Loading...
dk

Leveret på 18" vinterdæk – Forslag til sommerdæk? | Tesla Forum

kg
kg Feb 24

Hej folkens, 

Jeg har lige opdaget, at min Model 3 er leveret på vinterdæk. 

Tesla sagde, den ville blive leveret på sommerdæk, hvorefter jeg ad fem(!) omgange har takket nej til at få vinterdæk med.

Så nu har jeg 18" vinterdæk med Aero kapsler og skal tænke hurtigt ift. sommerdæk. Så tre hurtige spørgsmål:

Andre, der er i samme situation?

Nogle anbefalinger til sommerdæk? 

Nogle, der har fået/får bil med 19" sportsfælge fra Tesla, som vil give en tur? Jeg vil gerne høre dækstøj og mærke, hvordan den ligger på vejen. Jeg bor i Aarhus, men kører gerne for det. Og jeg kan tilbyde en tur på 18" vinterdæk med aerokapsler i bytte ;-) 

Forummets indlæg er redigeret af kg Feb 24
webercarbmann
webercarbmann Feb 24

Jeg er meget tilfreds med Hankoock dæk til min TMS. Rimelig pris, god holdbarhed og god performance. Jeg ved ikke hvad de laver i TM3 størrelser.....  :)

Hilbert
Hilbert Feb 24

Kører Model S med Hankook W310 19" vinterdæk - er ikke tilfreds - synes at de støjer for alt meget (de er opgivet til 72 dB). Ville i dag købe Nokian WR4, som har meget fine måltal (B, B og 69 dB) og pris. Talte i sidste uge med en S-ejer, som syntes at hans Nokian vinterdæk støjede mindre end hans Michelin sommerdæk).

Har netop købt Dunlop Sport Maxx RT 19" (C, A, 68 dB) til mine sommerhjul, da de skulle være ret støjsvage.

fmm1000
fmm1000 Feb 25
Jeg kører på Nokian vinterdæk og de støjer ikke mere end Teslas originale Michelin som,erdæk. Er fint tilfreds.
Nikolaj
Nikolaj Feb 25

Jeg holder mig til Bridgestone Potenza både på min model S og konens BMW 120D. De står umiddelbart lige så godt fast som de originale Michelin Pilot Sport 4 dæk, men koster en anelse mindre. Oprindeligt blev Potenza dækket leveret som original dæk på bl.a. nogle Ferrari og Lotus sportsvogne, så det er et ganske fint dæk. Jeg fik det anbefalet i forbindelse med track-days, hvor mine tidligere GoodYear Eagle F1 dæk blev slidt helt i stykker. Potenza skulle bedre kunne klare denne belastning.

Hvis du ikke vil miste de sportslige køreegenskaber ved din model 3, så hold dig i øvrigt væk fra de aller billigste dæktyper.

PeterE
PeterE Feb 26

Jeg er meget, meget tilfreds med mine Pilot Sport, både fsva dækstøj og komfort og slidstyrke. Er på mit første sæt, og det har kørt lidt over 65000 km.

Vil måske køre på runflats næste gang.

P85DK
P85DK Feb 26

21 eller 19? Runflats på 21 har jeg endnu ikke mødt en dækmand der anbefaler. Er Pilot Super Sport eller Pilot Sport PS2?

Jeg har aldrig haft gode erfaringer med Continental, valgte så at prøve igen med Contisilent efter mange år hvor jeg har undgået continental 100%. Bekræftede bare at jeg skal aldrig have Continental igen. Ikke specielt gode og slidt ned på 2 sommersæsoner.

Har lige fået sat Michelin Pilot Super Sport 21" - tror ikke de holder længere, men kører så meget bedre end Continental.

DN
DN Feb 27

Du kan få mine 18" sommerdæk meget billige :-) Jeg skal have vinterdæk på mine aero fælge og så har jeg bestilt et sæt 20" med med Michelin Pilot Sport 4S. Har læst en del dæk test og så er det også det dæk performance modellen kommer på fra fabrikken.