@Joe73
Det er der flere der har. Måske det var din lader der drillede.
Jeg var forbi superchargeren i Køge idag. Ankom med 20% og måtte vente 10 minutter på at der blev en ledig CCS lader. Det er kun halvdelen af laderne der kan køre CCS og det er mega forvirrende. Der var ledige pladser som jeg ikke kunne bruge. Og en Model S kører der ikke forstod hvorfor jeg ikke tog den ledige plads, og så kom der en anden og snuppede pladsen foran næsen af ham. Ikke så god kø kultur! Jeg ville naturligvis have fortalt ham hvorfor, men nåede det ikke.
Da jeg så fik en plads lader den kun med 90 kW. Også efter at den anden bil forlod pladsen ved siden af mig. Det undrer mig, når man læser at det burde være muligt med op til 145 kW? Har jeg en gammel firmware? Hvordan tjekker man at bilen har nyeste firmware og hvordan kan man få den opgraderet?
Jeg håber Tesla får opgraderet alle laderne. Det der "model 3 priority charging" holder ingen steder. Det er der ingen der hverken forstår eller respekterer.
Jeg bemærkede en BMW i3 der lader ved en Eon 50 kW CCS lynlader. Den var faktisk fri da jeg ankom. Det ville have været samme tid med den 50 kW lader, som at bruge Teslas supercharger med ventetid.
@baldur
Hvor mange gange har du supercharget?
Der er åbenbart mange som ser denne 90kW begrænsning, men teorien går på at de første par gange bilen lader er begrænset. Om det er antal gange eller antal kW der låser op for en højere hastighed er ikke helt klart.
Hvor mange % havde du på batteriet da den anden stander blev ledig?
Det var tredje gang. Jeg har lige fået bilen i onsdags, så det var mest for at prøve nogle ting.
Jeg husker ikke præcist hvor meget strøm der var på, da den anden bil kørte. Mindre end 50%.
Der er blevet vist nogle kurver for v2 og v3 her i debatten. Jeg er helt sikker på, at den følger v2 kurverne. Men idag med en øvre grænse på 90 kW.
I går var vi forbi superchargeren i Nørre Alslev. Der lader den kortvarigt med cirka 115 kW. Der var ikke andre biler.
Kan Køge laderne finde på at skrue ned for hele sitet fordi der er næsten udsolgt og bilerne tilsammen trækker for meget effekt?
Det er også en teori, altså at nogle superchargere ikke levere 120kW. De 85-90kW er der rigtig mange der ser. Også selvom Tesla support har bekræftet at batteriet har optimal temperatur.
Tror dog ikke det har noget med antallet af biler at køre, for der er også eksempler på 90kW selvom der kun er én bil. Det har ingen effekt at skifte lader.
Har supercharget en enkelt gang ved Randers, fik 110kw med det samme med omkring 30% SOC. Det fortsatte indtil omkring 50% hvis jeg husker korrekt.
Det tyder på at Tesla har et problem med enten Model 3 eller Superchargerne. Ved nogle lokationer lader Model 3 åbenbart kun med 80-90kW.
Det er altså et generelt problem, og forhåbentligt er det noget som Tesla har fokus på, så de kan rette det.
Koldt batteri kan også drille, måske du deler et ladepar, der er desværre mange variabler, det gør det svært at sige entydigt hvad der er 'galt'.
Jeg kørte forbi alle de superladere jeg mødte, bare lige for om man kunne stole på antallet ladere bilen skriver, hvor de er og hvad der er i nærheden (spise/toilet venlige eller ej). Bilen (Model 3) skrev 12/12 ledige ved Haverslev, jeg troede ikke helt på det, men det er sandt nok, der er 16 ladere og 12 af dem har "Tesla modificeret Type 2 DC kabel" og CCS, der var heller ikke nogle Model 3 priority mærker.
Jeg var forbi IONITY laderne i Haverslev også, selvom laderne kun har CCS virker de stadig ret komplekse i forhold til Teslas ladere, jeg kunne heller ikke undgå at se mærket der sagde delvist sponsoreret af EU..
Har vi en "hvad er der i nærheden" tråd til vores superladere?
Min kone har fået sin (alt for fede) Model 3 i fredags, og skal til Jylland i denne uge. Mht. supercharging er det så bare at benytte en af de omdannede superchargere, hvorefter Tesla fakturerer en efterfølgende? Eller skal der nogle praktikaliteter på plads inden man kan benytte dem?
Kreditkortet skal være reg. på din konto hos Tesla.
Men var det ikkenogen der nævnte at der stod at det var gratis de første uger ?
Ellers er det jo bare teste destinationen ind i navigationen. Så fortæller bilen jo selv hvor det er nødvendigt at lade. Det er jo fordelen ved Tesla ; at de har deres egen ladenetværk, og navigationen er optimeret den det.
Når jeg forsøger at tilføje et kreditkort til min konto får jeg "Sorry, your credit card could not be saved at this time, please try again later."
Har prøvet flere gange i løbet af den sidste uges tid. Samme fejl hver gang.
Tak for det. Vi har ikke gratis supercharger på vores nye model 3, kan jeg se i systemet. Den blev købt, mens priserne var helt i bund for en måned siden, så det er nok årsagen.