Loading...
dk

Tesla Model S - første periodiske syn | Tesla Forum

Busimiss
Busimiss Mar 6 '19

Er der noget specialt, som jeg skal være opmærksom på i forbindelse med det første periodiske syn af Tesla Model S 2015?

/Helle

 

 

 

 

KimT
KimT Mar 6 '19

De kan vel stort set ikke tjekke andet en bremser, lys og slør ved forhjul

 

RobertJ
RobertJ Mar 6 '19

De syns oplevelser jeg har hørt om inkl. min egen er at de er meget hurtigt overstået.
Enten tør synsmedarbejderne ikke gå i dybden ellers er der intet at komme efter.

- R

mbk
mbk Mar 6 '19

@RobertJ 

Generelt er først syn ret nemt at komme igennem og man slipper for emmisions test. 

Busimiss
Busimiss Mar 7 '19

Det gik fint. Der var intet med bilen. Det sværeste var at finde stelnummeret. Det var under plastikken øverst i frunken. Jeg gjorde mig også lige den ulejlighed at bremse godt på vej til synshallen, så bremseskiverne var fine blanke.

Det var deres første Tesla (Applus i Odense NV), så jeg viste rundt og instruerede i, hvordan han skulle køre bilen.

 

griffel
griffel Mar 7 '19
Er det den midsterste plastikplade man skal tage af for at finde stelnummeret? Sidder det i samme side som det man kan se udefra gennem ruden?
Hilbert
Hilbert Mar 7 '19

Stelnummeret findes indhakket i aluminiumskonstruktion i højre side i kørselsretningen.

Fremgår det iøvrigt ikke af bilens manual?

griffel
griffel Mar 7 '19

Jo, sørme ja! :-D På min bil sidder stelnummeret under plastikpanelet i bunden, når man åbner højre fordør.

Og her står iøvrigt følgende:

Pas på: Det anbefales ikke at
afmontere karmpanelet for at se
stelnummeret, da dette sandsynligvis
vil medføre skader. Panelet holdes på
plads med skrøbelige clips, der nemt
går i stykker.

 

Jamen det er jo rigtig godt lavet: (Måske) nye clips hvert andet år...

koden
koden Mar 8 '19

Sørg for at få fikset oliespild inden syn. det er de meget opmærksomme på i dag :-)

JeppeB_HinnerupAuto
Citat fra koden

Sørg for at få fikset oliespild inden syn. det er de meget opmærksomme på i dag :-)


 

Det vil nok være smart, der er ofte oliespild ved trækakslerne 

griffel
griffel Mar 9 '19
@Nostromo
Jeg håber da ikke jeg skal bruge det til noget... Har ihvertfald ikke tænkt mig at pille noget fra hinanden medmindre de spørger efter det.
Hilbert
Hilbert Mar 10 '19

@griffel

Stelnummerplacering

Gronhund
Gronhund Dec 9 '19

Er der nogen der kan være behjælpelig med et nyt billede/beskrivelse af, hvor stelnummeret er på en Model S 2015?

Jeg har forsigtigt forsøgt mig med at løfte lidt op i plastik indækningen i frunken, men kunne ikke lige finde det, og jeg må hellere vide hvor der er, før den skal til syn.

Venlig hilsen

Gronhund

XOffer
XOffer Dec 9 '19
Citat fra Gronhund

Er der nogen der kan være behjælpelig med et nyt billede/beskrivelse af, hvor stelnummeret er på en Model S 2015?

Jeg har forsigtigt forsøgt mig med at løfte lidt op i plastik indækningen i frunken, men kunne ikke lige finde det, og jeg må hellere vide hvor der er, før den skal til syn.

Venlig hilsen

Gronhund


Fodpanelet i passagersiden var der min synsmand fandt stelnr.

KimT
KimT Dec 9 '19

Jep - åben hjelmen og tag det store plasticcover under forrunden helt af, så finder du det.

Edit - bilen er produceret maj '15

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 10 '19
ILarsen
ILarsen Dec 9 '19
Det skifter vist i 2015, om det skal findes i frunk eller fodpanel i passagersiden. Billeder af begge dele, vil være værdsatte :-)
Gyzz
Gyzz Dec 10 '19

på min 2015 var det under fodpanelet/dørpanelet i passagersiden og synsmanden ville ikke skille noget ad så jeg måtte køre hjem og finde mit stelnummer inden jeg kom tilbage.... han var så flink nok til ikke at tage betaling for mit "gensyn" ;-)

panelet er let at afmontere med noget fladt ind under og lirke op i begge ender, men man skal nok ikke gøre det mange gange før at plastik klipsene ikke holder. 

Captiva
Captiva Dec 10 '19
Vores S90d er fra 10/2015, VIN sidder v højre fordørs fodpanel. Min synsmand vidste det godt og lirkede selv panel af. Den blev selvfølgelig synet uden anmærkninger
Captiva
Captiva Dec 10 '19
Vores S90d er fra 10/2015, VIN sidder v højre fordørs fodpanel. Min synsmand vidste det godt og lirkede selv panel af. Den blev selvfølgelig synet uden anmærkninger
Elnino
Elnino Dec 10 '19

Har lige været igennem første syn. Mit sad under døren og klipsene knækkede. Nå skidt med det....

Men det var første gang han skulle syne en tesla. Han havde vist været med på sidelinien i en anden synshal. Han havde ingen donkraft men havde bilen på liften og ville så løfte bilen i batteriet hvis jeg ikke havde stoppet ham! Der er vist stadig noget at lære....

Det endte dog med at han roste den “Af en amerikansk bil at være, så er den godt bygget”

 

 

Sider: 1 2 »