Loading...
dk

Højde når bagagerum er åbent | Tesla Forum

bleze
bleze Apr 30 '19

Hvor høj er bilen når bagage rum er åbent. Jeg har en carport med lavt til loftet så højden kan påvirke hvor jeg sætter laderen - om jeg holder med næsen ind eller ud ad.

PFT

koden
koden Apr 30 '19

jeg har samme problem at den rammer bjælker øverst i carport.

Men har vænnet mig til at parkere så den åbner op mellem bjælker.

Min er dog en model S

Ellers mener jeg at man kan trykke en gang på lukke knap når den er ved at være der hvor du vil have den og så husker den det.

Men synes dog den glemmer det igen

Ice2EV
Ice2EV Apr 30 '19

Fruen er 1.54, og hun kan fint nå håndtaget på indersiden af klap. Den kan altså ikke være meget over 1,70 er mit gæt. Men vidunderet er lige med hende på arbejde.

@Koden Desværre er bagklap på model 3 ikke elektrisk, det er sparet væk.

KimT
KimT Apr 30 '19

@Koden Desværre er bagklap på model 3 ikke elektrisk, det er sparet væk.

De kan nok snart bestilles fra bl.a Kina https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/bigcqs/third_party_power_liftgate_for_the_model_3_demo/

koden
koden Apr 30 '19

Ok.. ja der skal være nogle årsgaer til at jeg har givet dobbelt så meget for min S som en model 3 :-)

Ice2EV
Ice2EV Apr 30 '19

@KimT Awesome, den er højt på ønskelisten.

bleze
bleze Apr 30 '19

1,7 m gættet. Jeg synes bare at den var over mit hoved og jeg er 1,8. Nogen der kan måle højden samt oplyse om de har skiftet støddæmpere samt hjulstørrelse?

Ice2EV
Ice2EV Apr 30 '19

Du har da ret, damen har da også arme......Jeg kører forbi alligevel her om 1 times tid, så stopper jeg da bare lige og måler.

KJL
KJL Apr 30 '19
Citat fra koden

Min er dog en model S

Ellers mener jeg at man kan trykke en gang på lukke knap når den er ved at være der hvor du vil have den og så husker den det.

De sidste 3-4 år har den ikke én gang glemt højden på vores 2 Model Ser, hhv årgang 2015 og 2017. Vi åbner trunk flere gange dagligt. Ofte via fjernbetjening eller skærmen.

Citat fra koden

Ok.. ja der skal være nogle årsgaer til at jeg har givet dobbelt så meget for min S som en model 3 :-)

Smag og behag. Vi foretrækker S af mange forskellige årsager.

bleze
bleze Apr 30 '19
Citat fra Ice2EV

Du har da ret, damen har da også arme......Jeg kører forbi alligevel her om 1 times tid, så stopper jeg da bare lige og måler.

Mange tak for hjælpen :) 

koden
koden Apr 30 '19
Citat fra KJL
Citat fra koden

Min er dog en model S

De sidste 3-4 år har den ikke én gang glemt højden på vores 2 Model Ser, hhv årgang 2015 og 2017. Vi åbner trunk flere gange dagligt. Ofte via fjernbetjening eller skærmen.

Citat fra koden

Smag og behag. Vi foretrækker S af mange forskellige årsager.

Jeg har ikke prøvet model 3.

Men prismæssigt kan det være svært at se hvorfor man skulle købe model S i dag.

PeterE
PeterE Apr 30 '19
Hvis prismæssigt betyder at Model 3 er billigre, så kan det ikke modsiges :)
Jeg har købt Model S en gang, og har prøvet to fantastiske Model 3’ere - og jeg har bestilt Model S igen.  
Primært pga pladsen - både i kabinen og i trunken (til min cykel...). Også fordi jeg bare er lidt gladere for TMS designet og så - synes jeg - at TMS er et bedre valg som langtursvogn. Det er nok bare mig. 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 30 '19
Ice2EV
Ice2EV Apr 30 '19

Højden efter bedste evne er 198 cm. 

bleze
bleze Apr 30 '19
Citat fra Ice2EV

Højden efter bedste evne er 198 cm. 

Mange tak for hjælpen :) Kan du oplyse hvad der er af sutter på samt om der er ændret på støddæmpning?

Ice2EV
Ice2EV Apr 30 '19

Standard 18 aero, og ingen ændring.

Efter bedste overbevisning så bør 19-20" ikke ændre noget sønderligt. Det er vel kun fjedre der kan sænke sådan en krabat.

DeaconWP
DeaconWP May 1 '19

Rigtigt. Ved større fælg, så vil tallet XXX735 bare ændres til /30 eller sådan noget. Så den samlede højde på hjul navet over jorden, er ikke mange milimeter forskellig fra den ene til den anden Model 3 med den originale undervogn..