Loading...
dk

Roadtrip i Europa og lademulighed | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Mar 27

Der burde bare være "Roaming" via dankort eller visa.

mbk
mbk Mar 28

@MOS

Ja, det er helt gakket. Det skyldes jo nok dels forskellige landes el-afgifter og speciel ordning.

Firmaet betaler måske 30øre/kWh og en eller anden distributions pris som er afhængig af mængden af aftag, måske 0 - 50øre/kWh og så afgift på et sted mellem 0-100øre/kWh plus forskellig moms.

Derudover kommer forskellig krav til indtjening, roaming aftaler osv. osv.

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Electricity_price_statistics/da

Forhåbenlig falder elafgiften her i landet løbende, det vil gøre det mere fordelagtigt at bruge strømmen når prisen er lav, hvis vi så samtidig kunne få variabel transport omkostning og adgang til markedspris så er vi tæt på at kunne lade elbilerne på en måde hvor det kunne hjælpe elmarked til at undgå negative elpriser og reducere behovet for kapacitet udbygning. Hvis bare vi havde nogle politikere der var lidt langsigtede..

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 28
mbk
mbk Mar 28

@loeweman

Der er noget der minder om TransferWise som hedder N26. Ligner lidt samme princip, men har ikke læst anmeldelser eller på anden måde prøvet at validere det. Men jeg har dog fundet en snippet fra deres FAQ:

https://support.n26.com/en-eu/fixing-an-issue/fees/why-was-i-charged-a-direct-debit-fee

"""

Why was I charged a direct debit fee?
Direct debits returned to your account due to insufficient funds* are charged a €3 fee in accordance with our Terms & Conditions. If your balance becomes negative due to this fee, overdraft interest will also apply at a rate of 8.9%.

You can avoid these fees by making sure you have enough funds in your account to cover incoming direct debits by 18:00 on the same business day. We’ll let you know via email if this is the case.

"""

Så det ser ud til at det understøtter direct debit, men man kan åbenbart overtrække, så muligvis at det defeats the point.

mbk
mbk Mar 29

Jeg har oprettet en N26 konto, brugte så Transferwise til at overføre til N26 (som igen brugte Trustly)

loeweman
loeweman Mar 29

Jeg tror, jeg vil bruge Revolut (https://www.revolut.com/en-DK/). De tilbyder direct debit og ellers det samme som TransferWise men er billigere på overførsler.

mbk
mbk Mar 30

N26 har også direct debit. Kan ikke lige finde en use case hvor overførsler er billigere ved Revolut. Fandt denne:

http://www.moneyguideireland.com/n26-compared-revolut.html

Umiddelbart ser der ud til at du får kreditkort uden gebyr og 5 gratis ATM hævninger om måneden hvor Revolut (og Transferwise) er begrænset til ca. 1500kr. Men de virker sikkert begge (N26 og Revolut) lige godt til at betale for ladekortet.

Jeg har også en Transferwise konto, som ser ud til at skille sig ud med bank konti i US/UK også.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 30
loeweman
loeweman Apr 3
Citat fra mbk

N26 har også direct debit. Kan ikke lige finde en use case hvor overførsler er billigere ved Revolut. Fandt denne:

http://www.moneyguideireland.com/n26-compared-revolut.html

Umiddelbart ser der ud til at du får kreditkort uden gebyr og 5 gratis ATM hævninger om måneden hvor Revolut (og Transferwise) er begrænset til ca. 1500kr. Men de virker sikkert begge (N26 og Revolut) lige godt til at betale for ladekortet.

Jeg har også en Transferwise konto, som ser ud til at skille sig ud med bank konti i US/UK også.

Jeg var på nippet til at vælge N26, for de har 5 gratis ATM hævninger, som du siger. Jeg checkede trustpilot m.fl., og her er mange, som melder, at de er kommet i klemme og f.eks. har mistet penge, fordi deres konto er blevet spærret uden varsel, og de ikke kan få den åbnet igen/ikke kan komme i kontakt med N26.

Der er færre klager over Revolut, og med mit hævemønster i udlandet, har ATM-delen ikke den store betydning. Jeg har iøvrigt oprettet en konto nu og tilmeldt den i EinfachStrohmLaden. Så må vi se, om det virker:-)

mbk
mbk Apr 3

@loeweman 

Jeg tror det virker med begge. 

Jeg har en kammerat der har brugt N26 i et par år og har sat 6000EUR derover, så tænkte det var vildere forbrug end jeg får brug for. Jeg har selv brugt transferwise en del og ville egentligt helst bruge det til ladekort, men når de nu skriver de ikke understøtter det må jeg jo bruge noget andet. Transferwise har også begrænsning på kontant hævning, man rammer den rimelig hurtigt synes jeg. Det er lidt svært med trustpilot, nogle gange er det selvfølgelig firmaet der er ringe, men der er dælme også mange 1-stjernet indlæg hvor brugeren er helt uden realitetsans. Anyways, jeg regner med at det går fint til mit behov. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 3
loeweman
loeweman Apr 4

@mbk

Ja, du har ret. Mange 1-stjernede vurderinger kommer fra folk, som, som du siger, mangler realitetssans. Jeg er iøvrigt spændt på om og hvornår jeg får rfid-chip fra EinfachStrohmLaden...

MikaelH
MikaelH Apr 13

@mbk

Har du brugt dit ladekort fra EinfachStromLaden?

Hvordan foregår betaling? Tænker på om de trækker pr. opladning eller om man får en form for kredit hvor de kun trækker en gang hver uge/måned etc? 

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Apr 13
mbk
mbk Apr 13

@MikaelH

Jeg har brugt det, der kommer en faktura for enden af måneden, jeg ladede midt i marts og fik en faktura for enden af marts, som skulle blive trukket imorgen. Jeg kan lige vende tilbage når jeg ser trækket på min konto (N26) om der er nogle ekstra gebyrer. 

Sider: « 1 2 3 4