Loading...
dk

Model S pris | Tesla Forum

ElPeter
ElPeter Apr 25 '19

På Teslas hjememside står en Model S long range til 706.400 kr 'efter besparelser', til 811.634 kr 'før besparelser' og 'brændstofbesparelser' er sat til 33.800 kr. Det kan jeg ikke lige få til at hænge sammen, nogen der kan forklare logikken?

Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Apr 25 '19
PeterE
PeterE Apr 25 '19
En bud kunne være at du mangler afgifterne?
koden
koden Apr 25 '19

kan man opgive priser uden afgift?

MikaelH
MikaelH Apr 25 '19

Tesla oplyser dig priser på bilen samt ekstraudstyr uden afgift.
Den samlede pris indeholder afgiften.
Det er et nødvendigt onde, da f.eks. prisen på Model 3 standard range ligger under afgiftsknækket. Det vil altså blive voldsomt kompliceret at lave et system hvor afgiften udregnes hele tiden. Det gør det også svært at sammenligne prisen på ekstraudstyret. Du skal også tænke på at dette bestillingssystem skal fungere i det meste af verden. Derfor er det lettest at håndtere afgiften på totalprisen, frem for løbende.

Tesla burde dog være lidt bedre til at oplyse at de priser man ser er uden afgift, mens at den totale pris indeholder afgiften. 
 

PeterE
PeterE Apr 25 '19

Lad os nu ikke gøre Tesla værre end de er. Der står altid den samlede kontantpris i nederste venstre hjørne. Det kan de fleste gennemskue.

ElPeter
ElPeter Apr 25 '19

Ja, nu kan jeg se at 706.400 (tallet på knappen man vælger) + afgifter + levering er 811.634. Brændstofbesparelser er så ikke indregnet i prisen til højre, det mente jeg ellers de var engang, nok det der forvirrede mig. Tak :-)

PeterE
PeterE Apr 25 '19

(du har faktisk ret Peter, Tesla har tidligere indregnet brændstofbesparelserne ind på en lidt klodset måde - det er ved at være noget tid siden)

koden
koden Apr 25 '19

hvis slutpris er med afgift så er det fint.

Men når de kan oversætte siden til dansk, kan de også indføre tekst undervejs der forklarer at det er plus afgift :-)

P85DK
P85DK Apr 25 '19
Citat fra MikaelH

Tesla oplyser dig priser på bilen samt ekstraudstyr uden afgift.
Den samlede pris indeholder afgiften.
Det er et nødvendigt onde, da f.eks. prisen på Model 3 standard range ligger under afgiftsknækket. Det vil altså blive voldsomt kompliceret at lave et system hvor afgiften udregnes hele tiden. Det gør det også svært at sammenligne prisen på ekstraudstyret. Du skal også tænke på at dette bestillingssystem skal fungere i det meste af verden. Derfor er det lettest at håndtere afgiften på totalprisen, frem for løbende.

Tesla burde dog være lidt bedre til at oplyse at de priser man ser er uden afgift, mens at den totale pris indeholder afgiften.

Det kan godt være at det er voldsomt kompliceret, men det gør det mindre ulovligt at det er kompliceret at følge loven. Priser til private skal indeholde moms og afgifter og den annonncering med fiktive brændstofsbesparelser har de allerede for mange år siden fået at vide ikke går, både i DK, Norge og Tyskland.

PeterE
PeterE Apr 25 '19

I taler forbi hinanden, alle har ret :) 

Iflg dansk købelov skal totalpriser inkludere alle afgifter og skatter, og det er også hvad Tesla viser i totalen på enhver side. Hver gang noget bliver valgt til, fx vinterhjul eller AP, så ændres totalprisen og den er hele tiden inkl alle afgifter og skatter.

