Loading...
dk

'Løse dele og ruder i udu, ny Model 3 strøget af prestigefuld liste' | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
PeterE
PeterE Feb 22 '19

Øv!

Kan det passe at det er så slemt? 

https://www.berlingske.dk/virksomheder/loese-dele-og-ruder-i-udu-ny-tesla-model-stroeget-af-prestigefuld

(det er nok ikke verdens vigtigste liste at være på!)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 22 '19
husfeldt
husfeldt Feb 22 '19

Jeg tror det passer for de tidligste biler der er produceret - dvs. dem de kan lave statistik på nu..

Her var fokus 130% på at smide biller ud fra fabrikken i en helvedes fart; kvalitet mindre vigtigt.. Men nu er det mål forlængst nået - og de værste børnesygdomme er fikset tænker jeg.

Det er et kendt fakta; at massefremstilling medfører højere kvalitet; mao den bedste måde at blive god til noget er at gøre det meget :).

TM3 skulle også være noget mere "solid" end f.eks model S eller X 

henrik_dk
henrik_dk Feb 22 '19
Citat fra husfeldt

Jeg tror det passer for de tidligste biler der er produceret - dvs. dem de kan lave statistik på nu..

Her var fokus 130% på at smide biller ud fra fabrikken i en helvedes fart; kvalitet mindre vigtigt.. Men nu er det mål forlængst nået - og de værste børnesygdomme er fikset tænker jeg.

Det er et kendt fakta; at massefremstilling medfører højere kvalitet; mao den bedste måde at blive god til noget er at gøre det meget :).

Hvordan hænger det sammen med, at Tesla i januar vil fyre 3000 medarbejdere?

Får de bedre kvalitet ved at fyre 7% af arbejdsstyrken?

https:///...milliarder-dollars-i

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Feb 22 '19
MOS
MOS Feb 22 '19

Tror ikke de ting hænger direkte sammen. Tesla ansætter 3000 nye folk, hver gang de fyrer 1000. De skærer fedtet væk og øger muskelmassen. Ved at skille sig af med de medarbejdere, der ikke performer, og ansætte nogle andre, kan de måske endda øge kvaliteten. Der er altid lidt bølgeskulp, men set over en lidt længere periode er Tesla en virksomhed i stærk vækst målt på nærmest alle parametre.

Den seneste fyringsrunde gætter jeg på skyldes, at de nu er ovre de værste oprampningsproblemer i Model 3 produktionen. Der er nok ikke så meget mere at hente og de kan sikkert holde den kørende med færre medarbejdere med de seneste effektiviseringer i produktionen. Der vil helt sikkert komme nye ansættelsesrunder, når Model Y, Semi, Roadster, Pickup Truck osv. skal sættes i produktion. Og sikkert også fyringsrunder igen, når produktionen af disse nye modeller er kommet op at køre.

Kejseren
Kejseren Feb 22 '19

Man hører aldrig om de store fyringsrunder og aldrig de ansættelser, der finder sted løbende hos store virksomheder. Du kan jo selv tælle de opslåede jobs pt. ;)

https://www.tesla.com/da_DK/careers/search#/

husfeldt
husfeldt Feb 22 '19
Quote from henrik_dk
Citat fra husfeldt

Hvordan hænger det sammen med, at Tesla i januar vil fyre 3000 medarbejdere?

Får de bedre kvalitet ved at fyre 7% af arbejdsstyrken?

https:///...milliarder-dollars-i

De har måske fået så godt styr på fremstillingen at de ikke behøver de 3000 mere til at finde og udbedre fejl.. :) 
henrik_dk
henrik_dk Feb 22 '19

Men den her undersøgelse, der er linket til, viser jo, at det går modsatte vej med kvaliteten?

https://www.berlingske.dk/virksomheder/loese-dele-og-ruder-i-udu-ny-tesla-model-stroeget-af-prestigefuld

Kvaliteten går ned, antal producerede biler går op og samtidig fyrer vi lige 3000 medarbejdere. Synes ikke det hænger sammen med at være positiv...

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Feb 22 '19
Bianco
Bianco Feb 22 '19
Quote from henrik_dk

Men den her undersøgelse, der er linket til viser jo, at det går modsatte vej med kvaliteten?

Lidt svært at tage artiklen seriøst når den starter med "Tesla er havnet i gruset..." Og derefter loyalt beskriver mange grunde til at det ikke er tilfældet.

