Loading...
dk

spørgsmål til farvevalg og bestilling | Tesla Forum

B8Peter
B8Peter Apr 14

Er lige ved at trykke på den blå køb knap. Bliver lidt i tvivl om jeg skal vælge kontant eller lån, forstået på den måde at jeg selv har fundet et finansieringsselskab til købet, eller har det ingen betydning.    

Farven sort er efter min smag, den jeg vil bestille, men holdbarheden på den i forhold til de andre farver, er den ok ?. Ved godt sort er svære at holde ren

Hilsen en forhåbentlig snart Tesla M3 ejer

H
H Apr 14
Jeg har en sort, to gange i vaskehal so far og der er flotte swirler allerede..... Tænker jeg måske skulle have taget en anden farve.<br />
Ellers ser det godt ud med den sorte og vi har hvidt interiør.<br />
Har du en henvisningskode, ellers brug min SOFIE35663, så får vi noget strøm begge to.
Forummets indlæg er redigeret af H Apr 14
MOS
MOS Apr 14

Du skal vælge kontant. Dit finansieringsselskab overfører købssummen kontant til Tesla ligesom du ville have overført et kontant beløb, hvis du havde haft pengene selv. Lån vælges kun, hvis du låner igennem Tesla.

Jeg har selv en sort (ikke metallic) Model S, nu lidt over 3 år gammel. Den holder fint, selvom der da er småridser, hvis man kigger godt efter. Det er nok et spørgsmål om, hvor kræsen man er. Jeg kan fint leve med det. Sort kommer nemt til at se beskidt ud, men hvid er endnu værre. Standard sort er desuden klart den nemmeste og billigste at reparere, hvis du får buler, ridser eller andre lakskader.

Mit råd er: Hvis vil spare penge og kan leve med sort, så vælg sort. Hvis du har penge nok, så vælg den farve, du synes ser flottest ud. Husk, at en sort bil bliver varm, når den står parkeret i solen - kan være en fordel, da man så sparer lidt på at varme den op, men kan også være en ulempe på en meget varm sommerdag.

voersaa
voersaa Apr 14

Teslas lån er et godt tilbud hvis du skal låne. Var selv meget i tvivl og var tæt på at bruge Teslas finansering men der var så meget rod med korrekt faktura og at de så baserede lånet på den forkerte pris. Jeg fik heller aldrig tilsendt låne betingelserne så til sidst fik jeg nok og betalte kontant.

Sort er en udemærket farve og med de ret store ekstraomkostninger som Tesla har på farver er den et fornuftigt valg. Sort vil viser ridser lidt mere end en lys farve men du får, som MOS skrive, en fordel hvis der skal males. Det er nemmere at matche den sorte ikke metalliske farve end det er med metal farverne.

Farver er natuligvis meget subjektivt men min personlige rangering.

1: Rød eller hvid. De har efter min mening lidt mere sexyness over sig. Når det er sagt syntes jeg at det er meget at betale for maling. Rød er der nogle der påstår (på nettet) skulle have mere eksponering imod paint swirls, om det er rigtigt skal jeg ikke kunne sige.

2: Grå.,lidt konservativ men jeg syntes den er flot til bilen

3: Sort, klassisk og fungerer for de fleste biler men måske lidt kedelig hvis man ender som en blandt mange. Jeg har også en ting med krom imod sort bliver for stor en kontrast til at jeg bryder mig om det.

4: Blå, det er for voldsom en farve til min smag

Da jeg fik lavet coating på min bil nævnte værkstedet at de så flere fejl i malingen på de sorte modeller relativt til de andre. Jeg tænker dog at det måske er en opfattelse som kommer fra at de nok får flest sorte ind til coating (da der er flest af dem).

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Apr 14
B8Peter
B8Peter Apr 16

Nu er den bestilt i grå, uden jeg har set en i live, tænker stadig på sort. Er der andre der har en sort som de vil dele deres erfaring med mig, gerne den grå også. Jeg kan nå at lave den om endnu. I live har jeg kun set den i rød sort og blå.

jonsiii
jonsiii Apr 16

B8Peter: Nå det var _derfor_ du skulle bruge et billede. :D Tillykke med bestillingen.

