Loading...
dk

Hvem shopper EL herinde? | Tesla Forum

koden
koden Apr 23 '19

Jeg har helt alm. EL måler uden timeberegning og har ikke solceller eller nogen andre tilskud.

Jeg får dog time måler i nærmeste fremtid.

Så jeg betaler helt alm. dyr eltakst i øjeblikket vist pænt over 2 kr.

Kører få km så tror ikke EON abo. kan betale sig.

Men jeg kan se man kan skifte el leverandør hver 6 mdr. og dermed holde sin pris nede på 1,66 kr kWh lige pt.

Det er jo en ikke ubetydelig besparelse årligt med årsforbrug på 6000 kWh, hvis man gider skifte bøvlet hver 6 mdr.

jeg er klar over at de forskellige selskaber nok ikke giver intro tilbud 2 gange, men der er en del selskaber at vælge mellem, så nogle år kan det vel køre på den måde.

Fordele / ulemper?

Nogen der ved det?

Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 23 '19
RobertJ
RobertJ Apr 23 '19

Har kørt fint for mig i 4år, det tager kun 15minutter at skifte, og ca. 30minutter at følge op på afregningen. Har enda været hos 2 selskaber 2 gange, der er kun 6mdr karantæne efter endt intro.

De billige rater bliver jo finanseret af de dyre rater. Og i og med der er forsyningspligt, så kan man kun vinde. 

- R

NicklasF
NicklasF Apr 23 '19

Hvem skifter du mellem, hvis det er noget du vil dele?

KimT
KimT Apr 23 '19

Gå ind på http://elpris.dk/#/ og klik dig igennem tilbudene. Jeg har også gjort det de sidste 3 år.

Jeg tror ikke det er det store at komme efter mere. Hvis man læser det med småt så har elselskaberne efterhånden fundet ud af at stille det krav at introtilbud kun gælder husstande med årligt forbrug under f.eks. 7.000kWh

Hvis jeg klikker på de første på min liste :

Modstrøm: Som privat kunde kan du benytte modPris med et estimeret årsforbrug på helt op til 7.000 kWh

EWII : gældende for hustande med forbrug på op til 6.000 kWh/år

Aura : og forventet årsforbrug skal være under 7.000 kWh

Elektron : gælder kun privatkunder og husstande med et strømforbrug på mindre end 6.500 kWh 

Men du kan sagtens finde nogle der stadig har en pris på under 2,- hvor man så evt. bare har et ab. på f.eks 12,50. Men hvis man bruger i nærheden af 20.000kWh så betyder det jo ikke det store.

PS. SEAS-NVE stiller vist ikke krav, og Modstrøm FastIntro burde vist også kunne vælges.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 23 '19
koden
koden Apr 23 '19

ahh... er lige skiftet til EWii.. men jeg ligger på max. 5700 kWh om året så det går lige :-)

Kom ned på 1,54 kr. pr. kWh i 6 mdr.

De forærer mig strømmen til 0 i de 6 mdr.??? !!!

KimT
KimT Apr 23 '19

Kan du "nøjes" med 5700kWh om året til både husstand og bil ????

koden
koden Apr 23 '19

ja jeg lader oftest andre steder.

Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 23 '19
jonsiii
jonsiii Apr 23 '19

Jeg har også Ewii, men den var hoppet over på deres basis-produkt. Det fik jeg skiftet her i starten af april, og det slår igennem fra 1. juni. Her ca.-priser:

Nu er spotprisen så varierende, men gætter på at gennemsnittet er på 43,5125 øre/kWh. Det håber jeg så er lavere om natten. I nat er den fx nede på 1,6 til 3,9 øre/kWh, så der ender jeg også på omkring 1,6 kr./kWh. I går nat og her til middag var prisen endda negativ (sker sjældent).. Glæder mig til at se hvordan det virker.

RobertJ
RobertJ Apr 24 '19

43øre er i den dyre ende. Og spot er ikke timeafregnet, men et månedsgennemsnit.
Dvs et månedsgennemsnit af normforbrug og ikke af dit forbrug så vidt jeg forstår.

Gå efter 10-15øre, hvis du ikke kan få det til 0øre som koden.

Har pt seas fastpris til 14,93øre/kWh. havde sidst seas i 2016 til 12,5øre/kwh og igen i 2014/15 til 19,9øre/kwh

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Apr 24 '19
Johannelund
Johannelund Apr 24 '19

Spotmarkedsprisen bliver fastsat månedsvis og er pt ca 30øre abb vindmølle, De fleste el-intro tilbud gælder dog max 6000kwh, og ja spotmarkedsprisen var rigtig lav for år tilbage, Så en pris på ca 45 øre lyder rigtig.  

koden
koden Apr 24 '19

0 kr. er kun i 6 mdr. :-) 

Når nu man får ny måler hvor timeafregning er muligt, vil det så give mening at få det?

Jeg kan godt se at pris er minus nogle nætter, men som jonsiii skriver er det sjældent.

Jeg skal nok til at lade bil derhjemme fremover og så kommer jeg til at bruge en del EL.

Men stadig.... hvis man kan få EL til 0 ved at shoppe hver 6 mdr. eller til 28 øre gennem elforbund.

Kan det så betale sig?

RobertJ: Hvordan får du EL til under 15 øre hos SEAS?

