Loading...
dk

Hvordan kommer man i kontakt med Tesla? | Tesla Forum

andersh
andersh Apr 8

Man kan sige at Tesla lidt har et problem ift. at komme i kontakt med dem via telefon, men til gengæld er den service man får, når man har en aftale helt fantastisk. Jeg har spildt så meget af deres tid på mine små ligegyldige issues at de burde få en eller anden form for Nobelpris. Så alene pga. servicen forbliver jeg en loyal kunde indtil videre.

voersaa
voersaa Apr 8

Jeg har også kun gode ting at sige om deres service. Det er ofte et kæmpe rod og de kan være lidt svære at komme igennem til men når man så kommer igennem er det venlige og servicemindede medarbejdere.

Har lige bestilt tid til at få smurt min ratstamme pga en mislyd når jeg drejer rattet ved lav hastighed. Tiden jeg fik tilbudt (via app bestillingen) var den 30. april. Min erfaring er at det er omtrent på niveau med den ventetid jeg har oplevet hos andre bilmærker når jeg har skulle have en bil på værksted hos dem.

Pt. har jeg 4 udestående som skal ordnes men jeg regner med at det meste nok skal komme på plads. Tålmodighed er en dyd når man har med Tesla at gøre.

MStH
MStH Aug 7
Quote from P85DK
Quote from MSLFC Man kommer ikke længere i kontakt med Tesla. Service er et overstået kapitel, hvorfor jeg ikke køber Tesla igen og heller ikke kan anbefale andre det (hvis man synes minimalt serviceniveau er ønskværdig).

Kvaliteten af den kommentar tyder på at den vist skulle have været på trustpilot - særdeles informativ, fuld af fakta og fornuftig argumentation 

Spørgsmålet synes at være blevet endnu mere relevant siden April 2019. Havde hurtig kontakt og fin service i Kastrup i marts ‘19 (efter pludselig lock-down på motorvej i februar!), men de sidste par måneder er der absolut ingen hul igennem, hverken på telefon (sløjfe som gentages i 30 min, derefter afbrydes forbindelsen), formular på hjemmeside eller App, trods gentagne forsøg over mange dage i juni/juli/august. Det er dybt frusterende når man har næsten ny bil, som har defekt, og flere års garanti forude. Ser ud som om ny forretningsmodel forår ‘19 med lavere nypriser og mindre (ingen?) service er fuldtud gennemført!  Skal man virkelig møde op rent fysisk i Århus, København eller Kastrup for at få hul igennem? Hører gerne andres erfaringer på det seneste. 
PS. Dette er min 1. post, håber det virker
kapsel
kapsel Aug 7

Jeg har haft OK held med at oprette en service-sag igennem Tesla app'en på min iPhone, med en kort og præcis beskrivelse af problemet, og valgt næst mulige tidspunkt for service, hvorefter de har taget kontakt til mig på SMS eller telefon, og planlagt servicebesøg derefter - i mit tilfælde før hvad jeg ellers havde mulighed for at vælge i app'en. Det er i hvert tilfælde en måde at få hul igennem på et sags-system de har styr over, en mail kan jo smutte i ny og næ :-)

voersaa
voersaa Aug 8

For 3 uger siden fandt jeg også ud af at man ikke længere kan komme igennem på telefonen og den slags kan gøre mig sur. Jeg udfyldte detaljerne på nettet vedrørende mit problem og bestilte en tid. Omtrent en time senere blev jeg ringet op. 

Jeg er stadig meget utilfreds med at man ikke kan ringe og tale med nogen men i det mindste blev der hurtigt fulgt op på min henvendelse. 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Aug 8
PeterE
PeterE Aug 8

Jeg synes egentlig at det er fair nok, ingen af os har købt en telefonservice.

At de fleste større 'værksteder' og forhandlere faktisk har kapacitet til at tage telefonen, skyldes nok at de lever af den efterfølgende service. Det gør Tesla jo på ingen måde.

henrik_dk
henrik_dk Aug 8

Citat fra PeterE

At de fleste større 'værksteder' og forhandlere faktisk har kapacitet til at tage telefonen, skyldes nok at de lever af den efterfølgende service. Det gør Tesla jo på ingen måde.

Det er vel alle andre værksteder og forhandlere, der tager telefonen? Og kun Tesla, der ikke gør det?

Jeg mener helt sikkert, at det her kommer Tesla til at miste kunder på. Det er måske også formålet?

Mine forældre overvejede en Model Y, når den kommer, men det har de fortrudt nu. De har altid været vant til, at kunne ringe til værkstedet (Toyota) og det vil de forsætte med.

