Loading...
dk

1850kg Anhængertræk til Model S - Til Godkendelse med MisterDotCom | Tesla Forum

RobertJ
RobertJ Mar 27

Så er det ved at være tid til MisterDotCom vil prøve deres idé om anhængertræk til Model S hos Tüv.
De går åbenbart efter hele 1850kg. Super fedt!

Projektet støttes på Kickstarter her:

https:///...-s?ref=project_build

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Mar 28
PeterE
PeterE Mar 27

Spændende (!)

JeppeB_HinnerupAuto

Jeg forstår ikke helt hvordan de vil gøre det på Tesla, når den dispensation de andre er godkendt på, ikke længere findes. Lovgivningen er i dag lavet om således at bilproducenten SKAL angive trækvægt. Det er ikke godkendelsen af trækket der er et problem, det er godkendelsen af bilen.

migselv
migselv Mar 27

Såvidt jeg har forstået det er det kun et problem i DK mht. den nye lovgivning.

Måske man kunne afmelde og eksportere sin bil, indregistrere den i Tyskland og få træk monteret samt godkendt i papirene. Herefter importeres bilen til DK med træk og så burde den vel blive godkendt?

Sidste gang jeg talte med MisterDotCom var scopet først kun at lave godkendelse til Tyskland og så senere kigge på en EU godkendelse. Det er ikke helt tydelig om der nu arbejdes på en EU godkendelse direkte eller ej.

Men uanset hvad, så hjælper det os i DK lige pt ikke så meget.

EDIT:

Så fik jeg allerede svar fra MisterDotCom. Det blev bekræftet at der kun arbejdes på en godkendelse til Tyskland. Ligeledes informeres om at der sandsynligvis IKKE bliver lavet en EU godkendelse. Problemet er at de generelle regler er lavet om som gør at de enkelte medlemslande må bestemme om de vil anerkende EU godkendelsen baseret på de tests der blev foretaget. Så en EU godkendelse garanterer på ingen måde at den kan anvendes i EU området. :-(

Forummets indlæg er redigeret af migselv Mar 27
JeppeB_HinnerupAuto

Der har vi stået før, reelt ikke noget nyt

Johannelund
Johannelund Mar 28
Tjaa når Audi e-tron må trække 1800 kg skal Tesla jo nok også godkende en påhæntsvægt for ellers bliver de jo udkonkurreret, da vi jo er nogle der virkelig savner en at kunne køre med en lille trailer, og ikke vil have en Tesla model x med de tåbelige falkevinger
P85DK
P85DK Mar 29

Intet anhængertræk på Model S er lig med at Tesla bliver udkonkurreret????? Der kommer ikke træk på Model S, der er træk på Model X og der kommer på Model Y og deres Pick-Up. 

Quote from Johannelund Tjaa når Audi e-tron må trække 1800 kg skal Tesla jo nok også godkende en påhæntsvægt for ellers bliver de jo udkonkurreret, da vi jo er nogle der virkelig savner en at kunne køre med en lille trailer, og ikke vil have en Tesla model x med de tåbelige falkevinger
mbk
mbk Mar 29

@P85DK

Det er heller ikke _helt_ udelukket at Model 3 får lov at trække. Men det er helt sikkert at et amerikansk bilfirma har svært ved at se behovet for en hobby trailer når man jo bare kan tage sin pickup.

MikaelH
MikaelH Mar 29

@mbk

Franz von Holzhausen er citeret for at sige under præsentationen af Model Y at der arbejdes på træk til både Model 3 og Model Y. 

Elon har også engang tweetet at Model 3 ville få et træk. 

Det er tydeligvis ikke noget der har høj prioritet, men det har hele tiden været en del af planerne. Hvornår det så kommer er svært at sige. Eftersignede skulle alle Model 3 produceret efter midt januar være udstyret med de nødvendige elektriske komponenter.

