Loading...
dk

Opticoat, spild af penge? | Tesla Forum

mbk
mbk May 6 '19

Jeg endte med en coating, noget selvgjort med hjælp fra en der har prøvet det før, ikke opticoat så et tyndere lag. Som jeg forstår hjælper det ikke i sig selv mod dybe ridser, stenslag, et barn med en rive osv, men det gør den nemmere at holde ren, så nedsætter tiden det tager at vaske og hvor hårdt det skal gnubbes og deraf færre vaskeridser. Hvis man vokser ofte er det nok lige så godt. Jeg giver en update om det er fis eller ej. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 6 '19
DN
DN May 6 '19

Jeg endte med at få lavet en to trins polering og så blev der brugt cquartz uk 3.0 som coating. Den fik også et lag topcoat med CarPro GLISS. Jeg glæder mig  til på Onsdag hvor der er gået en uge og jeg må prøve at vaske den for første gang siden coating.

Bilen havde gået 5000km da jeg fik det gjort og selvom jeg kun vasker i hånden så var der kommet lidt vaskeridser. Den stod helt vanvittigt flot i Onsdags så glæder mig helt vildt til at se den efter vask.

Mit valg kom efter at have set klippene igennem fra Scott H.

https://www.youtube.com/watch?v=ETRtFEA7gc8

Forummets indlæg er redigeret af DN May 6 '19
ClausK
ClausK May 6 '19
Meget flot
Laksefiskeren
Laksefiskeren May 6 '19
Nydelig!
Leth
Leth May 6 '19

Det ser godt ud, DN. Hvad var prisen for sådan en omgang?

jramskov
jramskov May 6 '19
Virkelig flot @DN!
kapsel
kapsel May 6 '19

Jeg vil argumentere for at alle (nye ;) biler kan komme til at se sådan ud, efter en times arbejde, coating eller ej :)

Jeg fik som sagt lavet Opticoat Pro+, og min umiddelbare vurdering er at det har været spild af penge. Den bliver stadig beskidt, og det kræver i mine øjne det samme arbejde at holde den ren. Den får også stadig vaskeridser (kører den i INGO carwash, som har sådan nogle lameller og ikke alm. traditionelle børster).

koden
koden May 6 '19

Gav 10.000 for at få den pakket ind i folie.

Men det holder kun de der 4-5 år og så skal det af.

Men så har man en ny bil inde under.. håber jeg.

DN
DN May 7 '19
Citat fra Leth

Det ser godt ud, DN. Hvad var prisen for sådan en omgang?

4500kr i alt

DN
DN May 7 '19
Citat fra kapsel

Jeg fik som sagt lavet Opticoat Pro+, og min umiddelbare vurdering er at det har været spild af penge.

Det kan sagtens være du har ret, men der er jo nogle derude det fungerer for. Som sagt var denne test  afgørende for mit valg af leverandør. https://www.youtube.com/watch?v=fznghWNhPzA

Og jeg syntes det er helt tydeligt at det er vigtigt man sætter sig lidt ind i hvad det er man bruger af produkter hvis man gider bøvle med det.

Sider: « 1 2