Loading...
dk

Blokeret bremse | Tesla Forum

Britt1952
Britt1952 Mar 5 '19
Er der nogen her der har prøvet at bremserne sidder sig fast og kan ikke løsnes ved hjælp af skærmen.
Kan n
Min egen mekanikker her på Fyn evt.løsne den ?
KimT
KimT Mar 5 '19

Bare søg i forum. Det er P-bremsen i den ene side der kan side fast. Man kan godt selv få den løs ved at skrue motoren til p-bremsen af.

Se evt. her : https://www.youtube.com/watch?v=YgqZhdROYX4

Lang tråd her : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5359

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 5 '19

Kan koste ca. 200 kr i dele og et par timers mekanikerarbejde

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 6 '19
PeterE
PeterE Mar 5 '19
Hold nu op, det er ikke bare lige eller en lille ting til 200,- med mindre man er en virkelig dygtig hjemmemekaniker. 
 
Britt, hvis du er under 80000 km så ring til Tesla med det samme - så fikser de den på garantien. Hvis du er over 80000, så tag fat i Tesla, Autoskadestuen eller Hinnerup Auto. 
 
Og ja, fejlen kan midlertidigt trylles væk ved hjælp af genstart af skærmen, afkobling af p-bremsen og factory reset. Men det er midlertidigt og når den først sidder helt fast, så får du en tur på ladvogn.
griffel
griffel Mar 5 '19
@Gustavsfar1
Hvad er det for dele til P-bremsen, man kan få for 200 kr.?
griffel
griffel Mar 5 '19
Kan man få servomotoren til P-bremsen som løsdel?
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 6 '19

Jeg ved selvfølgelig ikke om det er samme fejl som en bekendt havde. Hans P-bremse havde også sat sig fast og mekaniker udskiftede de rustne pins og rengjorde/sleb resten ren for rust og skidt. Nye pins kostede et par hundrede kroner og dertil nogle timers arbejde.

webercarbmann
webercarbmann Mar 6 '19
Quote from griffel Kan man få servomotoren til P-bremsen som løsdel?

Det mener jeg ikke at man kan og det er ret tåbeligt! 

Britt1952
Britt1952 Mar 7 '19
Tak for alle jeres gode svar.Min bil blev transporteret til min lokale mekanikker,han har skildt bremserne ad og P bremsen virker nu og i samme omgang skifter han bremserne da bilen nu har kørt 132000 med de samme .Kender ikke prisen endnu,ved blot at timeprisen er under det halve af Teslas priser og så slap jeg for en tur til Århus.Vender tilbage når jeg har prisen på hele herligheden.