Loading...
dk

Ladere I Kastrup lufthavn | Tesla Forum

mbk
mbk Jan 27

Jeg har ikke lige fundet officiel dokumentation, men en kollega har ladet på et rødt CEE stik, der skulle være 6 stk på P8, men min kollega sagde at 3/6 var blokeret af ICE. Det var købt som prebooked parkering til mere rimelige priser.

En fordel ved at bruge egen lader er at man kan sætte ladning til inden man lander, f.eks. lige lade de sidste 85-100% istedet for at lade helt op til at starte med, varme bilen op inden ankomst på strøm osv. På de Schneider ladere har jeg kun kunnet lade første gang og ikke mulighed for at genstarte ladning. Ulempen er hvis en kommer og stjæler ens (ret dyre) adapter. På 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 27
HemligNemlig
HemligNemlig Jan 27

Schneider lader? Er det den org som på billedet du mener for den kan jeg da godt genstarte ladningen med og den kan da ikke stjæles. Så forstår ingenting af dit indlæg Sorry.

MOS
MOS Jan 27

@HemligNemlig

En Schneider lader er en vægmonteret ladeboks. Den kan ikke genstartes.

Billedet i mbk's indlæg viser derimod en original, 3-faset Tesla UMC mobillader tilsluttet en rød kraftstikkontakt. opladning via UMC'en kan genstartes. Adapteren er den lille, røde stump, der sidder mellem kraftstikkontakten og stikket til UMC'en. Den kan nemt hives ud og kan derfor stjæles. Resten af UMC'en er låst fast til bilens ladeport og kan ikke umiddelbart stjæles.

Edit: Hvis du har en forholdsvis ny Tesla, så har du sikkert den nye 1-fasede UMC, hvor der medfølger en adapter (pigtail) med blåt stik.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 27
HemligNemlig
HemligNemlig Jan 27

@mos, nej jeg har en org af de gamle og har ladet der massere af gange så blev bare forvirret overvman beskriver et men viser billed af noget andet. At den er låst fast i bilen var netop derfor jeg ikke forstod hvad man skulle sjæle, iøvrigt er parkeringenskælderen overvåget.

mbk
mbk Jan 28

@HemligNemlig 

Jeg holdte på P6 sidst hvor der er Schneider Electric ladere. De er ikke 'åbne' så man kan ikke genstarte en ladning efter den første uden fysisk at tage stikket ud og sætte det i igen. Det er lidt irriterende hvis man f. Eks gerne vil bruge Sentry mode, men det æder 5% i døgnet så selvom man lader til 100% som er lidt træls i sig selv at have batteri standen stående på, så når man tilbage til en bil med 65%.

Her ville egen lader og et elastik være mere brugbart, men man bliver desværre følsom overfor at nogle piller ved ens lader, stjæler adaptor osv. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 28
HemligNemlig
HemligNemlig Jan 28

Så må du over i det andet p hus, har aldrig oplevet nogen der piller men ja koster så også lidt mere

Sider: « 1 2