Loading...
dk

Uforklarlig katastrofebrems og andet | Tesla Forum

keh
keh Apr 16 '19
Denne video viser mange ting man skal passe på ved brug af AP i model3 https://youtu.be/pvyjysy-djw Den er ret vild i forhold til model S, og specielt katastrofebrems er farlig. Er på seneste version 2019.8.5.
Forummets indlæg er redigeret af keh Apr 16 '19
Micmex
Micmex Aug 16 '21

Senest har jeg oplevet at hastigheden bliver nedsat til 70km/t på det nye stykke motorvej på Fyn, når jeg har passeret en afkørsel. M3 tror åbenbart at det er et skilt med hastighed der står ved afkørslerne, men det er en "spidsmarkering" (N43) i stor størrelse, hvilket jo ikke har noget med hastighed at gøre.

Er der andre der har haft samme oplevelse? 

MOS
MOS Aug 16 '21

Jeg har oplevet, at den viste en 30 km/h tavle, da jeg passerede afkørsel 30 og en 50 km/h tavle, hvor den gud-hjælpe-mig forsøgte at sætte farten ned til 50, da jeg passerede afkørsel 50. :-O

Ice2EV
Ice2EV Aug 17 '21

Når vi lige kigger video'en igennem, så er den fra 2019. Nogen af tingene er enten afhjulpet eller ikke aktuelle i EU pga lovgiving.

Eks er den godtnok fortsat lidt langsom om at igangsætte i kø, men ikke langsommere end en standard chauffør med manuelt gear og start stop.

Det sagt, så har jeg et vejstykke der er 90 kmt motor trafikvej og afbrud af 70/80 kmt ved nogle afkørsler. 

I den ene retning, skifter den spontant til 80 kmt kort før en reel nedsættelse til 80 kmt, midt i nedsættelsen stiger hastighede så pludselig til 90. Men det sjove er at selvom den stiger til 90, så står der godtnok 90 i AP display, men i hastighedsikonet ved siden af står der 80?!?!.

I den anden retning, der kører den lystigt igennem samme nedsættelse med 90 kmt, for så 2-300 meter senere inde i 90 kmt zonen at sætte ned til 80 kmt og der bliver den så læææææænge, at jeg tilsidst overtog festen.(mindst 1 km)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 17 '21
Bianco
Bianco Jul 13 '24

Har andre oplevet at autopilot kortvarigt sætter farten ned fra 130 til ca 115 når den bliver overhalet/forbikørt af nogen der kører meget hurtigt? 
Og hvad  skal det gøre godt for?

autobahn i en Y

Derider
Derider Jul 13 '24

Ja, det er sket et par gang i min m3 - den reagerer på dem der overhaler med meget høj hastighed på atobahn. Tror at det er et nyere fænomen - mindes ikke at det skete 2020-2023. Ligner lidt det der kan ske på nogle bestemte  veje hvor den f. eks. Bremser lidt efter en større modkørende har passeret. Kan ikke finde ud af om den reagere det på tryk der kan være eller om det er en visual reaktion. Det gør vist ikke godt for noget :-) 

Forummets indlæg er redigeret af Derider Jul 13 '24
Arpe
Arpe Jul 14 '24
Har ikke prøvet det. På autobahnen er det mig som kører med ~180. Har dog prøvet at den bremser når de andre biler krydser over i vores spor ved en fejl.