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Aug 8
voersaa
voersaa Aug 8
Citat fra PeterE

Der er en lovgiven garantiforpligtelse og det er vel ikke umrimeligt at man kan komme i telfonisk kontakt med sælgeren i den forbindelse og vi taler trods alt om en genstand til omtrent en halv million. I mit tilfælde var der tale om en opfølgning på et tidligere besøge hvor bilen skulle ind igen fordi der ikke var de nødvendige dele på lager. Tesla havde sagt at jeg skulle ringe hvis jeg ikke havde hørt fra dem indenfor et par uger. Efter 4 uger forsøger jeg så at ringe og det er umuligt at komme igennem da der er lukket for telefonen.

Måske min opfattelse af "fair" er unormal men jeg syntes ikke det er iorden at man ikke kan få fat i dem når der er tale om noget igangværende eller hvis man lige har købt en ny bil som har et problem der skal afhjælpes indenfor garantien.   

PeterE
PeterE Aug 8
Jeg forstår slet ikke problemet, og tro mig - jeg er ikke bare diskussionslysten. Vi er i 2019, og flere og flere moderne virksomheder sidder altså ikke stand-by ved telefonen og afventer af I ringer. 
En web-kontaktformular er ikke unormalt og giver Tesla mulighed for at sikre logning, ordentlig indsamling af informationer og for at behandler kunderne i en prioriteret rækkefølge istedet for dem der lige kommer igennem på telefonen. 
Hvis man ikke vil købe en Tesla fordi det er svært at komme igennem på telefonen, så ville man sgu’ nok hellere have en anden bil i første omgang. 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Aug 8
DeaconWP
DeaconWP Aug 9

Og de ringer til/kontakter dig, så snart de har set din booking om service, og har overblik over, hvad de kan hjælpe dig med.

På den måde sparer de  meget tid på ekspeditionen.

Vi er jo mange kunder, der vil snakke.

tcf
tcf Aug 9
Det er rigtigt at det ikke er nemt at komme i kontakt via tlf. Men når man besøger dem i Kastrup ( det er mit service sted ) så er service i top, venligt personale og meget service minded!
Jeg oplever også at de ringer en op og følger op på spørgsmål, historik og et kommende service besøg, så ingen klage herfra ;)
MStH
MStH Aug 10
Jeg ville såmænd bare tale/maile med en tekniker os se om problemet kan løses på distancen, det reklamerer Tesla jo med, at de ofte kan. Længere er den ikke. Måske er problemet en detalje, men det kan man jo kun få afklaret hvis de svarer. 
Måske nogen på dette forum kan hjælpe? Der er opstået en mislyd i forbindelse med klimaanlægget, knurrer som “dårlig mave”, kører op og ned i intensitet og forsvinder ind imellem. Mislyden er også markant lige idet man slukker for klimaanlægget. Det begyndte efter supercharging besøg i Nordfrankrig for 3 uger siden. Har nogen af jer oplevet noget lignende?
MOS
MOS Aug 11
Jeg har haft visne blade i min. Det lyder af og til ret træls. Men det forsvandt efter et stykke tid. Enten er bladene slidt i stykker eller de er formuldede.
voersaa
voersaa Aug 12

Var i Kastup i morges, hvor en person kom ind og spurgte "hvordan kommer man i kontakt med jer?". Viser sig at pågældende havde brugt den mail adresse som han var blevet oplyst af telefonsvaren. Jvf. personalet så ryger mailbeskeder til Holland. Pågældende havde ventet på svar i over en uge.

Læring må være at man ikke skal skrive via mail men bruge app/teslakonto til  at komme i kontakt med SC.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Aug 12
griffel
griffel Aug 12
Citat fra voersaa

Læring må være at man ikke skal skrive via mail men bruge app/teslakonto til  at komme i kontakt med SC.

Ja, men det kunne de da godt have informeret deres kunder om!

"Kære kunder, fra dags dato er eneste mulighed for at komme kontakt med os via din Tesla-App eller via din Tesla-konto på tesla.dk"

Jeg synes ikke, kommunikation er deres stærke side...

voersaa
voersaa Aug 12
Citat fra griffel
Citat fra voersaa

Ja, men det kunne de da godt have informeret deres kunder om!

"Kære kunder, fra dags dato er eneste mulighed for at komme kontakt med os via din Tesla-App eller via din Tesla-konto på tesla.dk"

Jeg synes ikke, kommunikation er deres stærke side...

Videregiver blot at der åbenbart er forvirring derude, jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvad der er god kommunikation da jeg ikke ved præcis hvad den pågældende person havde hørt eller oplevet. Den slags må klogere individer end mig tage stilling til.
Sider: « 1 2