MOS
MOS Feb 22 '19

Det er lidt typisk Berlingeren at lave sådan en. De kører ofte meget negativ hetz-agtige artikler om navngivne virksomheder, de "ser sig sure på" eller udvælger som offer, men hvor det i virkeligheden slet ikke står så slemt til, hvis man ellers ved noget om sagen/virksomheden. Jeg ved ikke helt, hvad det handler om - måske tiltrækker det læsere at pitche historierne på en meget konfliktagtig måde?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 22 '19
PeterE
PeterE Feb 22 '19
MOS, det er noget sølvpapirshat-sludder - tante Berlinger bringer blot en historie videre fra Bloomberg og Wall Street Journal.
MOS
MOS Feb 23 '19

Nu er jeg ikke typen, der normalt går med større kvanta alufolie i min hovedbeklædning, men du har da ret i, at i dette tilfælde er det bare en historie, Berlingeren viderebringer. Det, jeg nævnte, var blot min observation af, hvad Berlingeren ofte brygger selv. Og denne historie minder på mange måder om det.

PeterE
PeterE Feb 23 '19
Citat fra MOS

Nu er jeg ikke typen, der normalt går med større kvanta alufolie i min hovedbeklædning, men du har da ret i, at i dette tilfælde er det bare en historie, Berlingeren viderebringer. Det, jeg nævnte, var blot min observation af, hvad Berlingeren ofte brygger selv. Og denne historie minder på mange måder om det.

Så er vi enige :) Synes blot ikke at B kører en hetz imod Tesla normalt. 
jramskov
jramskov Feb 23 '19

Jeg undrer mig dog over deres “Fakta” boks hvor de slutter af med “Selskabet har dog primært produceret den dyreste version af Model 3, og derfor er den endnu ikke blevet et kæmpe salgshit hos kunderne.”

Så vidt jeg ved sælger de alle de biler de kan producere, så at kalde det for fakta er vist en tilsnigelse.

Nikolaj
Nikolaj Feb 23 '19

Jeg har tegnet abonnement på Consumer Report og undersøgt det nærmere nu. Consumer Reports har en masse brugere/abonnenter, der svarer på en årlig undersøgelse vedr. bl.a. deres biler. Det er ca. en halv million biler, som de svarer på spørgsmål om. Med lidt hovedregning giver det små 1000 Tesla Model 3, som ejerne har svaret på. 

Da artiklen kun dækker "Reliability" dvs., hvor vidt der har været reklamationer på bilen, så scorer Tesla med deres nye teknologi selvfølgelig dårligere end biler baseret på gammeldags og mere gennemprøvet teknologi. Det kender vi Model S og X ejere nok alle til, da de fleste af os har haft flere småting på garantien end købere af fx en kedelig konservativ ICE-bil. 

Den vigtige KPI i denne sammenhæng er selvfølgelig satisfaction med det enkelte spørgsmål: Would you buy this car if you had to do it all over again? Her scorer Model 3 p.t. højeste af alle karakteren 92%. Til sammenligning så scorer nr 1. i Reliability: Subary Ascent kun 83%. 

Det er derfor en storm i et glas vand. 

Forummets indlæg er redigeret af Nikolaj Feb 23 '19
husfeldt
husfeldt Feb 23 '19

Denne Consumer report bygger på Tesla'er på vejen fra Juli til Sept 2018..  de biler er nok fremstillet hvor Tesla havde in erfaring og max press for at få produktionen speeded op...Jeg vil forvente at de TM3 der nu fremstilles er langt mere "modne" - og at de stress og børnesygdomme der har været i store træk er udbedret. MIn egen TM3 virker ihvertfald bund solid og jeg har ikke set eller oplevet problemer af nogen slags :)

Nikolaj
Nikolaj Feb 23 '19

Det var også erfaringen fra model S, hvor Tesla var enormt gode til løbende at tilrette produktionen, så indrapporterede fejl ikke gentog sig fremadrettet.

husfeldt
husfeldt Feb 23 '19

For details .. check denne - Se den to the end. .

https://www.youtube.com/watch?v=jCOBLjo-848&pbjreload=10

Kiefer
Kiefer Feb 24 '19

Sjovt, det var også vores tankegang da vi skiftede vores Models S produceret januar 2014 ud med en Model S produceret oktober 2015, at nu måtte de da have fået styr på produktionsfejl og ikke mindst sjuskefejl. Men nej...

husfeldt
husfeldt Feb 24 '19

Hmm .. måske naivt - men det burde være logisk; anyway - det er nok for tidligt endnu at være for skråsikker.. anyway - jeg må krydse fingre for at der ikke kommer overraskelser..

koden
koden Feb 24 '19

Ja der er helt klart store kræfter der gør alt for at Tesla ikke skal lykkes.

Men det er for sent....

Bolden ruller og Tesla er kommet for at blive.

Enten som selvstændig eller overtaget af pengestærke kræfter.

Sider: 1 2 »