Du kan jo godt risikere at lade med 90-100 kWh på en Model 3 Priority og så skulle flytte over på et andet par, hvor du så kun får 40 kWh, da den anden suger godt til. Selvfølgelig hjælper vi alle til, men det er ikke helt sort og hvidt.
Jo, jeg synes egentlig, det er helt sort og hvidt. Der står: "Model 3 priority". Det er naturligvis ikke det samme som "Model S/X disallowed". Så Model S/X må som udgangspunkt godt benytte disse ladere. Men hvis der kommer en Model 3 og har brug for laderen, så har Model 3 som det fremgår af skiltningen førsteprioritet og Model S/X må flytte sig. Uanset ladehastighed.
Hvis der var et problem med, at der var godt fyldt på SuC, så ville jeg prøve at tage hensyn ved at overveje, om jeg kunne nøjes med at lade lidt mindre og køre mere til grænsen for min rækkevidde og evt. strække rækkevidden ved at sætte farten lidt ned. Så kan man i stedet lade lidt mere ved næste SuC, hvor der forhåbentlig er mere plads eller vente til man kommer hjem. En sådan adfærd ville samlet set komme de fleste til gavn. Mange kører med en buffer på måske 20-25% (bare for en sikkerheds skyld), hvor man nok sagtens kunne nøjes med en del mindre.