Loading...
dk

Ingen lyd ved første opkald | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 2

Over de seneste måneder har vi oplevet at der ingen lyd er via anlægget når man foretager eller modtager første opkald. Det gælder både iPhone og Android telefoner. Det er hver gang. Personen i den anden ende kan fint høre en, men du kan altså ikke høre dem. Reset af skærm har ikke afhjulpet problemet.

Andre der har samme bug?

MOL
MOL Feb 2

Hej P85DK, Har nøjagtig same problem ved hver eneste opkald. Det kom efter opdatering til version 9. Min "workaround" er at lave et opkald på 1 sek. og så lægge på for at ringe op igen umiddelbart efter. Har også prøvet diverse resets, men intet hjælper.

P85DK
P85DK Feb 2

Vi bruger samme workaround, men har desværre oplevet et par gange at kunder har ringet til mig umiddelbart efter jeg har sat mig i bilen. First world problem, men f..king irriterende for at sige det mildt.

Der er en gang i mellem af man tænker at Tesla gerne må låne en QC dude fra SpaceX ... der er lidt for mange af sådanne SW bugs

Metguy2000
Metguy2000 Feb 2
Har præcis samme problem, en meget enkel løsning er at rulle venstre rulleknap ét trin op, så er der hul igennem.
P85DK
P85DK Feb 2

:-) ja, den har vi prøvet som det første, men den virker ikke

Kiefer
Kiefer Feb 2

Problemet er ikke kun relateret til v9. Vi oplever det både i vores X på v9 og i vores S på v8. Møgirriterende...

Bianco
Bianco Feb 2

Hvis radioen er sat på mute før/når der kommer et indgående opkald, så kan man ikke høre noget. Og eneste udvej er at lægge på, un-mute og håbe at de ringer tilbage... :-(

P85DK
P85DK Feb 2

@Bianco - det er uafhængigt af mute on/off hos os og det er både når man ringer og modtager opkald

@Kiefer - hvordan går det egentlig med SW fejl på MCU'en som de siger er en HW fejl?

Kiefer
Kiefer Feb 2

Der sker ikke andet det end at jeg ikke opdaterer til v9, så længe jeg ikke gør det, så virker MCU upåklageligt...

Det er mig dog stadig en gåde hvordan en softwarefejl kan være en hardwarefejl.

Tarrild
Tarrild Feb 2

Jeg har præcist samme problem. For mig hjælper det dog at skrue op og ned for lyden efter et 6-7 sekunder, så kan man høre hvad der bliver sagt.

Lars72
Lars72 Feb 4
Helt samme problem MED helt ny mcu og sw9. Så må nok være sw fejl.
Mobileineurope
Samme problem her - kun første opkald. Jeg beder folk ringe op igen, de kan høre mig. Temmelig irriterende.
Mack
Mack Feb 8

Samme her!

P85DK
P85DK Feb 8

Ok, med antallet der oplever dette må konklusionen være at det IKKE er en bug, men feature