Loading...
dk

"Klik"-lyd fra kabinen | Tesla Forum

LolkDK
LolkDK Mar 27 '19

Hej med jer, 

Jeg er forholdsvis ny ejer af en Tesla Model S 85D fra dec 2015. Den har de seneste to uger sagt en meget irriterende "klik"-lyd ved kørsel. Jeg kan ikke identificere præcis i forbindelse med hvad, men hyppigt ved mindre ujævnheder i vejen, etc. Jeg tror at lyden kommer enten fra et af frontsæderne, eller alternativ omme bagfra. Det er næsten helt umuligt og identificere hvorfra den præcis kommer. 

Er der andre der har haft lignende oplevelse?

På forhånd mange tak. 

tintin
tintin Mar 27 '19

Har haft samme problem, det var sikkerhedsselen der slog mod dørstolpen, jeg satte et lille stykke selvklæbende filt på og det løste problemet

LolkDK
LolkDK Mar 27 '19

Tak tintin, 

Sikkerhedsselen ved forsæderne/passagersædet eller også bagi?

tintin
tintin Mar 27 '19

Begge sikkerhedsseler fortil. Helt nede ved dørstolpen hvor selen er fastgjort til bunden

PeterE
PeterE Mar 27 '19

Vær opmærksom på at der er en gammel recall på netop bolten der fastholder sikkerhedsselerne, det kunne også være det. Men mon ikke den løbende har været til service hos Tesla, og så er det 100% sikkert blevet fikset

RobertJ
RobertJ Mar 27 '19

Bekræfter lige tintin's forklaring. Kan sagtens være selen.

Når/hvis sele oprul bliver lidt slapt, feks. ved megen kørsel med barnesæde, slår den løse sele mod b-stolpen.

- R

burns
burns Mar 27 '19
Jeg har selv oplevet at sædet klikkede. Det var ikke ret højt, men i en ellers støjsvag bil (til tider), så var den klikken irriterende. Jeg fik udskiftet sædet og det klikken holdt op.
LolkDK
LolkDK Mar 28 '19

Tusind tak for jeres svar. Jeg har forsøgt mig med diverse ting, og erfaret at det "desværre" ikke kommer fra selerne. Jeg mistænker sædet, men er stadig ikke fuldkommen sikker...