Loading...
dk

Firmware version | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
MOS
MOS Mar 26 '19

@voersaa

Det er naturligvis ikke super videnskabeligt, det de laver. Men nu snakker vi også 0,2 s (ikke 0,1 s), hvilket burde være synligt på sådan en video. Specielt til sidst burde den hurtigste bil trække lidt fra den anden. Og hvis man gentager testen nogle gange og tjekker videoerne bagefter for at se, om den ene f.eks. systematisk har tyvstartet, så tror jeg alligevel, man kan få en ret god idé om det, hvis den ene bil faktisk var lidt hurtigere.

voersaa
voersaa Mar 26 '19

Hvor ser I 0,2 sekund så vidt jeg kan se har specikationerne kun ændret sig 0,1 sekund?

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Mar 26 '19
MOS
MOS Mar 26 '19
Citat fra voersaa

Hvor ser I 0,2 sekund så vidt jeg kan se har specikationerne kun ændret sig 0,1 sekund?

Synes bare, der var noget med 0-60 mph på 5,2 s for LR RWD. Jeg kan dog ikke lige finde det, så det er muligt, jeg husker forkert, måske var det anden model eller også er jeg bare ved at blive denil cement ;-)

I hvert fald annoncerer Tesla nu med 0-60 mph på 5,0 s for LR RWD.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 26 '19
voersaa
voersaa Mar 26 '19

Ok, mit udgangspunkt var at LR AWD blev ændret fra 4,8 til 4,7 og at Performance gik fra 3,5 til 3,4 men har ikke holdt øje med LR RWD fordi den ikke er på Teslas danske side.

soras
soras Mar 29 '19

Måske der er lidt ekstra power :)
Det meget cool, ham der har lavet det her har været i stand til at kalde bilens API og trække data omkring hvor meget energi batteriet leverer. Se mere her
P85DK
P85DK Mar 31 '19
Citat fra soras Det meget cool, ham der har lavet det her har været i stand til at kalde bilens API og trække data omkring hvor meget energi batteriet leverer. Se mere her Reddit Awd power increase

Det er der intet nyt i, den data har du altid kunne trække.

soras
soras Mar 31 '19
@P85D. Jeg ville mene det nye ligger i at nogen har gjort det med den nye firmware. Det at man kan trække den slags data ud synes jeg nu er meget cool om så det er nyt eller gammelt. Du får det til at lyde meget trivielt, så måske du har et link der viser hvordan?
jramskov
jramskov Mar 31 '19

Er der et sted med overblik over firmware, inkl. release notes?

P85DK
P85DK Mar 31 '19

De ændre jo ikke API'en fordi de kommer med en firmware upgrade, det vil være det modsatte af al god API praksis :-)

Tilbage i 2015 blev det brugt meget i diskussionen om hvorvidt en P85D levede op til det der var solgt. Folk var blevet lovet 515 kW output (700hk), men data viste at den 'kun' træk ca. 415 kW fra batteriet ved maksimal acceleration - åbenbart havde Tesla ikke fundet en vej til at ophæve Ohms lov.

De længste tråde der findes på diverse Tesla fora er præcis om dette emne og indeholde bunker af data og grafer.

Søg på Tesla Rest API og der kommer en masse resultater op om hvordan du kan bruge det. Der er også en række forskellige der har lavet services som du kan melde dig til, bl.a. linkmytesla.dk

Sider: « 1 2