Loading...
dk

500% Referral boost | Tesla Forum

Agon
Agon Apr 29

Jeg har fået bekræftet at jeg får de 7500 km supercharging på min bestilling afgivet i går kl. ca. 16.30 selvom jeg ikke umiddelbart kan se det.

PerPower
PerPower Apr 29
De 7.500 km gælder for ordrer placeret fra og med d 28 april til og med 28 maj.

Her er et udsnit fra betingelserne:

Free Supercharger miles will apply to any vehicles on the same account, and will expire 6 months after the miles are added. Each additional referral will extend the expiration date by 6 months.
Forummets indlæg er redigeret af PerPower Apr 29
PeterE
PeterE Apr 29

Hvis man primært oplader derhjemme, så er det faktisk pænt ligemeget om det er 1500 eller 7500 kms 'gratis' superladning på det halve år. Men for nogle er det måske meget værd, og uanset hvad så kom ud og fortælle den gode historie om at være el-bilist og få vennerne med :)

Agon
Agon Apr 29
Hvis nu man skulle være heldig at få leveret sin LR Rwd inden kør-selv-sommerferien til Italien. Så ville det nu være fedt at have 7500 km :-)
Leth
Leth Apr 29
Citat fra PerPower De 7.500 km gælder for ordrer placeret fra og med d 28 april til og med 28 maj.

Free Supercharger miles will apply to any vehicles on the same account, and will expire 6 months after the miles are added. Each additional referral will extend the expiration date by 6 months.

Jeg bestilte søndag kl 14:30 - så går også ud fra jeg får de 7500, da det jo også var 28. april :) Afventer dog bekræftelse fra Tesla. 

webercarbmann
webercarbmann May 14

Hej alle eksperter. Hvis man bestiller en bil, kan man så efterfølgende tilføje en refferal kode. Hvis ja, hvor? Vh Peter

Leth
Leth May 14
Citat fra webercarbmann

Hej alle eksperter. Hvis man bestiller en bil, kan man så efterfølgende tilføje en refferal kode. Hvis ja, hvor? Vh Peter

Nej, den skal tilføjes ved bestilling. Dvs. du får en kode og følger det link, og bestiller så bilen. Sig til hvis du skal bruge en kode ;)
KristianM
KristianM May 24
Citat fra PerPower De 7.500 km gælder for ordrer placeret fra og med d 28 april til og med 28 maj.

Er du sikker på, at det er til og med 28. maj?

https://www.tesla.com/da_DK/support/referral-program står der:

Du og alle, der bruger din henvisningskode til at købe en Tesla modtager 7.500 kilometer! 28. maj reduceres dette tilbud til 1.500 kilometer igen.

PerPower
PerPower May 24
Nej du har vist ret. Den 27. Maj er den sidste dag det gælder.
KristianM
KristianM May 24

Ja, det tror jeg også. Sidder på spring - SR+ eller LR RWD... :)

Forummets indlæg er redigeret af KristianM May 24
MOS
MOS May 24
Citat fra KristianM

Ja, det tror jeg også. Sidder på spring - SR+ eller LR RWD... :)

Køb bil efter, hvad du har brug for på en kold vinterdag, hvor du skal køre langt på motorvej. Det er i den situation, bilen bruger mest energi. Regn med, at den reelle rækkevidde om vinteren ved kørsel med motorvejsfart er ca. 60% af den officielle rækkevidde (efter WLTP-normen), så man skal bruge et noget større batteri end man lige regner med.

Hvis du kører en ud og hjem tur, hvor du er sikker på at kunne lade op i begge ender, så kan du nøjes med et mindre batteri.

Hvis man kommer i bekneb med rækkevidden på en sjælden dag med særlig dårligt vejr, så er det ikke jordens undergang. Man kan nemt spare lidt energi ved at sætte farten lidt ned. Energy appen gør det nemt at følge energiforbruget og se, om man har nok på batteriet til at nå frem.

Man kan naturligvis også altid holde en kort pause på vejen ved en SuC for lige at strække ben, gå på toilettet, få en kop kaffe el.lign., mens bilen klatlader. Det er ofte ikke så lang tid, man reelt har brug for at lade på vejen. Ofte er der kommet strøm nok på bilen, før man selv er klar til at køre videre.

Hvis du er i tvivl, så vælg det store batteri. Det fortryder man ikke. Det store batteri kan også modtage højere effekt i længere tid på en SuC => man får ladet flere kilometer rækkevidde på batteriet på kortere tid.

Man skal også påregne en smule tab i batterikapacitet med årene. Og så er det en god idé ikke at lade batteriet helt op til 100% på daglig basis, da det slider hårdt på batteriet. Det er en god idé at nøjes med at lade op til 80-90%, naturligvis afhængigt af ens behov.

Hvis du har brug for en referral kode, så sig endelig til.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 24
KristianM
KristianM May 24

Tak MOS for dit udførlige indlæg.

Jeg har allerede overskredet budgettet med SR+ så 40k oveni er nok i overkanten, selvom 600km lyder besnærende. :)

Da jeg er pensionist, så er de daglige ture ikke noget problem. Vi tager dog ofte i sommerhus på Læsø (fra Virum), men der indregner vi i forvejen et pitstop undervejs.

Jeg forventer dog, at der vil komme en del flere ture sydpå, når vi får ellerten i hus, men det mener jeg heller ikke burde være et problem.

Mht. ladehastighed, så ser det ud til (bl.a. teslamotorsclub.com), at med SR(+) kan forvente ca. 70% af LR, dvs. max 100-105 kW på V2 og (måske) 175 kW, når vi ser V3 implementeret.

Nikolaj
Nikolaj May 24

Tesla Bjørn har lavet en video, hvor han tester en SR+, og i forhold til en Model S, så klarer den meget fint langturene med Superchargers. Det skyldes at den reelt lader væsentligt hurtigere (målt i km), da den jo kører væsentligt længere på samme mængde strøm. Så det vil oftere være bilen, der venter på passagerne end omvendt ved opladning.

Vi var i øvrigt i Tyskland i weekenden i vores Model 3, long Range AWD, og i forhold til min Model S 70D, så var rækkevidden mere end tilstrækkeligt. Før tog vi første stop i Middelfart (fra Kbh), nu kunne vi køre helt til Schlegswig i Nord-tyskland. Det var dog væsentligt længere end vi selv kunne klare, så det blev til Rødekro i Sønderjylland. Tilsvarende gik ladningen så hurtigt, at vi ved begge ladestop fik advarsel, om Idle-fees før vi selv var klar. Så en SR+ havde nok kunnet klare turen næsten lige så godt set fra vores synsvinkel. 

KristianM
KristianM May 24

Jeg er også overbevist om, at den vil klare vores behov.

Tesla's ladeinfrastruktur var bestemt øverst på vores prioritetsliste.

P85DK
P85DK May 25

@MOS - hvad taler du om? Det er ét parameter som tæller og det er ligegyldigt om det en Ford Ka, Audi A6 eller Tesla Model 3, S eller X. Du finder den der er hurtigst fra 0-100 og så sætter du hak der, derfor ser du hvilke ekstraudstyrstilvalg der findes og så sætter du hak der og så betaler du :-)

Det er på alle måder en meget simplere og hurtigere måde at købe bil på ;-)

mbk
mbk May 25

@P85DK

Åh, må skrive den metode på som life goal!

P85DK
P85DK May 25

@mbk - I aim to inspire :-) Den virker med både brugte og nye biler. Faktum er at der altid vil være en som har en bedre, dyrere, hurtigere, smartere etc etc etc bil end dig. Jeg har altid ondt af de folk nede i Monaco som kommer kørende i deres fine nye Ferrari 812 Supersport og lige bagved dem kører en Bugatti Chiron.

Så pointen er at ligegyldig om du køber brugt eller nyt, stort eller småt så køber du top på det menukort du nu engang har valgt at bestille fra. Det kan godt være din kaviar er frossen og på tube, men det er det bedste der var på kortet ;-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 25
ELJay
ELJay Jun 12

Er der nogen der ved hvordan "Free Supercharger KM" converteres til kWh ved supercharging? I torsdags, hentede jeg min M3 ( :-) ), knyttet den til min konto, og opdaget at jeg havde fået de 7500KM med det samme :-) Jeg var op til Superchargeren i Køge, og lade 57kWh. Så jeg forventet at der vil forsvinde omkring 460 KM fra min supercharger Km, og derfor at have omkring 7044 Km supercharging tilbage. Har brugte 57 (kWh anvendte) /75 (bilens maks kWh kapacitiet) * 600 (bilens maks rækkevide) for at regne ud de omkring 460 "Free Supercharger KM" forbruge. Men, når jeg tjekker skattekisten i min tesla app, har jeg kun 6351km Free Supercharger KM tilbage, altså godt 700km flere "Free Supercharger KM" brugte end forventet. Og ja, jeg ved min regnestyk kune være off, men over dobbelt så meget som forventet...der må være noget galt :-) Og nej, jeg har ikke holdte i pladsen, efter opladning var færdig. Jeg har smutet med det samme, og kan heller ikke se nogle "parking/blocking" charges nogen stader.

KimT
KimT Jun 12

Det lyder lidt underligt. Men gad vide om de har haft den på SuC inden de har udleveret den til dig.

TB har forklaret hvordan Tesla omregner KM til kWh her : https://www.youtube.com/watch?v=Q4e97Yl3V7g

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 12
MikaelH
MikaelH Jun 14

Tesla skulle være klar over problemet. Du bruger tilsyneladende dine kilometer 5 gange så hurtigt som du burde. 

Sider: « 1 2 3 »