Loading...
dk

Charging interrupted?!? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Apr 18 '19

Hej

Satte vognen til at lade, Range var ned på 180. Den startede med at lade, holdt dog ikke øje så jeg ved ikke hvor stærkt. Men fik "Charging interrupted" på telefonos.

Gik ud og kiggede på det nye vidunder, Unplugged den, og satte stikket i igen. "starting to Charge" står på 312 km, og den flexer på 237-236 volt, Men starter aldrig med at lade. Den ændre aldrig 0/16A eller 0 km/hr stiger aldrig. Tidligere gik den hurtigt til 66/67 km/hr.

Prøvede 3 gange. Tænkte jer runder lige 1 km, og sætter den til igen, måske den lige hænger i et eller andet?!? MEN nej det samme?

Har bemærket den godt kan hvine en anelse når den rigtigt får lov at accellerere, men det er vel normalt?

Skærmen er gået i sort 3 gange, hvor den lige starter igen. Men inden kan den godt stå og flimre ligesom en lcd der har været tabt, med striber i diverse farver. 2 gange har vi resat skærmen med at holde begge hjul inde!

1186 km, generelt tilfreds, men med små glitches i overfladen.

Bianco
Bianco Apr 18 '19
Ring til Tesla og bed dem diagnostiser 8071 1024 (vist nok)
Ice2EV
Ice2EV Apr 18 '19
Tak, det prøver jeg i morgen. Tog den på arbejde i aften. Så må vi se om den stadig skaber sig i morgen tidligt.
Ice2EV
Ice2EV Apr 19 '19

Havde lige fat i charging support...... Hun reset bil, jeg soft reset, prøvede igen. Samme resultat.

Så aftalte vi at jeg triller på en supercharger, det bliver så Haverslev og prøver. Jeg nævnte for hende at jeg var på superchargeren mandag aften, hvor den aldrig kom over 54 kW, heller ikke selvom jeg var alene på hele SuC'en. Eller prøvede 3 forskellige stalls. Prøvede stall 3,4 og 5. no.5 var fordi til en start var der en S, som sagde han fik 105 kw, så jeg tænkte den prøver jeg da også lige. men 54kW fik den.

Ice2EV
Ice2EV Apr 19 '19

På SuC modtager den 54 kW, men kom der også med 200 tilbage på batteriet. Prøvede 2 forskellige båse.

Tesla downloadede noget data. Men er bange for hun ikke forstod jeg havde skiftet bås.

VI prøvede powerdown, men der var den kommet op på sidst i 300 km på batteriet. Så er det spørgsmålet om den ville have givet mere end 54 kW alligevel. sugede 100%, for det første, så ville jeg gerne se hvad 100% ville være, det var 495 km. For det andet fordi hvis ikke jeg får liv i hjemmeladning igen, så skal jeg på en eller anden form for ladestander hver 2-3 dag.

Har nok stadig lidt range angst.... Finder det også lidt alternativt at jeg kan finde 5-6 forskellige tilbageværende ranges. Afhængig af instant/average og over 10/25 eller 50 km. Det er ikke lige gennemskueligt pt. Men det kommer nok med tiden.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 19 '19
MOS
MOS Apr 21 '19

@Ice2EV

Kan godt forstå din forvirring mht. forskellige visninger af range. Tesla er en nørd-bil, som giver dig rigtig mange data, som du kan nørde med. Bagsiden af medaljen er så, at det for nybegynderen kan virke uoverskueligt og forvirrende.

Mit råd er: Glem alt om instant range. Det er da meget sjovt at se, hvordan instant range kan spring fra et meget lille tal til 999 km, blot fordi man slipper speederen et kort øjeblik. Men det er efter min mening ubrugeligt, da man jo i praksis ikke fortsætter uden at trykke på speederen de næste 999 km.

Du kan i stedet bruge average range i energy appen, hvor du får lidt forskellige værdier, afhængigt af om du viser de seneste 10, 25 eller 50 km. Du må selv vurdere, om din kørsel har været repræsentativ over de seneste 10, 25 eller 50 km og hvad der så er mest retvisende for din fremtidige kørsel.

I controls -> Display -> Energy Display, kan du vælge mellem Energy eller Distance. Her ville jeg sætte den til Energy, så den viser resterende energi på batteriet i % ligesom på en mobiltelefon. Hvis du vælger Distance, viser den tilbageværende range i km, men det er bare det samme som tallet i % ganget med en dum konstant, som ikke tager højde for din kørestil, vejr, terræn, temperatur osv. Det giver ikke meget mening at vise energi på en telefons batteri målt i minutter, da det reelle antal minutter, man kan bruge den, afhænger fuldstændig af, hvilke apps man bruger osv. Det samme med en elbil, hvor det reelle antal km, man kan køre, afhænger meget af kørestil, fart, temperatur, vind og vejr, brug af klimaanlæg osv. Hvis du sætter den til at vise Energy i %, så finder du hurtigt din egen omregningsfaktor til km, afhængigt af din kørestil, vejr osv. Det kan f.eks. være 4 km/% om sommeren, 3,5 km/% om vinteren og 3 km/%, hvis det er særlig koldt, dårligt føre eller du kører med høj fart osv.

Ice2EV
Ice2EV Apr 21 '19

Forøvrigt så vil den stadig ikke lade med 3 faset UMC. Venter til tirsdag og ringer så til service Århus. 

Nøjes med små ture i Rakettos, ellers ICE til da.

Forøvrigt på en landevejs tur på 12 km, kan den sagtens nå nå ned på 134-140 Wh/km. Selv fra kold.

I Energy app'en burde skalaen være gradueret. Mellem 125 og 225 skulle den være bred, under 125 og over 225 kunne den så være smal. Under 125 kommer man vist kun i længere tid ved at køre ned af bakke(eller hedde MOS ;-) ). Over 225 i snit skal man være mere sportslig end de fleste, og så er man nok også nærmest ligeglad med forbruget.

Alternativ skulle man selv kunne vælge intervallet der vises.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 21 '19