Ja nu har husstanden haft 4 sorte biler i streg, så den 5 skulle også være sort. ;) Og fredagen hvor jeg skulle hente, var der snestorm og landmændene havde været ude og køre med traktor, så den har været beskidt lige siden. Men når de lige er nyvaskede.. så ser det godt ud.

Men smag og behag, så hvis du har valgt grå, så hold dig bare til det. Jeg kunne også godt ha valgt den røde, men det blev der nedlagt veto mod. =)

B8Peter
B8Peter Apr 16

Jonsiiii :  Både ja og nej, på mit arbejde holder der en sort en gang imellem, tænker mere på den sorte farve på en M3, er den meget skrøbelig, i forhold til de andre farver. Har selv haft sorte biler, men ikke en Tesla, derfor søger jeg lidt erfaring med farverne på Tesla M3.  Der må køre nogle stykker ude på vejen efterhånden.

B8Peter
B8Peter Apr 16

Jonsiii:  Glemte et stort tillykke med din lækre M3 :-)

tcf
tcf Apr 17
Min favorit og valg var blå med hvide sæder, super flot, men smag er jo som bekendt individuel!
Hvis jeg skulle vælge i dag, ville jeg overveje sort, og så bruge de penge en anden farve koster, på en foliering. Derved opnår man to ting, frit farvevalg, mat eller blank, samt ikke mindst en super beskyttelse af bilen, også mod stenslag.
Ice2EV
Ice2EV Apr 17

Valgte Midnight Silver/grå, syntes faktisk aero kapslerne er flottere IRL end forventet. Overvejer at snuppe et ekstra sæt til vinter.

Synes også den blå er flot IRL, men den er ikke i nærheden af den farve der vises på bestillingen.

Ps: den afløser den blå C3 overfor, som lige låner naboens indkørsel inden den blev solgt igår. Håber de nye ejere bliver ligeså glade for den som jeg har været. Opgradering ikke fra økonomi til plus, men direkte på business ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 17
jonsiii
jonsiii Apr 17

@B8Peter: Takker, og nå på den måde. :) Ja jeg håber da det holder lige så godt som Sharan'en og Octavia'ens metallak, men må jo se tiden an.

@Ice2EV: Ja de kapsler er faktisk ok, når man lige vænner sig til dem. Man kan faktisk pille dem af, hvis du vil have lidt mere "alu-fælge-look", men mere vindmodstand. Har ikke lige selv prøvet, men skal da ha lavet en test på et tidspunkt.

Ice2EV
Ice2EV Apr 17

@Jonsiii.  Har købt et sæt møtrikker og centercap af mbk fra den sending han fik fra US. Den hvide kabine blev der nedlagt veto for her på matriklen.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 17
MOS
MOS Apr 17
Citat fra Ice2EV

Valgte Midnight Silver/grå, syntes faktisk aero kapslerne er flottere IRL end forventet. Overvejer at snuppe et ekstra sæt til vinter.

Synes også den blå er flot IRL, men den er ikke i nærheden af den farve der vises på bestillingen.

Jeg synes, den blå er flottest, men havde nok alligevel valgt sort pga. den høje merpris for de andre farver. Jeg må dog indrømme, at aero hjulkapslerne står bedst til den grå. Til de andre farver matcher de ikke sådan rigtigt.

Husk, at farver altid er svære at gengive korrekt på et billede, der vises på en skærm. Det er pga. lysforhold, farvetemperatur, vinkler, kameraets og skærmens farvekalibrering m.m. Man skal se den i virkeligheden.

jramskov
jramskov Apr 17

Vi har en blå med aero og sort interiør. Det hvide interiør tør jeg/vi simpelthen ikke vælge uanset hvor nemme de skulle være at vedligeholde. Det siges at cowboybukser smitter af, det gør det også til et no go her.

Ice2EV
Ice2EV Apr 17

Vi havde beige læder kabine i 200.000 km i en SuperB. Det var meget begrænset hvad der var et se på det.

Nu skal vi jo huske det er "vegan leather". Eller med andre ord 100 % syntetisk/plastic.