Hej
Såfremt I får "Park Assist Disabled" issues (min bil er uden for garanti)
Så tag din mobil og sæt op til "memo" eller lignende
få en anden person til at sætte bilen i frem og efterfølgende bak
gå så rundt til de enkelte sensorer og hold mic tæt til sensoren en efter en
lyt efterfølgende "memo" igennem ... de skal være en klik klik klik lyd fra de enkelte sensorer hver især
den som ikke klikker (sonar lyd) er sandsynligvis defekt
udskifter du en PDC sensor så skal du IKKE anvende en kopi vare ... dem er der mange af på Ebay
Du skal sikre dig at erstatningen er med samme Bosch nummer som den du kasserer
ellers vil du ikke kunne afhjælpe problematikken ... til trods for "sælgers" påstand om det modsatte
Se ... jeg købte en ifølge teksten original sensor med samme nummer som min egen defekte ...
Sælger havde gjort sig meget umage med at slette de forkerte numre på sensoren
Indsatte den i min front ... med fejlen hængende "Park Assist Disabled" uden mulighed for at reset den
Lånte en anden front som lige akkurat også har fået en ny sensor monteret ... men i dette tilfælde original med det rette nummer på siden af sensoren
ved montage af fronten forsvandt mit issue , og issue blev med min front flyttet over på den anden bil ...
Den flittige læser vil så foreslå ... hvorfor så bytte tilbage.... af to grunde ... den første er nummerpladen som sidder fast på grillen... den anden er , at det er min chefs bil ! såååeee!
Nå men brug Ebay og Paypal ... så er du altid sikret mod kopi varer og jeg ender med at få alle mine penge retur ..
Mvh
JCBX