Johannelund
Johannelund Mar 30
Er der nogle tekniske forhindringer på hvorfor model s ikke må have træk når model x må ?.
Eller er det kun manglende vilje til at prioriterer træk til model s fra Teslas side
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Mar 30
Kiefer
Kiefer Mar 31

Manglende vilje, andet er det ikke...

Johannelund
Johannelund Apr 1
@kiefer ja så må vi jo håbe at Tesla får konkurrence fra andre elbilfabrikanter der prioriterer træk, derfor venter jeg på Audi etron fordi det en en rigtig stor mangel ved en bil at man ikke kan have en cykel med eller at kunne køre på genbrugen.
selsoe
selsoe Apr 1

E-tron koster jo det samme som Model X, gør den ikke? Kan ikke se at e-tron skulle være et bedre køb på nogen parameter, med mindre man synes X er for stor?

Johannelund
Johannelund Apr 1
@selsoe ja model x er et stort skrummel med tåbelige Falcon døre, man hvis det eneste reelle salgsakument for at vælge model x er et den har en påhængsvægt, ja så vil den jo ikke mere kunne sælges hvis de tillader en påhængsvægt på model s,
selsoe
selsoe Apr 1

Det er da ikke det eneste argument (selvom det meget tydeligt er vigtigt for dig). Det er jo en helt anden bil i en anden størrelsesklasse. Jeg så da også gerne at min 3'er havde en krog, det er bare ikke en dealbreaker for mig. Hvis jeg havde 700k til en bil og ville have krog på ville jeg uden at blinke vælge X over e-tron, men sådan er vi jo så forskellige. E-tron er sikkert en fin bil.

mbk
mbk Apr 1

@Johannelund

Nogle foretrækker en X over en S, krog eller ej, tror ikke krogen er største grund til at der vælges X.

@selsoe

Eller vent på Y, jeg tror faktisk TM3 får krog, hvis ikke andet så gør Model Y i hvert fald. S/X deler skateboard, så det er ikke fordi der er nogen særlig grund til at S ikke kan trække andet end at et Californisk firma har svært ved at forstå behovet.

mbk
mbk Apr 1

@Johannelund

Nogle foretrækker en X over en S, krog eller ej, tror ikke krogen er største grund til at der vælges X.

@selsoe

Eller vent på Y, jeg tror faktisk TM3 får krog, hvis ikke andet så gør Model Y i hvert fald. S/X deler skateboard, så det er ikke fordi der er nogen særlig grund til at S ikke kan trække andet end at et Californisk firma har svært ved at forstå behovet.

Johannelund
Johannelund Apr 1
@mbk @selsoe ja derfor må man jo bevist fravælge et californisk firma for at få vrangvillige Tesla til at forstå at der er nogle elbiletuaster der faktisk har behov for en trækkrog til den lille trailer eller mulighed for at transporterer cykler.
PeterE
PeterE Apr 1

Den der krog handler vist rigtigt mere om temperament, og jeg ved godt at nogen ikke kan leve uden. Jeg har selv kørt over en mio kilometer uden krog, fragtet alt fra vaskemaskiner til racercykler over barnevogne og til haveaffald uden krog. Men sådan er vi jo forskellige, og det er ærgerligt at Tesla ikke anerkender det lille behov på alle modeller. Campingvogne og hestetrailere kan jeg 100% forstå...

Jeg tror ikke at TM3 får krog, så havde den været der fra introen i EU. Så måske får TMY den. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 1
mbk
mbk Apr 1

@PeterE

De kan jo ikke have alting klar før tid, de kunne jo heller ikke vente på HW3 for at introducere på EU marked. Det kan også være de har fremskudt TM3 på EU marked grundet dårlig aftag i US og ikke fik krog på i tide. Modeller efter d. 9 Januar skulle være klar, men hvem ved, måske det ikke passer.

https://www.teslarati.com/tesla-model-y-model-3-tow-hitch-confirmed-report/

Sider: 1 2 3 »