Loading...
dk

Dækvalg forud for levering | Tesla Forum

sorenfriis
sorenfriis Feb 28 '19

Jer der har fået leveret jeres M3 - fik I også denne mail forud for opkaldet med VIN nr. og dato?

NikolajK
NikolajK Feb 28 '19

Jeg har lige fået den.. Jeg har dog stadig kun mit RN nummer, da jeg første bestilte for et par uger siden.

sorenfriis
sorenfriis Feb 28 '19
Citat fra NikolajK

Jeg har lige fået den.. Jeg har dog stadig kun mit RN nummer, da jeg første bestilte for et par uger siden.


 

Okay - bestilte lige før jul, og venter på opkaldet...

mbk
mbk Feb 28 '19

Den fik jeg ikke.. Der er noget Michelin på min. Jeg tror det er sommerdæk men har ikke engang tjekket :)

NikolajK
NikolajK Feb 28 '19

Jeg skulle blot bekræfte RN nummeret og email og så krydse af om jeg ville have vinterdæk med.

Ikke mere fancy end det og der burde ikke være noget nyt i det for Tesla.. Men man føler da man gør noget andet end tjekke sin Tesla konto konstant...

Eldrupdk
Eldrupdk Feb 28 '19
Hvad gør I andre med den mail ang. vinterdæk. Nåede at bestille inden muligheden for vinterdæk kom på. Det ser ud til, at de bliver leveret på samme type fælge som dem man valgte, da man bestilte og at den så bliver leveret på vinterdæk? Havde regnet med at det var noget jeg kunne aftale, når jeg forhåbentlig snart modtager en opringning fra Tesla. Nogen der ved om Tesla tilbyder dækhotel?
sorenfriis
sorenfriis Feb 28 '19

Jeg udfyldte den, fordi det var relativt harmløs (bruger Microsoft Forms), og de kan højst få min emailadresse udleveret, sammen med reservationsnummeret.

Uanset hvad er den ikke super professionel - samtidigt med afslutningen, hvor de siger "fremskynd din levering"

sorenfriis
sorenfriis Feb 28 '19

Jeg har fravalgt vinterdæk for nu, og lader den være med de sommerdæk der leveres monteret. Men det er mest af økonomiske årsager. Venter med vinterhjul til efteråret.

KimT
KimT Feb 28 '19

Her en lille overvejelse der er værd at tage med : Da vi købte vores TMS blev den leveret på sommerdæk på standard fælge. Men jeg ville da hellere have nogle fede sorte fælge til sommerdækkene, og så bruge standard fælgen til vinterdæk. Men det kom så til at koste at få byttet rundt.

Hvis i går med samme overvejelser, så få da leveret den med vinterdæk med det samme, og købt et et komplet sæt nye sommerdæk/TPMS/fælg online og få dem leveret direkte til hjem adressen

mbk
mbk Feb 28 '19

Fik lige kigget på dækkene.

Michelin Pilot Sport 4

Størrelse: 235/44/ZR18

Lastevne: 98

Hastighed: Y

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 28 '19
vladmury
vladmury Feb 28 '19
Er Michelin PS4 også på 19” hjul?
Hyrtig
Hyrtig Feb 28 '19

Vi har også modtaget mailen om vi ønskede vinterhjul, hvilket vi svarede nej tak til. Jeg forespurgte om ikke det var muligt at få Model 3 leveret med helårsdæk, idet jeg ikke ser behovet for vinterdæk (erfaring fra min model S). Tesla svarede, at dette desværre ikke var muligt.

mbk
mbk Feb 28 '19

Hvis du ved du vil have helårsdæk kan du vel køre vinterdæk indtil de er væk, de har måske lidt længere bremselængde, 1.5m fra 50-0km/t og 4m fra 80-0km/t siger Michelin hjemmesiden og de lever nok ikke så længe, men nok bedre end at køre om vinteren med sommerdæk.