Loading...
dk

Parkeringsbremse fejler | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Oct 25 '17

Har i dag fået beskeden "Parking brake not set (car may be free rolling)" i displayet hele 2 gange når jeg har forsøgt at aktivere parkeringsbremsen ifm en parkering. Begge gange kunne jeg få beskeden væk ved at sætte den i D og tilbage i P nogle gange. 

Desværre er jeg udenfor garanti (dec 95' med 140K på tælleren), men vil lige høre om i andre har nogle erfaringer med den fejl inden jeg sender den på værksted.

Mugge
Mugge Oct 25 '17
Har haft samme fejl, det er den elektriske motor i kaliberen til parkerings bremsen, der ikke kører tilbage som den skal. Min er blevet skiftet i begge sider på garanti. Få det lavet hurtigst muligt, idet du kan risikerer at den ikke slipper skiven som den skal. Kan den ikke slippe skiven, bliver skiven for varm og evt skæv, og så bliver det først rigtig dyrt

Mvh
MJ
MOS
MOS Oct 25 '17
Citat fra ODE90D

Desværre er jeg udenfor garanti (dec 95' med 140K på tælleren)

Jeg vidste ikke, Tesla lavede biler allerede dengang. Med over 20 år på bagen må bilen vel også efterhånden være udtjent. Måske skal du bare afskrive den ;-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 25 '17
DavidS90D
DavidS90D Oct 25 '17
Har du prøvet om begge hjul er bremset?
Hvis det er en mekanisk fejl, så kommer den vel ikke på begge sider samtidig!
Det kan også være noget FW issue...
Mack
Mack Oct 26 '17
har fået samme fejl, og skal til Århus og have dem skiftet i dag.
KimT
KimT Oct 26 '17

Min begyndte i starten af sidste uge - venstre side, for så at blokkere helt i lørdags.

Så de er lige blevet renoveret - ikke hos Tesla. Det er hammer dårligt design, og der ligger faktisk en indkaldelse til den faceliftede model https://www.tesla.com/da_DK/support/tesla-safety-update?redirect=no

Ikke at de nye model skulle have ringere design, så de burde faktisk have indkaldt samtlige!

Der kan trænge fugt ind, og de 2 små elmotorer har faktisk kul! Så alle vil fejle på et eller andet tidspunkt

 

PS jeg googlede faktisk i sidste uge, og det tyder på at der er nogle folk der har problemer efter FW 2017.40.1 opdateringen. Min begyndte dog 3 dage inden jeg fik denne opdatering.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 26 '17
ODE90D
ODE90D Oct 26 '17

Det er ret interessant, at der synes at være så mange problemer med parkeringsbremsen. Burde man ikke påberåbe sig reklamationsretten, der jo gælder i to år. Fejl frekvensen antyder den er født "dårlig", og dermed burde det være muligt at få dem til at æde (noget af) regningen. Jeg er udenfor garantien grundet mine meget lange ture, men parkeringsbremsen er såvidt ikke mere brugt end en anden som kun kører korte ture,, så jeg har svært ved at se hvordan man fra Teslas side kan forsvare at den ikke engang kan holde i 2 år. 

Det virker iøvrigt som om det kun er i den ene side jeg har problemet, hvilket indikerer der næppe er tale om et SW issue.

@KimT: Hvad måtte du af med for en renovering

KimT
KimT Oct 26 '17

4.000,- i alt for begge sider - man kan ikke nøjes med den ene side da der sidder føler på de 2 motorer som tjekker at de kører med samme hastighed. Så man risikere at man hurtig vil få fejl på den anden side hvis den begynder at blive træg. 

Jeg tør ikke gætte på hvad Tesla tager for sådan en rep :-O

Du har fået en PM

mbk
mbk Oct 26 '17

Det er noget de har omdesignet på nyere ikke P modeller, men det er vist hovedsageligt en cost reduktion.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/new-rear-brake-calipers-for-non-performance-model-s-and-x.81975/

ODE90D
ODE90D Oct 26 '17

@KimT: Hvor fik du gjort det henne?

