Loading...
dk

Park Assist Disabled | Tesla Forum

JCBX
JCBX Feb 25

Hej 

Såfremt I får "Park Assist Disabled" issues (min bil er uden for garanti)

Så tag din mobil og sæt op til "memo" eller lignende

få en anden person til at sætte bilen i frem og efterfølgende bak 

gå så rundt til de enkelte sensorer og hold mic tæt til sensoren en efter en

lyt efterfølgende "memo" igennem ... de skal være en klik klik klik lyd fra de enkelte sensorer hver især

den som ikke klikker (sonar lyd) er sandsynligvis defekt

udskifter du en PDC sensor så skal du IKKE anvende en kopi vare ... dem er der mange af på Ebay 

Du skal sikre dig at erstatningen er med samme Bosch nummer som den du kasserer

ellers vil du ikke kunne afhjælpe problematikken ... til trods for "sælgers" påstand om det modsatte

Se ... jeg købte en ifølge teksten original sensor med samme nummer som min egen defekte ...

Sælger havde gjort sig meget umage med at slette de forkerte numre på sensoren 

Indsatte den i min front ... med fejlen hængende "Park Assist Disabled" uden mulighed for at reset den 

Lånte en anden front som lige akkurat også har fået en ny sensor monteret ... men i dette tilfælde original med det rette nummer på siden af sensoren

ved montage af fronten forsvandt mit issue , og issue blev med min front flyttet over på den anden bil ...

Den flittige læser vil så foreslå ... hvorfor så bytte tilbage.... af to grunde ... den første er nummerpladen som sidder fast på grillen... den anden er , at det er min chefs bil ! såååeee!

Nå men brug Ebay og Paypal ... så er du altid sikret mod kopi varer og jeg ender med at få alle mine penge retur .. 

Mvh

JCBX

JCBX
JCBX Feb 25

den koster 200kr med alt på Ebay 

fik et Tesla tilbud på som lyder følgende:

Ledningnet udskiftning 1744 kr. ink.l moms

P-Sensor alene udskiftning 1110 kr. inkl. Moms

Begge dele vil ligge i 2854 kr. inkl. Moms

Og JA ... man kan da bare tage Tesla tilbuddet så er man videre (hvis man er likvid)

men læringen i dette er ... at en Tesla er MEGET nem at gøre noget ved selv 

man SKAL bare sikre sig mod kopi varer 

og iøvrigt så skal man forhører sig ved Tesla først ... vedrørende priser

Jeg har haft andre issues hvor stumperne var MEGET billige ved Tesla kontra brugte dele på Ebay 

Gyzz
Gyzz Feb 25

Cooool kanon fif, takker !!

//Kristian

webercarbmann
webercarbmann Feb 25

Meget fint tip. Er helt enig i at Ebay / Paypal giver meget god beskyttelse af køber. 

Vi havde på et tidspunkt et problem med sensorene. Det viste sig at keblet var knækket et sted og der skulle et nyt ledningsnet til. Jeg mener ikke at det kostede mere end godt 1000 at få lavet hos Tesla men det er også et par år siden. Hvad koster ledningsnettet mon som reservedel? 

JCBX
JCBX Feb 25

Prisen på ledningsnettet står faktisk i mit tilbud 

Men test altid med mobilen ... inden man springer på ledningsnettet

man kan jo altid flytte 2 sensorer ... så er sensor VS ledninger afsløret