Loading...
dk

Roadtrip i Europa og lademulighed | Tesla Forum

mbk
mbk Mar 22

Vi er ved at planlægge en tur til Østrig og vil gerne bo lidt tæt på en Superlader sådan at vi kunne bruge den hvis alt andet fejler. Men på Teslas hjemmesider beskriver de ikke om laderen er klar til CCS nu eller om det er planlagt at  den får et CCS stik. F. Eks denne:

https://www.tesla.com/da_DK/findus/location/supercharger/kitzbuhelsupercharger?redirect=no

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 22
KimT
KimT Mar 22

Er det ikke bare gå ud i bilen og finde den ? For i model 3 vises vel kun det antal standere der har fået CCS stik.

mbk
mbk Mar 22

@KimT 

Det skal da lige prøves.

KimT
KimT Mar 22

Det var vel det som Tesla Bjørn viste i en video jeg linkede til på et tidspunkt. Hvis en lokation slet ingen CCS standere har vises den slet ikke i bilen

mbk
mbk Mar 22

Den jeg henviste til vises ikke i bilen, men når man kigger et stykke ned i Tyskland stopper den med at skrive antallet af ledige stalls, gætter på at den kun forespørger om det indenfor 300km radius.

MikaelH
MikaelH Mar 23

Har du prøvet Abetterrouteplanner?

Her kan du vælge kun at få vist CCS Superchargers. Kan selvfølgelig ikke garantere at den er 100% opdateret. 

mbk
mbk Mar 23

@MikaelH

Jeg har leget med den ja, men da jeg ikke ved hvor den får Supercharging med CCS data fra er jeg lidt bekymret for hvordan det kommer til at gå. Forhåbentligt har Tesla fået CCS på de fleste standere til sommer. 

sorenfriis
sorenfriis Mar 24

Kan man ikke lade på superchargers, der endnu ikke har fået CSS? Med det "gamle stik"?

mbk
mbk Mar 24

@sorenfriis 

Nej, desværre ikke. 

Nikolaj
Nikolaj Mar 24

Når vi har været på ferie i vores Tesla, så har vi valgt hoteller med destination chargers. Det er type 2 kabler, og kan også bruges af model 3. Så er det ligesom, at have sin egen hjemmelader med, og man skal ikke tænke på, hvor og hvordan der kan lades i nærområdet.

Hvis man foretrækker denne løsning, så kan det anbefales at benytte kortet med destination chargers på tesla.com under "find os". Så kan man nemt se, hvilke hoteller i det aktuelle områder, der har en destination charger. Og de behøver ikke være dyre. Vi boede fx på et 5 stjernet alpe-hotel i Frankrig i sommers med gratis destination charger til kun 500 kr. pr. overnatning.

mbk
mbk Mar 24

@Nikolaj 

Du må gerne smide navnet på hotellet, det lyder som et godt tilbud. 

Vi har valgt en by hvor der var Superlader og en Airbnb lejlighed et par km derfra. Så kan vi toppe op når det passer ind. Lader ved destination er selvfølgeligt at foretrække men orkede ikke lige at skulle aftale det med en udlejer. 

Nikolaj
Nikolaj Mar 24

@mbk

https://www.pierreetvacances.com/fr-fr/fp_FWL_location-residence-premium-les-terrasses-d-eos

Det ligger lidt syd for Geneve søen i et skisportssted tæt på Mont Blanc, hvilket er årsagen til den lave pris i sommer-sæsonen. Det var meget fint til vandreture, samt at få lov at fyre bilen af op af fine brede og yderst snoede bjergveje. De havde 3 Tesla destination-chargere, da vi var der i deres p-kælder.