PeterE
PeterE Oct 26 '17

Uanset hvad, så er en fejl i design eller konstruktion vel ikke begrænset af kilometerstanden. Hvad siger Tesla KimT? 

KimT
KimT Oct 26 '17

Min bil er uden for garanti - lige over 25 måneder og 89.000km. Da problemet opstod i lørdags have jeg ikke tid til at vente på Tesla. Så det var ikke på tale at lade dem kikke på bilen.

Broder
Broder Oct 26 '17

Jeg har idag haft bilen hos Tesla Århus med problemer med p-bremsen.

Det resulterede i at p-bremse kaliberne i begge sider skulle skiftes pris 17.000 kr.

Bilen er 25 mdr og 95.000 km så garantien dækker ikke.

Jeg gjorde dem opmærksom på hvad der er skrevet her på siden men de henviser til garantiperioden er overskredet, så det er bare at betale.

Hvis der er andre der får fået det lavet på garanti selvom bilen har mere end 80.000 km på tælleren vil jeg gerne hører fra jer.

Behandling i århus var super fin de var hurtige til at få det skiftet 1,5 time. så servicen fejler ikke noget.

  

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Oct 26 '17

Vi køber gerne de gamle kalibre, jeg vil opfordre alle der selv skal betale, til at få udleveret de gamle dele, uanset hvad de får lavet. Vi kan lave reparationen for ca. 4000,-

 

Forummets indlæg er redigeret af JeppeB_HinnerupAuto Oct 26 '17
ILarsen
ILarsen Oct 26 '17

Ved nogen, om sådan en sytten tusind kroners reparation vil være inkluderet i den udvidede garanti nævnt i denne tråd:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5163

Forummets indlæg er redigeret af ILarsen Oct 26 '17
KimT
KimT Oct 26 '17
Citat fra ILarsen

Ved nogen, om sådan en sytten tusind kroners reparation vil være inkluderet i den udvidede garanti nævnt i denne tråd:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5163

Uden at have kikket nærmere er mit umiddelbare bud ; næppe da bremsedele er en alm. slid del. 

PS efter at have læst :

Forsikringen dækker ikke de følgende komponenter og mangler: 

......

  1. Reservedele og almindelige eller engangsvedligeholdelsesdele og procedurer, såsom

årlig service og diagnosekontrol, bremseklodser/-belægninger, bremserotor, justering af

ophæng, hjulafbalancering, airconditionledninger, -slanger eller -forbindelser, test af batteri, skift af væsker, ydre pleje (f.eks. rengøring og polering), filtre og viskerblade/- indsatser samt 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 26 '17
ODE90D
ODE90D Oct 26 '17
Så er jeg sgu fanget i Waterfronts P-kælder med en venstre bremsekaliber, der ikke vi slippe. Kan forstå Tesla ikke er til at hugge eller stikke i, og at en udskiftning løber op i et uhyrlig sum. Nogen ideer til hvordan man kan få den "fri" så man kan komme herfra? Har prøvet alle de klassiske forsøg med soft-/hard reset af bilen uden effekt. Er nu ude i at afmontere hjulet for at komme til kaliberen, men spørgsmålet er om der overhovedet er noget at gøre. Det er jo lige gået op for mig, at jeg ikke længere har vejhjælp grundet garantiens udløb, og en forglemmelse fra min side :(
KimT
KimT Oct 26 '17

Rul lidt med bilen - altså sæt den i F, så i R. Hvis du er heldig slipper den efter at have gjort det i en time eller to.........

PS det med vejhjælp fandt jeg også ud af......det er tilmeldt nu

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 26 '17
ODE90D
ODE90D Oct 26 '17

@KimT: Det kan være jeg bare skal prøve noget mere - synes jeg rullede meget frem og tilbage, men ikke i et par timer ... ;

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »