Loading...
dk

Ældre Model S & V2 SuC | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 25 '19

Var i dag hos Tesla i Åhus for at få skiftet MCU. 

Kan hente bilen i morgen omkring middagstid og slipper med 21.XXX kr.

Nå nok om det.... Jeg spurgte i den forbindelse Tesla om det mon vil være muligt at ældre Model S som min fra 2015 ville kunne drage nytte af V2 SuC altså så den kan lade med op til 145 kWh. Det kunne de ikke svare på da de intet havdefået at vide om dette.

Det kunne nu være dejligt hvis det er tilfældet. Barberer da lidt af ladetiden ved langture.

Kims
Kims Apr 25 '19

Nægter jeg at tro på den vil komme til. Allerede i dag er det jo ikke laderen som er problemet, men at batteriet ikke kan klare mere. At der kommer endnu hurtigere lader, ændre ikke på at de Gl modeller ikke kan lade hurtigere.

Får du så den ny model af skærm? Nok ikke, du får vel en renoveret af de gamle..?

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 26 '19

Nej tror det heller ikke...

Renoveret skærm men med 4 G og hurtigere processor

MikaelH
MikaelH Apr 26 '19

Der er en ny update der bliver rullet ud til S/X ejere pt. 2019.12.1. Den åbner op for 150kW. 
Så når det bliver din tur til at få den update, så finder du jo ud af om din 2015 model også får det :)

ElPeter
ElPeter Apr 26 '19
Citat fra Gustavsfar1

@Gustavsfar1: Er du sikker på det med hurtigere processor? 

Jeg regner med at min dec 2015 skærm også ryger på et tidspunkt, det vil da være et lille plaster på såret hvis man i det mindste får lidt ud af den store udgift og 4G gør vist ikke den store forskel er mit indtryk.

mbk
mbk Apr 26 '19

Jeg tror heller ikke umiddelbart på hurtigere processor, men den kan føles hurtigere efter et clean install af OS :)

PeterE
PeterE Apr 26 '19

Hvorfor tror I ikke at en udskiftet MCU, faktisk er en opgraderet MCU ref dette: 

https://www.teslarati.com/tesla-model-s-x-mcu-upgrade-faster-display/

Det kunne jeg da godt håbe på, hvis det var mig som skulle skifte MCU.

mbk
mbk Apr 26 '19

@PeterE

Det er det ikke, fordi den nye MCU med hurtig skærm er meget anderledes. Den du har er instrument cluster og MCU to selvstændige computere sat på et ethernet netværk med hinanden. Den nye type MCU er Intel baseret og der er begge skærme koblet på samme computer, derudover er der nye wifi antenner og andre ting og sager der gør at den vil være dyr og besværlig at retrofitte.

Du kan teste hvad du har ved at følge linket i din bil.

https://teslatap.com/mcu/

PeterE
PeterE Apr 26 '19

Diskussionen var om en ny MCU har en ny og opgraderet processor - og ja, den har i al fald ny processor. Og det vil vist være første gang i historien at et processor skift ikke betyder højere fart og/eller stabilitet. 

PeterE
PeterE Apr 26 '19
Citat fra ElPeter
Citat fra Gustavsfar1

@Gustavsfar1: Er du sikker på det med hurtigere processor? 

Jeg regner med at min dec 2015 skærm også ryger på et tidspunkt, det vil da være et lille plaster på såret hvis man i det mindste får lidt ud af den store udgift og 4G gør vist ikke den store forskel er mit indtryk.

Der er da ingen grund til at forvente at alle MCU'er skal skiftes over tid. Lige nu er det vist undtagelsen snarere end det er en regel af MCU'en går i sort.  

mbk
mbk Apr 26 '19

@PeterE 

Altså jeg tænker du tager fejl i begge dine antagelser :) 

CPU i din nye MCU er af samme type, clock frekvens osv som den du fik skiftet, ergo lige hurtigt. Og det er ret sandsynligt at alle MCU af den gamle type, med ret lille eMMC dør igen, den du lige har fået skiftet tror jeg også dør inden bilen skrottes, sådan er det med underdimensionerede komponenter. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 26 '19
mbk
mbk Apr 26 '19

@PeterE 

Du kan bare besøge linket med browseren i bilen og ligge et billede op, så er det dokumenterer hvad du har i din nye MCU. 

PeterE
PeterE Apr 26 '19
Ehm, jeg aner ikke hvad du taler om - min MCU fungerer perfekt. Jeg har ikke fået skiftet noget. Men jeg tror nu at du tager fejl :) 
Og uanset hvad så er der garanti på en udskiftet MCU.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 26 '19
mbk
mbk Apr 26 '19

@PeterE

Ja det er heldigt nok med garanti uden km begrænsning 

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 26 '19

Jeg fik at vide at den ville være hurtigere og mere responsiv og med 4G. Nu må vi se....

Tesla sagde i øvrigt at de ikke vidste med V2 SuC om det kunne lade sig gøre, og de havde intet fået at vide om det. De sagde dog at jeg nok ikke skulle regne med det da det hele nok ikke er dimensioneret til at kunne lade med mere en 115-120 kW.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 26 '19
migselv
migselv Apr 26 '19
Det ville gavne os alle rigtig meget hvis dem der har fået skiftet MCUen lige gik ind på https://teslatap.com/mcu/ fra den inbyggede browser og tog et billede af resultatet og lagde det ind her. Så er der fuldstændig klarhed om den “nye” MCU er baseret på den gamle eller nye arkitektur.
P85DK
P85DK Apr 26 '19

Det forudsætter at browseren virker :-)

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 27 '19

Jeg undersøger det i næste uge når jeg får bilen igen og vender tilbage

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 29 '19

Nu kom invoicen og her står der følgende:LTE MCUJPN/HK/MACAY/TAIWAN/SK (1045006-03-D).

Når jeg kommer hjem tjekker jeg ovenstående link for at se arkitekturen.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 29 '19

Det er en mcu1

Sider: 1 2 »