Loading...
dk

Finansiering af Model 3 | Tesla Forum

kapsel
kapsel May 1

Quote from SuneH
Citat fra Leth
Citat fra M3rasmus

Så er der lidt nyt. 

Jeg har fået bekræftelse på at min koster 409.800kr + 7520kr i lev. inkl AP.

MEN: "Autopiloten følger med alle bestillinger til og med den 29. April på LR RWD – Fra 30. April er den ikke med som standard." citat Tesla KBH.

Så lige nu føler jeg mig heldig. Puha. Ellers må jeg sige jeg hellere ville give det ekstra for AWD, hvis den kostede 442400. De 25100 er sgu ret afgørende for om LR RWD er god værdi for pengene. 

Jeg sendte skriftlig bekræftelse netop d. 29/4 om at den skulle ændres til LR RWD - jeg har dog ikke hørt noget tilbage. Er godt nok spændt på om de tager r**** på mig.

Fucking hell. Jeg bestilte d. 25. april (lørdag). Mandag d. 29. kontaktede jeg så Tesla, og fik besked på at annullere ordren og bestille igen for at komme med på de 7500 SuperCharging km i stedet for de 1500. Så det gjorde jeg. I går havde jeg glemt mobil (incl. visa kort) og fik derfor ikke lige bestilt en ny. Det gjorde jeg så her til morgen. Hvis de i mellemtiden HAR FJERNET AP og i stedet lokket mig til at afbestille på grund af ændringer i referral-programmet, så føler jeg mig godt nok snydt så det driver! Har ringet til Tesla og bedt om at blive ringet op, så jeg forhåbentlig får en afklaring.

Er klar til at afbestille igen, hvis de har fjernet AP. Det er fandme ikke i orden at lave alle disse ændringer uden at fortælle folk om det.

Surt. Men jeg tvivler kraftigt på at særligt mange Tesla ansatte i Danmark ved særligt meget mere end vi gør ifht. kommende prisændringer mv., så jeg tror ikke at nogle har forsøgt lokke eller snyde dig til noget :) Mon dog. Men derfor er det stadig surt.

MikaelH
MikaelH May 1

Tror heller ikke at nogen af de ansatte har gjort noget i ond mening. Og til deres forsvar så var det korrekt hvis du havde bestilt samme dag som du fik informationen. 
Tingene i Tesla styres fra toppen, og ændringer sker med kort til ingen varsel. Medarbejderne på gulvet bliver fanget i det her rod på lige fod med os andre.

Men det er virkelig surt!

MOS
MOS May 1

Tror nu heller ikke, der der nogen hos Tesla, der forsøger at snyde eller lokke. Men derfor kan man jo stadig godt føle sig snydt! Det er blot resultatet af rod i butikken med topstyring og meget hurtige beslutninger om ændringer (og ofte ændringer tilbage igen). Man kan ikke fornægte dem retten til at lave mange og hurtige ændringer, men hvis det endelig skal være, så skal det altså gøres ordentligt.

Tesla burde virkelig arbejde på at få en bedre kommunikationsstrategi. Der er alt for meget rod i kommunikationen. Og når deres kunder bevidst søger information her på TeslaForum i stedet for direkte hos Tesla selv, så er det en indikation på, at TeslaForum læserne ved mere om Teslas produkter og priser end Teslas salgsmedarbejdere selv gør. Det holder jo ikke! Helt grundlæggende ting som basale informationer om specs., udstyr, priser og leveringstider bør Tesla altså have 100% styr på.

mbk
mbk May 1

Irriterende, men CEO havde lovet prisstigninger 1/5.

Du kan evt vente lidt, med al sandsynlighed justerer de priserne længere ned end nogensinde når kvartalet er ved at rende ud. 

Som sagt irriterende, men næppe den sidste prisændring på Model 3.

Min lovning på AP opgradering er ikke kommet igennem endnu, tror måske jeg må køre derop med emailen printet og spørge om de ikke kan aktivere den som lovet, som jeg kan forstå kan værkstedet gøre det bare man er på deres WiFi 

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 1
M3rasmus
M3rasmus May 2

Så har jeg lige fået en faktura fra Tesla. Jeg ændrede ordren d. 23, men jeg er alligevel blevet faktureret for autopilot:

Laksefiskeren
Ja, det er jeg også, har derfor gjort indsigelse imod den nye ordrebekræftelse i en mail til Tesla.
De svarede med det samme at det er en fejl på grund af udfordringer med deres It systemer men at det bliver rettet inden jeg afhenter bilen.
M3rasmus
M3rasmus May 2

Den besked har jeg også lige fået, heldigvis - men man gad jo godt at have det på fakturaen.

MikaelH
MikaelH May 2

De første heldige personer har også fået tildelt et VIN, og har slut maj som leveringsdato :)

Laksefiskeren
Ja, kan se på det tyske forum, at der er en kunde der får sin leveret den 20. Maj kl. 11,
bilen er på skibet.
Leth
Leth May 2
Citat fra Laksefiskeren Ja, det er jeg også, har derfor gjort indsigelse imod den nye ordrebekræftelse i en mail til Tesla.
De svarede med det samme at det er en fejl på grund af udfordringer med deres It systemer men at det bliver rettet inden jeg afhenter bilen.
Jeg har fået samme besked. Og bekræftet at min er til “gammel” pris. Phew!
voersaa
voersaa May 2

Det er helt normalt at man ikke får en opdateret faktura når man får lavet en ændring i bestillingen. Ikke optimalt men der er mange som har oplevet det (inklusiv mig selv). Heldigvis har de et bestillingssystem som ændringen registreres i og det er som regel korrekt.

MikaelH
MikaelH May 2

Vi har dog allesammen fået en opdateret faktura. Den afspejler bare ikke den pris vi har fået oplyst. 
Det skulle dog komme senere, så fakturaen bliver opdateret over to omgange.

Leth
Leth May 3
Citat fra MikaelH

Vi har dog allesammen fået en opdateret faktura. Den afspejler bare ikke den pris vi har fået oplyst. 
Det skulle dog komme senere, så fakturaen bliver opdateret over to omgange.

Jeg har også modtaget opdateret faktura i dag. AP står der på mod merpris, men den bliver fjernet inden levering. Modtager i VIN særskilt eller hvordan fungerer det?
Laksefiskeren
Jeg fik den pr. Mail
Sider: « 1 2