Loading...
dk

Værd at vide........ændring af aftale omkring køb model3 | Tesla Forum

Icebreak
Icebreak Feb 18 '19
Jeg er den lykkelige ejer af en TMS 85D årg 2015/10. Jeg har for 2 md siden bestilt en model 3 LR mit alles til 570.000 og jeg glæder mig. Den er købt med med referral code og uden prøvetur - dvs med 9 md fri SC og 3 dage og 800 km fri returnering. Var ude forbi tesla Aarhus og så at jeg kunne prøve en......yes - men heldigvis huskede jeg at spørge om det ændrede mine købskonditioner...... efter længere undersøgelse måtte sælgeren indrømme at det gjorde det - nu sådan at returingen skal ske samme dag som modtagelsen. (Prøvetur blev aflyst og måske senere købet også) Udfordringen er her at det skulle jeg selv finde ud af og spørge om. Så dette er blot en god og vigtig service meddelelse til jer der har samme købskonditioner. Personligt synes jeg ikke at det er godt godt og det tror jeg heller ikke at personalet ved tesla synes men sådan er Teslas holdning desværre.
tcf
tcf Feb 18 '19
Jeg havde samme overvejelser med hensyn til ikke at prøve, for derved at beholde retten til returnering 3dage/800Km!
Men jeg ombestemte mig da jeg læste et indlæg fra én der skrev, “tænk over de omkostninger der er ved forsikring, finansiering, indregistrering, evt. pantebrev og stift. omk ? Det er ikke bare sådan lige og levere den retur, og en helt anden sag, jeg kiggede mig selv i spejlet og spurgte..vil du ha den bil eller hva? Og svaret var ligetil..ja for pok...! Og så tog jeg en prøvetur :-)
vladmury
vladmury Feb 18 '19

Jeg har prøvekørt bilen i Lørdags og kan sige at ikke blev skuffet. Bilen er ikke perfekt  men den kører godt og tror ikke I kommer at fortryde købet (jeg har haft flere BMW i mit liv alle over 250 HK så er ikke mit første bil). 

 

 

Forummets indlæg er redigeret af vladmury Feb 18 '19
MikaelH
MikaelH Feb 18 '19

Ved at prøvekøre bilen går du fra 3 til 1 dags returret. 

Vladmury hvor lang tid havde du i bilen, og kunne du selv bestemme ruten?

vladmury
vladmury Feb 18 '19
Cirka 25min og man kan ikke selv bestemme ruten. Vi kørte lidt motorvej til næste afkørsel og retur til Tesla.
Icebreak
Icebreak Feb 18 '19
Undskyld mig. Det er ikke et spørgsmål om bilen men at tesla blot ændre de allerede indgåede aftaler.......
Bianco
Bianco Feb 18 '19

Tesla har lidt svært ved at overholde både god handelsskik og dansk lov.

PS Sådan har det desværre været siden de satte fod i danmark :-(

MikaelH
MikaelH Feb 18 '19

Standardreturnering: Ved udgangen af den første (1.) kalenderdag efter leveringsdatoen

Så du har til den første dag efter leveringsdatoen. Det er ikke samme dag. De 800km er gældende for både 1 og 3 dages returret. 

Så hvis du får udleveret en fredag, har man lidt et problem, for butikken har lukket lørdag. 

kimsc
kimsc Feb 18 '19

Returretten er i mine øjne meget lidt værd. Hvem har lyst til at aflevere bilen tilbage til Tesla og så få at vide at pengene indsættes på bankkontoen snarest?

Da jeg annullerede min Model S reservation måtte jeg hive i dem i månedsvis før jeg fik mine 10.000 tilbage.

MikaelH
MikaelH Feb 19 '19

Returretten skal nok mest ses som en mulighed for at returnere en bil som du mener aldrig vil blive helt god, eller hvis du bare slet ikke kan lide bilen.
Hvis det nu piver når du drejer rattet, sæderne har folder, malingen skaller og du får fejlmeddelser på skærmen inden for den første dag, så kunne jeg godt være fristet til at "bytte" den til en ny bil.

Det vil koste nogle finansieringsomkostninger osv. Men en bil på værksted i 1-2 mdr koster også et pænt beløb i værditab (ca. 6000kr pr. md), plus eventuelle gener og udgifter forbundet med at skulle til Århus/København af flere omgange. Her kunne det godt give mening at returnere bilen, og købe en ny.

Med mindre man ikke skal låne, så snakker vi dog ca. 15.000kr i tabte udgifter at benytte sig af den mulighed.