Loading...
dk

Maingau - betaling? | Tesla Forum

jramskov
jramskov May 2 '19

Tak for info. Jeg havde fået mig selv overbevist om man kunne betale med kreditkort ved NewMotion.

MikaelH
MikaelH May 2 '19

Jeg fik min ladebrik i går, og blev umiddelbart overrasket over at man udelukkende kunne benytte konto-oplysninger når brikken skal aktiveres. Nogle af deres beskrivelser snakker ellers om kortbetaling, men det er tilsyneladende ikke en mulighed. 

jramskov
jramskov May 2 '19

Jeg er ikke sikker på jeg overhovedet kommer til at færdigegøre min registrering hos NewMotion når betaling skal foregå på samme måde som Maingau.

mbk
mbk May 2 '19

@jramskov

Jep, det der SEPA Direct Debit er vist resten af europas svar på vores betalingsservice.

MikaelH
MikaelH May 2 '19

Jeg stoppede også processen der. Så længe Maingau er så billige som de er så bliver det den fortrukne (både i Europa og DK). 

Alternativet må blive Plugsurfing (i Europa) og enel-X i Italien. De er ikke nødvendigvis de billigste, men de tilbyder trods alt betaling via kreditkort. 

Herhjemme er den billigste løsning (udover Maingau) nok Chargemap (da man tilsyneladende har gratis opladning ved mange af Clevers ladere). Det koster 150kr i oprettelse, betaling via kreditkort hver måned for forbrug. Andre ladestationer koster dog 10kr/kWh. Så ryger den gratis opladning, så er Plugsurfing også en oplagt afløser..

jramskov
jramskov May 2 '19

Hos Plugsurfing skal man så betale en smule for en ladebrik.

MikaelH
MikaelH May 2 '19

Ja, men de 150kr er hurtigt tjent ind (6måneder) i forhold til at bruge en service med konto-overførsel :)

Synes det er godt med nogle valgmuligheder. Prisen for at have sparet 150kr på en ladebrik, kan hurtigt blive dyr hvis alle de andre ikke fungerer ved den ladestander man nu er strandet ved.

mbk
mbk May 2 '19

Synes måske I gør et lidt stort problem ud af ingenting :)

Jeg har oprettet NewMotion for at få adgang til flere ladere, nogle gange handler det ikke om pris men bare at kunne få noget som helst på og NewMotion har 100.000 ladere i deres netværk.

Nå, men hvis vi nu alligevel skal sammenligne pris, så er CCS ladere er ofte minut afregnet ved NowMotion, jeg har set 150kW CCS ladere afregnet til 0.1 EUR/minut på NewMotion, det er væsenligt billigere end 0.25 EUR/kWh men der er ikke mange 150kW ladere. Der er en del 50kW CCS ladere til 0.1EUR/min, lad os sige man lader med 35kW på dem og lader stort set fra 0-95%, så 70kWh på 120 min.

Maingau: 70kWh*0.25EUR/kWh + (120-60)min * 0.1EUR/min = 23.5 EUR

NewMotion: 120min * 0.1 = 12 EUR

Priserne hopper og danser i NewMotion, men der er nogle okay tilbud, også kWh ladning til 0.12EUR/kWh på Type 2 - 22kW, skal du lade i 6 timer med 11kW:

Maingau: 66kWh*0.25EUR/kWh + (6*60 - 120)min * 0.1EUR/min = 40.5 EUR

Maingau(flyt bilen hver anden time): 66kWh * 0.25EUR/kWh = 16.5 EUR

NewMotion: 66*0.12EUR/kWh = 8.0 EUR

Hvis I har en Euro konto er der ingen månedligt gebyr, så ingen ekstra omkostninger i at have de to, kun mulighed for at lade på flere ladere til flere priser.

Ja, det er total cherry picking, du kan sagtens finde _meget_ dyre priser hos NewMotion, men hvorfor sige nej til muligheden for at få en god pris/undgå besværet med tidsbegrænsning hos Maingau.

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 2 '19
mbk
mbk May 2 '19

Nå okay, så er vi banket tilbage på plads. Har ikke læst det hele på tysk men på mail har jeg fået denne fra Maingau 

MikaelH
MikaelH May 2 '19

De priser stemmer jo ikke ligefrem overens med det man ser i deres App?? 

Har du stadig ikke fået en opkrævning for dine ladesessions via Maingau?

jramskov
jramskov May 2 '19
Google Translate: 

Fra 1. februar 2019 introducerede vi vores nye kWh-baserede prissætningsmodel, som også omfatter et standby-tillæg på 10 cent per minut (fra 60 minutter DC / 120 minutter AC). Hvorfor valgte vi dette tillæg? Vi faktureres af mange ladestation operatører på et tidsbaseret grundlag og modtager ikke live data for dine opladningsprocesser. Så vi ved ikke, om du stadig aktivt oplader eller bare står på ladestationen. Uanset dette fortsætter operatøren af ​​søjlen med at beregne. Så det var nødvendigt at finde en meningsfuld løsning, der giver dig komfortabel indlæsning og er økonomisk rentabel for os. I de sidste tre måneder har vi nøje undersøgt vores kunders opkrævningsadfærd og gennemført mange diskussioner. Vi fandt ud af, at der næsten ikke er nogen overskridelser af levetiden på 60 minutter for DC-opladning. Den 120-minutters levetid for AC-opladning overskrides dog hver fjerde operation og har derfor ikke vist sig at være egnet til daglig brug.

Derfor øger vi servicelimiet for AC-opladning den 07.05.2019 til 240 minutter.

Nedenfor finder du vores prisseddel med de aktuelle landers tillæg, som er tilpasset de respektive lands roamingomkostninger og gælder også fra 07.05.2019.
Forummets indlæg er redigeret af jramskov May 2 '19
MikaelH
MikaelH May 2 '19

Nå, jeg fik samme mail. De nye priser gælder fra 7. maj så vidt jeg kan se. 

Så må jeg hellere få bestilt et ladekort fra ChargeMap, da min primære plan med at bruge Maingaus ladeløsning indtil vi får ladestadere i p-kælderen nu bliver en dyr fornøjelse!

mbk
mbk May 2 '19

@MikaelH

Jeg har fået en faktura men pengene er ikke blevet hævet. Måske de synes beløbet var for småt til at behandle (1.44EUR) og tager det sammen med et større. 

Sider: « 1 2