Måske handler det mere om hvad folk i almindelighed har råd til ;-)
Ikke alle eller faktisk få procentvis af befolkningen der køber en bil i +500.000 kr klassen :-)
Men bliver den "billige" model stærkt forringet, så sikker på de ikke her får et marked i Danmark.
Var en tur i Malmø igår. Og hold kæft nogle fede biler de kan få for ingen penge. Der betaler de kun moms på benzin og dieselbiler. Havde jeg boet i Sverige så nok ikke valgt en M3.
Ville gerne sende nogle klip jeg optog igår, men kan man åbenbart ikke fra sin Iphone.
Tænkte det samme angående at reel købekraft betyder mere for hvilken bil man vælger end hvad man godt kunne tænke sig.
Tror Tesla vil gå meget langt for ikke at forringe standard range for meget men ventetiden bekræfter bestemt at de er udfordret kostmæssigt og det bliver interessant at se i hvilken form den kommer. Tesla er som jeg har forstået det ikke en kæmpe sællert i Sverige og det hænger, som du skriver, nok sammen med at der ikke er en stort prismæssigt incitament til at løbe en elbil. I Danmark ligger mange af de sammenlignelige biler 150 - 200% over Model 3. Det er trods alt et pænt incitament og hvis jeg boede i Sverige havde mit valg muligvis heller ikke været en M3.