Husk når I kommer til bjergene, at det ca. kræver 1% ekstra pr. 100 meters stigning, hvilket dog delvist bliver ladet tilbage på batteriet, når man skal ned. Det betyder også, at når man forlader hotellet, så tager man højde for regenerering. Vi ladede derfor kun til 80%, når vi skulle ned igen. Lader man til 100%, så får man slidt sine bremser op ned af bjerget, da den så ikke kan regenerere / motorbremse. 

loeweman
loeweman Mar 25

EinfachStromLagen (Maingau) accepterer p.t. ikke kreditkort som betalingsmiddel, heller ikke fra TransferWise. Det har de bekræftet i en mail i dag. Så glæder mig til at høre om dine erfaringer med at bruge TransferWise konto, @mbk.

Forummets indlæg er redigeret af loeweman Mar 25
Windwards
Windwards Mar 26
Citat fra loeweman

EinfachStromLagen (Maingau) accepterer p.t. ikke kreditkort som betalingsmiddel, heller ikke fra TransferWise. Det har de bekræftet i en mail i dag. Så glæder mig til at høre om dine erfaringer med at bruge TransferWise konto, @mbk.

Sagde de noget om at de ville kunne modtage betaling fra kreditkort i fremtiden?

Edit: Holder ikke vejret indtil de kan... For mig er mit ladekort ubrugeligt indtil da.

Forummets indlæg er redigeret af Windwards Mar 26
mbk
mbk Mar 26

Jeg har bestilt et NewMotion kort også, det er generelt skod i DK, men er i nogle edge cases billigere, f. Eks 50kW CCS til 10 euro cent per minut i Østrig har jeg set. Og skal man lade mere end en time ser det ikke ud til ar komme ekstra omkostninger som ved EinfachStromLaden.

Jeg giver en update når Maingau prøver at trække, det må være om en uges tid. Jeg skylder dem 1.44EUR 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 26
keh
keh Mar 26

Vel sjældent, at man har behov for at lade på andet en superchargere rundt omkring i Europa. Især, når v3-charging rulles ud sidst på året. Har været ved middelhavet 3 gange, og kun haft behov for destination charging 2 gange.

mbk
mbk Mar 26

Jeg har registreret mit NewMotion RFID kort, men det kræver også IBAN registrering. Indtil videre er det også kommet på mit Transferwise.

loeweman
loeweman Mar 26
Citat fra Windwards
Citat fra loeweman

Sagde de noget om at de ville kunne modtage betaling fra kreditkort i fremtiden?

Edit: Holder ikke vejret indtil de kan... For mig er mit ladekort ubrugeligt indtil da.

De sagde, at de arbejdede på at kunne tage kreditkort lovede faktisk at give mig besked. Spændt på at se om det holder og hvornår... 
mbk
mbk Mar 26

Fandt forresten også en 150kW CCS lader til 10 euro cent per min og en 50kW til 7.45EUR for en tankning uden umiddelbart begrænsning PÅ kWh eller tid. Det springer helt vildt i pris, nogle i DK koster 1.19 EUR per minut som er totalt ubrugeligt. 

MOS
MOS Mar 27
Citat fra mbk

Fandt forresten også en 150kW CCS lader til 10 euro cent per min og en 50kW til 7.45EUR for en tankning uden umiddelbart begrænsning PÅ kWh eller tid. Det springer helt vildt i pris, nogle i DK koster 1.19 EUR per minut som er totalt ubrugeligt.

Der er da noget helt galt med konkurrencen på dette område, når prisen kan svinge med mere end en faktor 10. Tænk hvis benzin kostede 10 kr. pr. sekund man pumper på én tankstation, 745 kr. for en fuld tank på en anden tankstation og 119 kr./L på en tredje tankstation. Og tænk hvis man skulle oprette alle mulige mærkelige abonnementer og have forskellige RFID chips, kort og apps for at kunne tanke benzin de forskellige steder. Det er da et oplagt sted for konkurrencemyndighederne at tage et kig på, hvordan man kan forbedre forholdene på området. Jeg synes, det er helt pinligt at fortælle folk, der ikke har men overvejer elbil, hvor dyrt og besværligt det er at lade den op (hvis det ikke lige er en Tesla).

Sider: « 1 2 3 4 »