Loading...
dk

Destination Charging | Tesla Forum

TorbenS
TorbenS Mar 29 '19

Er der nogen som ved hvad der sker med Destination Charging ?
Lige nu har de alle kun Type-2 kabel.

KimT
KimT Mar 29 '19

De kan kun give 11kWh/22kWh AC. Så de kan da ikke skiftes ud til CCS - som jo er DC. Hvis det er det du mener.

Og model3 lader fint fra et type2 stik = UMC

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 29 '19
TorbenS
TorbenS Mar 30 '19

Tak for info KimT, Jeg var ikke klar over at model 3 også lader med type 2 stik.

KimT
KimT Mar 30 '19

Øverste del af CCS stikket er jo et type2

MOS
MOS Mar 31 '19

Det store spørgsmål er, hvorfor Tesla ikke har designet den øverste del af CCS-stikket (Type-2 delen), så den er kompatibel med SuperChargernes modificerede Type-2 stik. Så ville Model 3 kunne have ladet på alle SuC - også dem uden CCS-stik.

mbk
mbk Mar 31 '19

@MOS

Der var tysk lovgivning som prøvede på at få CCS på alle nye DC ladere, incl Teslas Supercharger. 

DC pins i Type 2 stikket holder originalt kun til 50kW DC, som et hack har Tesla forlænget disse så de holder til ca 150kW, mit gæt er at de stadig er for små til at komme op på de 250kW fra Supercharger V3.

Hvis Tesla alligevel har CCS i deres fremtid, hvorfor så indbygge noget ekstra udstyr i TM3 som øger deres omkostninger, der skal ekstra ledningsværk, kontaktor og et ikke standard Type 2 stik på.

ElPeter
ElPeter Mar 31 '19
@MOS: Jeg læste et sted at når type 2 delen skal kunne både AC- og DC-lade (som på S/X) skal der indbygges nogle relæer/kontakter (ikke sikker på betegnelse), som kan skifte mellem de 2. Disse skulle være relativt bekostelige og når planen er at producere rigtig mange biler kan det måske bedre betale sig at have en ekstra omkostning på ladestationerne frem for på hver bil.
KimT
KimT Mar 31 '19

Mener helt klart at det er en fordel at de benytter sig af "standard" nu. Tesla har jo hele tiden sagt at de ville åbne deres ladenetværk for andre producenter. Det har ind til nu været lidt svært da deres type2 stik ikke er standard. SuC netværket er vel blevet mere attraktivt nu når de kan tilbyde CCS