Loading...
dk

Vampire Drain på 6,6% pr. døgn | Tesla Forum

husfeldt
husfeldt Apr 21 '19

Av .. holder i Billund lufthavn, og kan konstatere et Vampire drain på 6.6% pr. døgn..

Det er jo helt vanvittigt - havde forventet 1%... (og Sentry mode er ikke tændt)

Heldigvis kommer jeg hjem i morgen - til ca. 30 % forventer jeg.. arrrgg..

Nogen der har oplevet noget tilsvarende - eller har en forklaring.

Man kan jo ikke parkere bilen mere end et par dage ellers..

kimsc
kimsc Apr 21 '19
Har du givet apps adgang til din bil? De kan godt holde din bil vågen. Vampire drain bør være meget lavt når der ikke er noget til at vække bilen.
husfeldt
husfeldt Apr 21 '19

Ja - TeslaFi .. hmm den kan være hovedmistænkt -- tak for tip .. vil se om jeg kan slå den fra.

Btw ret skuffet over Billund lufthavn.. Alt optaget på lade-pladserne, som iøvrigt kun findes i p-hus til den dyre pris 160/døgn..

Forummets indlæg er redigeret af husfeldt Apr 21 '19
MikaelH
MikaelH Apr 21 '19

Alternativt så skift password til din Tesla konto. 

MOS
MOS Apr 22 '19

Jeg ved ikke, hvordan det fungerer på Model 3, men på min Model S kan man sætte "Energy savings" til ON og så kan man fjerne fluebenet ved "Always connected". Så bruger den mindst muligt energi, når den er parkeret. Ulempen ved Energy savings ON er, at den er lidt langsommere om at starte op, når man sætter sig ind i bilen og skal køre. Ulempen ved at slå Always connected fra er, at det tager længere tid at få forbindelse til bilen via mobil appen, og nogle gange kan jeg slet ikke få kontakt.

Hvis du er bekymret over, hvor stort vampire drain er og du løbende holder øje med SoC via din mobil app, så vækker du bilen hele tiden, så den bruger mest muligt energi. Det bedste er altså at glemme alt om den, lade sin mobil app være og lade bilen få ro til at sove igennem hele ferien.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 22 '19
husfeldt
husfeldt Apr 22 '19
Problem solved..
Det var teslafi som lavede ballade.. den har dog et menupunkt hvor man kan sætte den op til at være mindre aggressiv og dermed give bilen ro.. nu er jeg på ca 1% som forventet :)  
MikaelH
MikaelH Apr 22 '19

@MOS
Jeg er ret sikker på at alt hvad der hedder Range mode, Energy Saving osv. er væk på Model 3.