Loading...
dk

Model 3 Longe Range RWD - begrænset tilgængelighed og AP er standard | Tesla Forum

MortenP
MortenP May 10
Tak. Lidt træls :-(
ELJay
ELJay May 11

Hej, jeg vil lige spørge dem der har fået en M3 LR RWD til 417300 inkl. AP, for datoen i bestilte? Det jeg vil gerne find ud af, er om der har nogen der bestilte den 1. Maj eller efter, og fik eller aftalte med Tesla, at de kunne få bilen til prisen på denne dag? Tak i forvejen.

Forummets indlæg er redigeret af ELJay May 11
ThomasJ
ThomasJ May 11

Jeg havde til at starte med bestilt en SR+. 
Den 30/4 skrev jeg at jeg gerne ville lave det om til LR RWD. Samme dag fik jeg en mail om at min ændring var modtaget og godkendt.
Den 2/5 Blev det ændret på min tesla konto, dog med den forkerte pris, hvor jeg skulle betale for autopilot.
Den 8/5 blev det ændret til den rigtige pris.

ELJay
ELJay May 13

Hej @ThomasJ. Mange tak for oplysningerne. Ser ud til at jeg bare er uheldig denne gang.

Forummets indlæg er redigeret af ELJay May 13
ELJay
ELJay May 14

Har lige hørte (via Tesla Sverige) at prisen på M3 LR RWD derover, er lige blevet justeret således at AP er nu med, og baseprisen derover stiger kun med 10000 SEK. Kan være lignende ændringer er på vej herover.

MikaelH
MikaelH May 14

Det er også ændret i Danmark. Prisen på Long Range RWD er nu 417.900kr + levering. Autopilot er standard.

Du kan altså spare ca. 39.000-45.000kr ved at vælge RWD fremfor AWD, alt efter hvor meget ekstra udstyr du vælger. Den maksimale besparelse fås ved at vælge ekstra for ca. 20.000kr.

AWD er ca. 0.5s hurtigere til 100km/t, og trækker på alle fire hjul. Der skulle være mere skub i AWD så snart du trykker på speederen. 
RWD kører til gengæld ca. 30km længere på en fuld opladning.
Ellers er bilerne identiske. 

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH May 14
Leth
Leth May 14
Har netop modtaget SMS fra Tesla om at jeg skal hente min Model 3 d. 25/5 i Aarhus. Så tidslinien: 28/4 - bestilling, 29/4 - bekræftelse af ændring til RWD, 25/5 - levering, om alt går vel.
B8Peter
B8Peter May 14

Jeg har også lige fået en sms kan hente min LR AWD d. 23 i København

Bestilling fra d.16-4  Kan næsten ikke vente til den 23 ;-)

Agon
Agon May 14
Er der nogen der har fået noget at vide om hvorvidt bilerne der leveres der sidst i maj er produceret med hw3.0?
Så vidt jeg kan regne ud afgik skibet 2-3 dage efter de begyndte at producere med hw3.0 så det er vel tvivlsomt?
Leth
Leth May 14
Citat fra Agon Er der nogen der har fået noget at vide om hvorvidt bilerne der leveres der sidst i maj er produceret med hw3.0? Så vidt jeg kan regne ud afgik skibet 2-3 dage efter de begyndte at producere med hw3.0 så det er vel tvivlsomt?

Jeg har spurgt, men aldrig fået svar... Jeg tvivler dog. Håbet er at der kommer knaldtilbud på FSD på et tidspunkt, og så får den eftermonteret.

MikaelH
MikaelH May 14

De producerer omkring 800 biler i døgnet. Havnen ligger ca. 40km fra fabrikken, og hvert skib har vel omkring 2000 biler ombord. 

Det er således muligt at de har HW3, men det afhænger af hvor effektive Tesla er til at få bilerne på lastbiler og fragtet til havnen. 

Vil sige at det er 50/50. Det er også meget muligt at kun nogle af bilerne har HW3.

Leth
Leth May 14
Citat fra MikaelH

De producerer omkring 800 biler i døgnet. Havnen ligger ca. 40km fra fabrikken, og hvert skib har vel omkring 2000 biler ombord. 

Det er således muligt at de har HW3, men det afhænger af hvor effektive Tesla er til at få bilerne på lastbiler og fragtet til havnen. 

Vil sige at det er 50/50. Det er også meget muligt at kun nogle af bilerne har HW3.

Tja - jeg tror nu HW3 kommer med NOCC Oceanic som lander i Zeebrugge d. 21/5

MikaelH
MikaelH May 14

Enig. Her burde det var tæt på sikkert at bilerne har HW3. 

M3rasmus
M3rasmus May 14
På nogle fora siger de at hw3 er fra vin 333000 og op, men der er undtagelser og det er ikke helt sikkert.

Min er 317000, hvad med jeres?

MikaelH
MikaelH May 14

Er ret sikker på at VINs ikke længere bliver tildelt i rækkefølge, da det blev brugt til at tracke produktionen. 

Ice2EV
Ice2EV May 14

@MikaelH hvor har du fra der er 2000 biler ombord? De store autotransporterer på omkring 200 meter kan have 5-6000 biler ombord. Men der kan jo være biler fra flere producenter på en gang.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 14
MikaelH
MikaelH May 14

Det er baseret på de optællinger der er lavet når de laster skibene :)

Leth
Leth May 14
Citat fra M3rasmus På nogle fora siger de at hw3 er fra vin 333000 og op, men der er undtagelser og det er ikke helt sikkert.

Min er 317000, hvad med jeres?

340.xxx 
MikaelH
MikaelH May 15
Ser ud til at der er tredje skib på vej til Europa. Det første skib stoppede kun i Zeebrugge, så man må næsten forvente at skib nr. 2 og/eller nr. 3 også skal forbi Norge. Disse skibe må også have de første SR+, træk og Engelske biler ombord.
ELJay
ELJay May 15

-- > https://electrek.co/...l-3-increases-price/

“Today, in the U.S., Model 3 base prices increased by $400. This price increase applies to all Model 3 variants, including off-menu Standard Range and Long Range Rear-Wheel Drive. Leasing for Model 3 Standard Range Plus continues to be available for $399/month.”

og

“Long Range Rear-Wheel Drive will also now include Autopilot in the base price. As a result, the base price of Long Range Rear-WHeel Drive will increase by $1,400 in the U.S. and by $,1000 (or market equivalent) in all other markets where it is available off-menu.”

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »