Loading...
dk

WiFi forbindelse? | Tesla Forum

jramskov
jramskov Mar 29 '19

Jeg har ikke prøvet andet end ganske kort i aftes, men det er ikke lykkedes mig at få bilen til at forbinde til vores WiFi. Den kunne se et andet netværk, men ikke vores eget. Jeg forsøgte også med internetdeling på min mobil og bilen kunne godt se netværket, men den ville ikke forbinde til det. Jeg kan fint forbinde til vores WiFi med mobilen når jeg står hvor bilen står, men sætter jeg mig ind i bilen, falder dækningen en del.

selsoe
selsoe Mar 29 '19

Så vidt jeg kan huske kunne jeg heller ikke se mit wifi i bilen, men den forbandt fint til det hvis jeg indtastede SSID og adgangskode manuelt. Lidt underligt, men det virker.

CanEl
CanEl Mar 29 '19

så vidt jeg ved sidder wifi antenne kun i venstre sidespejl.
så måske du får bedre dækning hvis du vender bilen.
det var værd at prøve.
hvis jeg skal hente opdatering, så vender jeg nogle gange bilen.

KimT
KimT Mar 29 '19

Bilen skal pege enten mod Fremont eller Tilburg ;-)

Nej - som Canel skriver så sidder wifi antenne i det ene sidespejl. Og hvis signalet er lidt svagt i forvejen kan bilen faktisk god dække for det, så prøv at vende bilen, eller hvis du har adgang til routeren tjek om du kan se hvor svagt signalet til bilen er når du har forbundet den manuelt (som selsoe skriver).

Hvis antenne havde siddet på taget havde man nok ikke set samme problemer.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 29 '19
jramskov
jramskov Mar 29 '19

Venstre sidespejl == sidespejlet der sidder i førersiden? Hvis ja, så vender bilen allerede "rigtig".

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Mar 29 '19
KimT
KimT Mar 29 '19

Passagerside : http://model3.wiki/wiki/wi-fi/ - første hit på google

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 29 '19
jramskov
jramskov Mar 29 '19

Tak!

CanEl
CanEl Mar 29 '19

ok så er det højre side.

jeg fik mit venstre spejl smadret, og kunne se en antenne der.
men det viste sig at det er en 800MHz GSM.
i højre side sidder der en 800MHz og en 2.4 GHz GSM og WiFi.
fandt dok. for do her, for model S, måske er det samme opsæt i model 3.

https://www.facebook.com/...755037009&type=3

og her tester de signalstyrken
http://www.youtube.com/watch?v=eu7_obwo1D8

Joe73
Joe73 Mar 29 '19
Har det nogen betydning, hvor godt et signal man har i bilen, for om den vil hente opdateringer?
MOS
MOS Mar 29 '19
Citat fra KimT

Bilen skal pege enten mod Fremont eller Tilburg ;-)

Haha! Min vender altid røven mod Mekka, når jeg parkerer hjemme i carporten. Måske er det derfor, jeg altid skal vente så længe på at få opdateringer...?

KimT
KimT Mar 29 '19

Hvis bilen ikke har wifi bliver opdateringer nedprioriteret ift. biler som er på wifi. Men de fylder typisk ikke det store (mener det er omkring 300mb). Og kortopdateringer får man slet ikke (5-6Gb)

MikaelH
MikaelH Mar 29 '19

Senest update af supportsiden siger at man slet ikke får opdateringer over LTE, og at man skal være på WIFI.

Service centeret har mulighed for at sætte den igang over LTE.

jramskov
jramskov Mar 29 '19

Så har jeg haft tid til at kigge lidt mere på problemet. Det hjalp ikke at vende bilen mod hverken Fremont, Tilburg eller Mekka :-D

Jeg er ikke netværksekspert, men har dog lidt forstand på det og hjemmenetværket er Ubiquity Unifi setup for dem der kender det. Når jeg forsøger at forbinde til mit netværk får jeg en fejl:

=== KLIP ===

Could not add network
Unable to obtain IP address. Please check DHCP server settings.

=== KLIP ===

Jeg har ikke fundet ud årsagen endnu, men jeg oprettede et nyt uden password og vupti, så kunne den fint forbinde dertil, selvom bilen stod med måsen i den helt forkerte retning ;-)

jramskov
jramskov Mar 30 '19

Det er nu lykkedes mig at få den til at forbinde til et WPA2 wifi netværk ved at ændre kryptering til "auto" i stedet for "AES/CCMP only".

Nikolaj
Nikolaj Mar 30 '19

Jeg fik aldrig wifi fra huset til at virke ude i carporten, men har løst problemet ved at bruge internet-deling fra mobilen. Det er dog ikke optimalt, da det er mere besværligt og ofte vil det være forgæves, da det alligevel ikke er bilens tur endnu.

JSH
JSH Mar 31 '19
Jeg har samme problem kan ikke se mit wifi, men underligt nok et gammelt SSID som ikke bruges mere.
Har resettet skærmen og instrumenterne samt lukket hele bilen ned, uden at det løste noget. 

Forummets indlæg er redigeret af JSH Mar 31 '19
jramskov
jramskov Mar 31 '19

Jeg har nu bestilt en udendørs AP så jeg sikrer at Tesla'en har et godt signal.

FW
FW Mar 31 '19
Hej jeg har købt en repeater og installeret i en stikkontakt i garagen, den giver et godt signal.
Hilsen Finn

https://www.avxperten.dk/wifi-repeater
jramskov
jramskov Apr 1 '19

@FW Det er cirka samme løsning jeg har valgt. Indtil den er installeret er vores Tesla ikke på wifi. Jeg har flere gange oplevet at jeg ikke har kunnet komme i kontakt med bilen og tænker det er pga. dårlig wifi forbindelse og at den ikke kan finde ud af at slå over på LTE/4G forbindelsen fordi den tror den har en Wifi forbindelse.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Apr 1 '19
kimsc
kimsc Apr 1 '19

Letteste løsning er et mobilt hotspot. Det følger så bilen i stedet for kun at være i carporten. eks. 

https://www.3.dk/.../huawei-mobil-router

Det har kreditkortstørrelse og er knap 1 cm tykt. Kan ligge i center console og få strøm fra usb porten.

Bilen slukker dog for wifi når den går i dvale, så mere smart end det er wifi forbindelse ikke. wifi slukker også når man skifter fra N til P eller D. Tesla mener nemlig også at wifi er noget man kører fra.

Forummets indlæg er redigeret af kimsc Apr 1 '19