Loading...
dk

SR+ med subwoofer fra Premium-interiør? | Tesla Forum

ThomasJ
ThomasJ Apr 27

Lyd er en ting jeg går meget op i, når jeg skal vælge ekstraudstyr i biler og syntes derfor det er meget ærgerligt, at jeg ikke kan få Premium audio i den SR+ som jeg har bestilt.

Jeg har læst folk snakke om off menu ting her inde og håber lidt på jeg måske kan få Tesla, til at installere Premium audio fra Premium-interiør pakken i min kommende SR+.

Jeg mener at jeg kan huske noget om, at det er en fordel at kontakte en anden afdeling end den i Danmark, når man vil have off menu ting, men er ikke sikker på hvor jeg har læst det. Er der nogle herinde der kan afkræfte eller bekræfte dette? eller har en anden ide til hvordan jeg evt kunne få den subwoofer osv i min SR+ uden det bliver alt for dyrt?

Kunne også godt tænkte mig at få "Internetstreaming i bilen af musik og medier" og "Internetbrowser" fra Premium-interiør pakken, men lige de 2 er ikke så vigtige som lyden. Resten fra Premium-interiør er ligemeget.

P85DK
P85DK Apr 27

Hvis du går så meget op i lyd, så er det alligevel ikke godt nok det du får med i premium, så er aftermarket nok vejen frem

mbk
mbk Apr 27

Jeg har hørt at LR RWD kan fås med partial premium eller premium, fik fortalt der var 7000kr i forskel. Måske det er muligt, ellers kan du jo bide i det 'sure' æble og betale de knap 40.000 for at få LR RWD med premium, tror du får de fleste af de penge igen når bilen skal sælges engang. 

fmm1000
fmm1000 Apr 27
Hvis ðu på nogen måde har råd ville jeg bestemt gå efter LR. Der er Teslaejere, som har opgraderet for langt over 100.000for at gå fra en 85er til en 90er. Her opgraderer du for under det halve og får en sygt god rækkevidde.
mbk
mbk Apr 27

@fm1000

Da 85 var standard og 90 var en mulig opgradering mener jeg den kostede 19.000. 90'eren har en fin premium på brugt markedet, af mystiske årsager fordi 90'eren er i praksis ikke mere værd end en 85'er da den bliver begrænset i supercharging og ser hurtigere batteridegradering, altså ikke at den er dårligere end 85, men den er heller ikke bedre.

mbk
mbk Apr 27

@fm1000

Da 85 var standard og 90 var en mulig opgradering mener jeg at batteriupgrade kostede 19.000. 90'eren har en fin premium på brugt markedet, af mystiske årsager fordi 90'eren er i praksis ikke mere værd end en 85'er da den bliver begrænset i supercharging og ser hurtigere batteridegradering, altså ikke at den er dårligere end 85, men den er heller ikke bedre.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 27
mbk
mbk Apr 28

@P85DK 

Altså jeg ved ikke hvad man kan få i aftermarket til Model 3 og det bliver heller ikke noget jeg kommer til at bruge penge på, IMHO spiller anlægget i Model 3 ret godt. Altså jeg har hi-fi og har gået meget op i det, men gør nok ikke rigtig mere, synes efter class-d forstærkere så får man rigtig fin lyd for små penge.

Jeg 'opgraderede' et Sony anlæg til et Kina Android anlæg i min gamle Mondeo, samme højtalere, samme ledninger, væsentligt bedre lyd og kunne spille højere/klarere, vejede væsentligt mindre grundet meget mindre køleflader, class-d gør virkelig en forskel. 

fmm1000
fmm1000 Apr 28
Korrekt, at opgraderingen kostede omkring 20.000 fra 85 til 90, men det var forskellen på to nye biler. Det jeg skrev om var 85ejere. Altså personer med brugte biler og hermed høje afskrivninger, som opgraderede til en ny 90er.
webercarbmann
webercarbmann Apr 28
Quote from fmm1000 Korrekt, at opgraderingen kostede omkring 20.000 fra 85 til 90, men det var forskellen på to nye biler. Det jeg skrev om var 85ejere. Altså personer med brugte biler og hermed høje afskrivninger, som opgraderede til en ny 90er.

