Loading...
dk

Ionity udbygger med god hastighed | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jan 27

https://insideevs.com/ionity-50-ultra-fast-charging-stations/

De har allerede bygget 50 ladestationer, deriblandt 3 i Danmark og 2 mere er på vej i Danmark.

Man kan se deres kort her.

mbk
mbk Jan 27

@jramskov 

Det er positivt. Kunne sagtens finde på at trille forbi sådan en i Model 3. Uden at have kigget nærmere på det, så har de færre ladere per station, måske 4-8, og hvis der kommer en Hyandai Kona forbi med 39kWh batteri, så skal den stå der i 2 timer for at lade helt op, så der kan måske blive kø hurtigt. Og når man kører langt kan jeg godt forestille mig at man ikke gider at holde i kø for at lade. 

MOS
MOS Jan 27

@mbk

En Hyundai Kona, der skal stå i 2 timer for at lade et 39 kWh batteri op på en 350 kW ladestation... Hvordan hænger det lige sammen? Jeg ved godt, at den langt fra kan udnytte alle 350 kW, men jeg troede, at Kona dog kunne DC lade med en rimelig høj effekt. Er der noget, jeg har overset? Hyundai opgiver på deres hjemmeside, at 39 kWh batteriet kan oplades fra 0-80% på 57 min. med blot 50 kW DC ladning.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 27
mbk
mbk Jan 27

@MOS

Jeg saa en test i gaar af FDEL, hvor den ladede med 25-30kW peak paa CCS.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 27
KimT
KimT Jan 27

Der er MARKANT forskel på 39 og 64kWh batteriet. Jeg er faktisk rystet. Jeg så det allerede i denne test : https://www.youtube.com/watch?v=GL5capLskT4&t=598s

Så jeg må sige at jeg er glad for at vi valgte 64kWh, selv om den skal bruges som bil nr.2 - og prisforskellen er også kun 30.000,-

PS grunden til at der nok ikke har været den store omtale af det endnu er måske fordi i Norge kan man kun få den store version, så jeg tror ikke der er så mange på vejene endnu. Det er jo lige før en Ioniq med mindre batteri vil være et bedre valg end en 39kWh Kona. Og Kia e-Niro har garanteret det samme problem.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 27
mbk
mbk Jan 27

IONIQ er faktisk rimelig god, lavt forbrug og relativ hurtig ladning, den var dog for lille til os og rækkevidde var for begrænsende, forhjulstræk på elbil med instant torque virker ikke ret godt for mig, man skal passe ret meget på ikke at lave hjulspin og man mister en del af den hurtige respons i trafikken der er rigtig lækker i elbil.