Lidt mere tekst: 

Regler: Priser i netbutikker

Når du handler på nettet, skal du nemt kunne finde prisen på varen. Netbutikken skal oplyse dig om den samlede pris på varen. Du skal enten kunne finde prisen på den side, hvor varen vises, eller du skal nemt kunne komme hen til den side, hvor prisen vises.

Netbutikken skal altid oplyse den samlede pris på varen. Det vil sige, at prisen skal være inklusive moms, afgifter mm. Er der omkostninger, der kan variere eller helt undgås, kan de oplyses for sig selv. Det kan fx være udgifter til at sende varen. Når du har indtastet din bestilling, skal du have den samlede pris oplyst, inden du bekræfter bestillingen.

Afhænger den samlede pris for varen af, hvordan du betaler for den, skal det tydeligt fremgå af hjemmesiden. Det kan være, at det fx koster mere, hvis du betaler via girokort, end hvis du betaler med betalingskort direkte på hjemmesiden.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 25 '19
JSH
JSH Aug 14 '19

Jeg er meget glad for min MS 90D fra 2015, står nu over for valget skal jeg købe den ud af firmaet eller lade den indgå i en ny handel, for en ny MS.

Men som jeg læser info om den nye MS kan jeg godt nok køre længere og fortsætter med gratis opladninger, men ingen panoramatag, ingen hæve sænke undervogn og hvad være er valg af interiøret fastlåst, til en pris på ca 900.000, kan så lægge 120.000 oven i, så har jeg valget, men mangler fortsat panoramataget og hæve sænke undervognen.

Ydermere er internet adgangen og dermed navigationen kun for 1 år.

Havde Mercedes EQC noget mere frihøjde ville den helt sikkert overhale Tesla.

Så når Teslaen skal skiftes, er det med nuværende politik, ikke sikkert at Tesla bliver valgt når en ny el.bil skal købes.

Pt. har jeg valg at købe den ud af firmaet. :o)

Er jeg den eneste der har det sådanne?

 

PeterE
PeterE Aug 14 '19

Det kommer nok an på meget, jeg droppede min reservation på en ny TMS for en måned siden - og havde de samme overvejelser som dig. Men, jeg kunne ikke få nok for min 'gamle' 85D og jeg flytter til byen og får et andet kørselsbehov. Ellers havde jeg nok skiftet, den nye S er en fantastisk bil tror jeg - og bortset hvad panoramataget, så er alle de tidligere pakker nu standard. Du skal kun betale ekstra for AP.  Nu hvor SuC er blevet 'gratis' dvs inkluderet i prisen.

Til gengæld er der, og vil der altid være, rygter om at der er en ny TMS på vej - og at det er derfor den nuværende faceliftede model faktisk ligner en rigtigt godt deal.  

Jeg kunne godt finde på at skifte. 

koden
koden Aug 14 '19

er der ikke luftundervogn på model S mere?

fmm1000
fmm1000 Aug 14 '19
Jo, der er luftundervogn, og den er forbedret til mere komfortabel kørsel.Kan sættes i soort eller komfort.
PeterE
PeterE Aug 14 '19

Jo jo, der er endda adaptiv luftundervogn med flere indstillinger. Den gamle vinterpakke er også inkluderet, og det samme er hifipakken som jeg forstår det. Motorerne yder mere og er mere effektive, samlekvaliteten er vist også forbedret, den er forberedt til FSD når infrastrukturen er klar og har jo et kæmpe batteri.

burns
burns Aug 14 '19
Sørg for at sidde i bilen inden man køber. Min krop passer f.eks. ikke i sæderne i en nyere Model S. Nakkestøtte trykker på rygsøjlen og det er ganske smertefuldt. Og det selv om nakkestøtten er hævet til højeste position.
koden
koden Aug 15 '19

er der nogen historik på S modellens opgradering...

den her nye vi taler om nu hvor gammel er den?

helt tilbage fra faceliftet med ny front eller nyere?

PeterE
PeterE Aug 15 '19

Det bedste svar er vist her: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S