Jeg kan ikke finde noget under 50 øre. og + abo. hos SEAS

KimT
KimT Apr 24 '19

Kan det være forskel på øst og Vest. Eller får vi det bare billigere i Silkeborg ;-)

Tror helt ærligt ikke timepris afregnet el kan lønne sig. Bestemt ikke når man kun lader på 1 fase, eller har 2 elbiler.

Efter en arbejdsdag, bliver vores S'er smidt til ladning med det samme. Så er den ladet op til når Konen kommer hjem med Kona'en. Den skal lade i mindst 6 timer. Så det er ikke meget at flytte rundt på pga. den lange ladetid, og at man "manuelt" skal flytte kablet på et tidspunkt mellem de 2 biler.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 24 '19
RobertJ
RobertJ Apr 24 '19

koden, se elpris.dk.
bruger samme som KimT linker til.

koden
koden Apr 24 '19

Sorry... vi talte selvfølgelig om introduktionspriser....

Så passer pengene.

KimT: Jeg har 3 faser / 11KW i min carprt.

Faktisk forberedt til 32 KW netop hvis man skulle få en el bil mere.

Har du "kun" 1?  Se at få lavet 3 :-)

Kona 6 timer skriver du.... troede det tog 3 gange så lang tid.

Men hun har måske ikke tømt den :-)

Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 24 '19
KimT
KimT Apr 24 '19

Har skam 3 faser via E.on's ladeboks, men Kona'en kan kun lade på 1 fase, som bilen viser til 3,4kWh. Så med det daglige kørselsbehov konen har tager det ca. 6-8 timer at lade den. Den kører dagligt omkring 120km hvor stor del er motorvej.

Hvad jeg kan måle mig frem til, så tager den 21 timer for en 100% ladning hjemme, men det har vi ikke prøvet endnu.

jonsiii
jonsiii Apr 24 '19

@RobertJ: Æv, jeg må nok sige jeg føler mig lidt snydt. Jeg havde håbet det bare var skrevet på en åndsvag måde, da både spotpriser og timemålinger jo allerede i dag kan trækkes ud. Jeg har jo intet ud af at oplade om natten så.

Overvejer kraftig at skifte til trueenergy.dk efter denne melding. De kan også automatisk starte ladningen, så den er klar til et bestemt tidspunkt.

Johannelund
Johannelund Apr 25 '19
@jonsiii, det kan godt være at du ikke personlig har noget ud af at lade om natten, men i den grønne omstillings navn bør du gøre det, istedet for at lade i Spisbelastnings tidsrummet 16-21, hvor den vedvarende energiproduktion ikke kan følge med, har man elbil er det vel fordi man har en grøn profil. Det er også derfor jeg ikke kan forstå et man tillader 1.faset opladning i EU. Disse biler burde blive belagt med en ekstra miljøskat. Men de 1.fasede bilejere for sig nok en overraskelse når vi om føje år går over til timeafregning, for så vil strømprisen i spisbelastnings tidsrummet formentligt stige til det 4 dobbelte.
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Apr 25 '19
kimsc
kimsc Apr 25 '19
@johannelund du er godt nok ude med riven efter os der har købt en bil med tilhørende 1 faset lader. Jeg har sat min til at starte opladning kl. 23. Det giver 9 timer a 20km. På et blåt industrstik eller et rødt 400v. Langt mere end jeg kører i det daglige. Bevares jeg ville da gerne have en 3 faset lader, men Tesla oplyser at der er en ny på vej. De ved bare ikke hvornår den lander. Heller ikke hvad den kommer til at koste. Jeg har allerede måtte bytte min en gang da den var defekt fra start. Det forekommer mig at være et følsomt stykke elektronik så jeg synes ikke at jeg bare vil styrte ud og bruge 5700 kr uden at behovet virkelig er der.
Schnellfahren
Schnellfahren Apr 26 '19

@Johannelund

Jeg kan love dig for jeg ikke har bestilt en M3 for at få eller vedligeholde en grøn profil. Der er intet ”grønt” ved at købe en bil der groft sagt har kostet planeten ~$35.000,- i ressourcer at producere, for derefter at blive sejlet den halve planet rundt.

Ville jeg være grøn, skulle jeg ta’ cyklen. Ville jeg være ”grønnere”, men ikke opgive den levestandard en bil giver, burde jeg have bestilt en VW Up.

Næ, jeg har bestilt min M3 fordi den er sjovere og mere behagelig end min nuværende ICE bil!

jonsiii
jonsiii Apr 26 '19

@Johannelund: Det er jo så det gode ved 1 fase-laderne. Det tager så lang tid, at du helt sikkert kommer til at lade uden for spidsbelastningstiderne. I denne uge har jeg faktisk kunnet holde den opladet, selvom jeg kører på 1x10 A, der først starter kl 20 (er også først hjemme 17:30). Det med spidsbelastning er også en skrøne efterhånden. Kig på forbruget i DK1 og DK2:

https:///...1/Hourly/?view=table

I går torsdag d. 25. april var der stort set samme forbrug fra kl 7-19. Det er først fra kl 23, der falder ro over det, så det er et rigtig godt tidspunkt @kimsc har valgt.

Jeg nægter personligt også at betale 5700 kr. for en stump 5G4-kabel, et par stik og et print med elektronik for en 20'er. Det er bare for meget, og mit behov er der simpelthen ikke.

Næ jeg kunne faktisk mere frygte en 3-fase-lade-ejer på flatrate-abonnement, der bare sætter den til at lade, så snart de er hjemme fra arbejde kl 17. ;)

Sider: 1 2 3 »