Loading...
dk

Første billede af CCS adapteren til S/X | Tesla Forum

KimT
KimT Apr 4

Betydelig mere handy end CHADaMO adapteren ;-)

https://electrek.co/2019/04/03/tesla-ccs-adapter-first-look/

mbk
mbk Apr 4

Den er nem at have liggende i bilen.

Fedt med 120kW, det er nok ikke adaptoren der sætter begrænsninger som på CHAdeMO.

jramskov
jramskov Apr 4

Ja, den ser fin ud. Mon ikke den bliver ret populær blandt Model S/X ejere i Europa?

ElPeter
ElPeter Apr 4

Meget positivt hvis den kan være så kompakt i.f.t. CHAdeMO-adapteren.

Det ligner en rent fysisk adapter d.v.s. uden nogen form for elektronik, hvis det er tilfældet så må det jo betyde at bilen selv kan tale CCS. Jeg har altid læst at det ikke ville være muligt at lave en adapter fordi Teslas protokol og CCS' protokol var for forskellige, men denne løsning omgår jo den udfordring på en meget elegant måde. Keep it simple! :-)

mbk
mbk Apr 4

@ElPeter

Jeg tror rent elektrisk har Tesla altid været kompatible, samme control pins etc, men de har lavet deres egen protocol, med en software opdatering kan bilen lære at snakke CCS.

KimT
KimT Apr 4

Og lad os så håbe en prisen bliver en del billigere end de 3.500,- CHAdeMO adapteren kostede

mbk
mbk Apr 4

@KimT

Ja, tror jeg da den bliver, 500 - 1000 kr. Det er allerede ufedt at det ikke er indbygget i S/X.

P85DK
P85DK Apr 4

Den er der mange som kommer til at glemme når de tager kablet ud og kører :-)

KimT
KimT Apr 4

Det er så nok bare frem med Dymo'en for at få sat navn på, samt andre ting der gør man husker at tage adapteren af...

JSH
JSH Apr 21
Ser spændende ud, men kan den klare 350 Kw?
Kan Tesla MS klare 350 Kw?
Men den vil være rar at have i superchargernetværket, er der nogen der kender prisen?
mbk
mbk Apr 21

@JSH 

"Note: the charge rate is limited by the car and not the adapter." 

Du set nok normale supercharger hastigheder på en 350kW lader, de 350kW er ved batterispænding på 800V, Tesla kører kun med halvdelen. 

koden
koden Apr 21

Så kommer dagens dumme spørgsmål... hvad kan denne CCS?

Er det overhovedet noget jeg skal bekymre mig om med min veteran S model fra 2015?

KimT
KimT Apr 21

Den vil kunne bruges til at hurtiglade på f.eks ionity eller eon/clever’s nye hurtigladere . Dvs hurtigere end du kan med en CHAdeMO adapter 

Og så bliver den forhåbentlig en hel del billigere

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 21
koden
koden Apr 21

nåeee... tak for svar. Men der kommer jeg jo aldrig :-)

Hjemme eller hos Tesla er der jeg lader.

KimT
KimT May 8

Hmm, man skal åbenbart bruge mere end adapteren hvis bilen er produceret før 1/5.....

Tyder på at det er andet HW der også skal opgradderes.

Men kunne de så ikke - nu når de alligevel er igang, lige skifte et par kabler så man samtidig kan lade hurtigere. For jeg tvivler at man selv med adapteren får lov til at trække mere end de ca. 116kWh man kan via SuC

https://electrek.co/2019/05/07/tesla-ccs-adapter-model-s-x-retrofits/amp/

MikaelH
MikaelH May 8

Hvordan ved jeg, om min Model S eller Model X har teknisk kapacitet til at oplade via CCS Combo 2-adapteren?
Alle Tesla Model S og Model X, der er produceret efter den 1. maj 2019, har teknisk kapacitet til at oplade på CCS Combo 2-opladningsstationer via en CCS Combo 2-adapter.

Jeg har en Model S eller Model X, der er produceret før den 1. maj 2019. Kan jeg drage nytte af CCS Combo 2-opladning?
For alle ejere af ældre Model S og Model X vil en eftermonteringsservice være påkrævet for at kunne drage nytte af CCS Combo 2-opladning via adapter. Du kan planlægge en eftermonteringsservice til den 1. juni 2019 eller senere på dit lokale Tesla-servicecenter via din Tesla App eller din Tesla-konto.

Hvor meget koster det at få eftermonteret CCS Combo 2?
Eftermonteringsservice af CCS Combo 2 vil koste 3733 kr., inklusive udgifterne til en CCS Combo 2-adapter (1269 kr., hvis den købes separat).

Hvad er den maksimale opladningshastighed, jeg kan modtage med en CCS combo 2-adapter?
Ejere af Model S og Model X kan i øjeblikket modtage de højeste aktuelle maksimale opladningshastigheder, der tilbydes af V2 Supercharging i Europa (120kW). Som en del af introduktionen af V3 Supercharger, vil vi fortsætte med at validere teknologien og give yderligere oplysninger om de højeste aktuelle maksimale opladningshastigheder, når teknologien er tilgængelig.

P85DK
P85DK May 8

Retrofit bestilt til d. 3. juni

Leth
Leth May 8
Citat fra P85DK

Retrofit bestilt til d. 3. juni

Hvad er årsagen til at du ønsker den? Ionity charger, eller? Som det ser ud nu, er det ikke en fordel med CCS hos Tesla Superchargers når du kører S/X (her tænker jeg på at CCS jo endnu ikke er udbygget, og først og fremmest er tiltænkt Model 3) 

P85DK
P85DK May 8

Ren flexibilitet, tror der rigtig hurtigt vil komme en del hurtige CCS ladere og så kunne bruge den sammen med EON abonnement eller eventuelt i udlandet og når den så ikke koster mere, så er det lidt en no brainer.

Kan være jeg bestiller et Model 3 badge samtidig, så er der ingen som kan smide mig væk fra en SuC ;-)

MOS
MOS May 8
Citat fra P85DK

Kan være jeg bestiller et Model 3 badge samtidig, så er der ingen som kan smide mig væk fra en SuC ;-)

LOL! 

Sider: 1 2 »