Loading...
dk

Software 2019.12.1.1 | Tesla Forum

JCBX
JCBX May 2
Ikke mange ændringer for en TMS70D<br />
<br />
Samme ladehastighed , dog er batteriet bedre varmet op end tidligere<br />
<br />
Kører samme rute dagligt ... så jeg får lidt højere ladehastighed end tidligere<br />
<br />
Om det er 25% tid sparet må de næste dage vise, heldigvis koldt så batteri varmen har helt sikkert noget at lave
Forummets indlæg er redigeret af JCBX May 2
JCBX
JCBX May 2
Det jeg syntes var høj aktuelt

Ville være navigation med via punkter

Det ville være noget som kunne bruges i dagligdagen
Bianco
Bianco May 2

Jeg synes AP1 er begyndt at overhale inden-om nu... Tidligere holdt den sig bag en langsomt-kørende i sporet til venstre for en.

PeterE
PeterE May 2

Dejligt, det skal jeg have afprøvet - så begynder AP jo at køre som et menneske, og de fleste er klar over at 'forbipassering' er ok i tættere trafik. Overhaling indenom er ikke. 

KimT
KimT May 2

Jeg har også lige fået den, men har ikke været ude at køre endnu. Men som skrevet så tyder det ikke på at det var det store i den for os S/X ejer.

Versionen er dog 2019.12.1.1 og ikke .11

PeterE
PeterE May 2
Softwaren er også ved at være rasende stabil og jeg ønsker mig ikke ret meget længere til S. 
kepsus
kepsus May 2

tjaaa, jeg har mistet mit launch  i den her opdatering 

Gyzz
Gyzz May 3

lidt observationer på 2019.12.1.1, TMS 15, AP1:

overhaler nu indenom ligesom den plejer at overhale udenom...

-hvis du kører bag en langsomtkørerne og blinker ind accelererer den og overhaler indenom.

-hvis du kører i indersporet og der er en langsommere kørerne i ydersporet forsøger den at holde den den fastsatte hastighed (havde faktisk lige en episode til morgen hvor en ville ind fra ydersporet men TMS accelererede op på hans inderside og "Blokerede" ham ... der ville jeg nok gerne have at den holdt sig bag ham så han kunne komme ind ;-)

desuden er det nu ændret så hvis du kører lavere hastighed end AP er sat til og "Disengager" AP ved ryk i rat accelerer den op til den hastighed som AP er sat til (hvis der er fri bane ;-)

den reducerer stadig ikke farten baseret på navigationen når man kører ind i skarpe sving osv, det er nok kun AP2/NoA der fik den feature ;-) ville ellers være en fed feature ;-(

ellers andre der har observationer ;-)

//Kristian

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz May 3
RobertJ
RobertJ May 3

den reducerer stadig ikke farten baseret på navigationen når man kører ind i skarpe sving osv, det er nok kun AP2/NoA der fik den feature ;-) ville ellers være en fed feature ;-(

Tværtimod, fletningen E20 - Ring3 mod helsingør ved avedøre er et langt sejt træk. bilen reducerer selv hastighed i hele buen.
Har oplevet det flere gange på snoede veje, eller 70-90gr sving på mindre veje.
Men vil tro det er sjældent man kører hurtigt nok til at den sænker farten i daglig kørsel.

AP1 2014

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 3
MOS
MOS May 3

Jeg synes, det er lidt blandet, hvordan AP1 bremser op i sving. Nogle gange, når jeg kører på små snoede veje, tager den farten stille og roligt af i god tid og tilpasser farten til, hvor skarpt det næste sving er. Andre gange bremser den ikke, før man er inde i svinget, hvor det virker som om, den mærker den sidelæns acceleration er for stor og først da bremser den.

PeterE
PeterE May 4
Er det bare mig eller oplader min bil ved højere hastighed end normalt? Det plejer at være 55km/time? Ca.

MOS
MOS May 4

@PeterE

Du må have sat den til Rated. Stil den tilbage på Typical igen.

PeterE
PeterE May 4
Selvfølgelig :) tak...
MOS
MOS May 4

SUK! Tjah...Rated vs. Typical giver generelt anledning til så meget forvirring, at man må stille spørgsmålet, om det overhovedet er hensigtsmæssigt at have 2 indstillinger. En kilometer burde vel bare være en kilometer (standardiseret mål). Hvorfor både have korte og lange kilometer at vælge imellem?!?

Det minder mig om en cykelferie i Sverige tilbage i mine unge dage. Jeg havde forvildet mig langt ud i en skov (dem har de mange af og de er ret store!) og måtte på et tidspunkt spørge om vej til nærmeste by med et supermarked. Svaret var "bara fortsätt strax i 3 mil". Således forklaret, troede jeg, at jeg var der lige straks om knap 5 km. Jeg cyklede og cyklede i over 1 time, indtil jeg mødte en anden svensker, som oplyste - til min store undren - at der stadig var 5 km tilbage. Han måtte så forklare mig, at 1 mil i Sverige ikke er 1,6 km men 10 km. :-(

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 4
baldur
baldur May 4
Jeg har lige fået ny software men det er 2019.12.1.2. Jeg kører model 3. Er det normalt at der er forskel på version nummer på S, X og 3?
KimT
KimT May 4

De sidste cifre er "underversioner" - dvs. små fejlrettelser. Det er ikke alle biler der får dem, men venter med at få til f.eks 2019.13 kommer (eller hvad den ommer til at hedde). Men overordnet burde alle få f.eks 2019.12.x.x. Man hører dog ind imellem at der er nogen der venter flere måneder på opdateringer.

Men set over det sidste år har der helt klart været flere versioner der direkte har rettet sig imod version 3 og S/X med nyest AP hardware - dvs. at de har fået flere opdateringer end os med de ældre S/X.

Generelt mener jeg at jeg ca. har fået en opdatering hver måned. Og ca. 1 gang årligt kommer der en stor opdatering -> version 6->7->8->9

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 4
Gyzz
Gyzz May 6

MOS du har ret den tager stadig farten af ..... nogle steder ;-)

~~Telefonen virker stadig ikke i første opkald ;-(

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz May 6
P85DK
P85DK May 9
Citat fra kepsus

tjaaa, jeg har mistet mit launch  i den her opdatering

Ja, det er vi desværre mange som har. Det er så skide smart med de opdateringer lige indtil MCU'en står af i forbindelse med en opdatering eller de sender en fejlbehæftet opdatering ud. Tesla er ikke helt så skarpe og hurtige til at få rettet de mange små bugs som de var tidligere.

Men mon ikke der kommer lidt mere fokus på Launch Mode med denne artikel:

https://electrek.co/2019/05/09/tesla-performanc-limited-power-software-bug/

TRP
TRP May 10

Jeg har med 2019.12.1.1 fået en yderligere funktion kaldet "Ludicrous+" i tillæg til den eksisterende "Ludicrous" knap i min P90D. Jeg går ikke ud fra at det er en de-rating af performance...tværtigmod. Er der nogle der ved hvad dette gør ved en P90Dér?

P85DK
P85DK May 10

Den har vi alle fået - Ludicrous biler har fået Ludicrous+ og Insane biler har fået Insane+, men de har fjernet 'launch mode' på alle.

Jeg prøvede at sætte min i Ludicrous+, men synes ikke rigtig det gav noget ekstra, og det ud som om den hopper tilbage til Ludicrous når bilen har været parkeret.

Sider: 1 2 »