Da vi købte vores 70D kostede opgradering til 85D 75K og opgradering videre til 90D yderligere 25K.  Frit fra hukommelsen :) De 75k eller 100K ekstra ville have holdt prisen rimeligt godt hvis man skulle sælge idag.

ThomasJ
ThomasJ Apr 28

Det er en dyr bil for mig i forvejen, men tror da lige jeg vil overveje den mulighed med LR RWD, lyder som om det er pengene værd, hvis jeg kan finde plads i budgettet.

Skriver til Tesla i dag og høre om både mulighed for LR RWS og bare at få Premium-interiør i SR+.

MikaelH
MikaelH Apr 28

Jeg tror ikke på at du får mulighed for at få Premium kabine med SR batteriet. 

M3rasmus
M3rasmus Apr 28
Citat fra ThomasJ

Det er en dyr bil for mig i forvejen, men tror da lige jeg vil overveje den mulighed med LR RWD, lyder som om det er pengene værd, hvis jeg kan finde plads i budgettet.

Skriver til Tesla i dag og høre om både mulighed for LR RWS og bare at få Premium-interiør i SR+.

Jeg tror sagtens du kan få en LR RWD - men jeg kan næsten godt afsløre at du ikke får held med den anden forespørgsel. Men jeg ser frem til at høre hvad de siger til det.

fmm1000
fmm1000 Apr 28
Du bør se den her video inden du beslutter dig.
Kører du jævnligt langfart er jeg sikker på du bliver glad for LR.
https://youtu.be/czJlN5Ycrik
ThomasJ
ThomasJ Apr 30

Svar fra Tesla var, at det ikke var muligt at få premium audio eller tilvælge den fulde premium pakke i SR+.
De skrev også, at hvis jeg vil opgradere til LR RWD ville det koste 45.584 kr. ekstra.

Jeg køre normalt aldrig langfart, men det virker også dumt ikke at have LR til hvis det ændre sig i fremtiden. Chancen for at jeg har lyst til at køre langt, stiger nok også meget med en Tesla :)
Tror jeg vil fortryde at ikke tage LR RWD, også som i skriver, med at det gør den mere værd som brugt.

Så jeg har nu svaret Tesla at jeg tager LR RWD. 
Nu er det bare tilbage at prøve at holde ventetiden ud, det bliver ikke nemt.

fmm1000
fmm1000 Apr 30
Tror du bliver glad for det valg. De fleste elbilsejere oplever de kører flere km efter de har fået elbil. Og jeg selv er nærmest holdt op med at flyve efter vi har fået elbil.
Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 30
@Thomas, tillykke med det! Så kan du også bedre tage på en længere bilferie. Vil tro at den kan køre omkring 400 km på motorvej, ved moderat fart, det er en slat.
Forummets indlæg er redigeret af Laksefiskeren Apr 30
jramskov
jramskov Apr 30

Tillykke med valget. LR RWD var også det jeg troede vi ville vælge fordi "range is king" :) Vi endte med en LR AWD da LR RWD slet ikke var tilgængelig da vi bestilte, heller ikke i USA.

Og ja, kan bekræfte at ventetiden og eventuelle frustrationer i den forbindelse er ulideligt, men det 100% ventetiden værd!

mbk
mbk May 1

Jeg tror du får de 45.000 igen hvis du sælger indenfor 5år, jeg tror LR bliver væsenligt mere eftertragtet end SR på brugtmarkedet.

fmm1000
fmm1000 May 1
Thomas fik du din LR til 417k incl AP. Priserne er vist steget idag.
ThomasJ
ThomasJ May 8
Til at starte med fik jeg den forkert pris(hvor jeg skulle betale for auto pilot) men i dag fik jeg en mail hvor det var rettet.
Selve bilen står til 409.800,00 kr uden ekstra udstyr.
Sider: 1 2 »