Loading...
dk

Opladning i udlandet | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Oct 1 '14

Ved ikke om jeg er den eneste, der har oplevet problemer mht. at lade i udlandet, hvis der ikke lige var en SuC i nærheden. Især betaling har været lidt af en udfordring, men det ser ud til at være blevet nemmere nu. Plugsurfing.com har en app, hvor man kan indtaste sine kreditkortoplysninger, og så skulle det være ligetil at tanke strøm hos en lang række leverandører, i hvert fald i Tyskland og Holland.

https://www.plugsurfing.com/

Singh
Singh Apr 2 '17
Tak for info - Er selv på vej til Holland, har du haft nogle problemer der? Har ellers lige bestilt kort fra New motion og EV Box(Gratis) - Kan se den fra plugsurfing koster 75 kr., men får man noget ekstra i det?
Flemming
Flemming Apr 2 '17
SIngh. Når du har kort til New Motion er du dækket 100 % ind i Holland, Belgien og Østrig. En del af Deres ladere er dog kun på 11kw.
Brikken til plugsurfing, har flest ladere i Tyskland og Østrig, og har man begge er man dækket godt ind med hensyn til at få ladet.
Cooking
Cooking May 7 '17
Jeg skal til Gardasøen til juli, hvor vi har lejet et hus. Jeg skal have skrevet til ejeren om der er et 400 volt 16 ampere udtag, er der nogen der har et billede af et italiensk kraftstik og et hanstik til forlængerkabel.
Jeg kan se, at der ikke er nogen Suc fra Brennerpasset til Saló, hvad gør man her. Der er 235 km og jeg kan lade til 375 km - P85 fra 2014 der har kørt 85.000 km.
ErikBH
ErikBH May 7 '17
Citat fra Cooking Jeg skal til Gardasøen til juli, hvor vi har lejet et hus. Jeg skal have skrevet til ejeren om der er et 400 volt 16 ampere udtag, er der nogen der har et billede af et italiensk kraftstik og et hanstik til forlængerkabel.

Italienerne bruger it net ligesom nordmændene, deres 3 fasede stik er derfor ofte uden nul. Men, du vil måske kunne finde et blåt 16A 1 faset.

Jeg købte sidste år syd for Firenze 2 forskellige stik - det ene i 10A udgave og en magen til i 16A udgave der bare er en my større. Jeg fandt den i den lokale COOP butik.

Billedresultat for plug italian

Vi skal i år selv til Gardasøen i juli, 2 km syd for Saló.

Citat fra Cooking Jeg kan se, at der ikke er nogen Suc fra Brennerpasset til Saló, hvad gør man her.

du har overset Affi lige øst for Gardasøen.

vh, ErikBH

TT_Tesla
TT_Tesla May 8 '17

Mht italienske 400V/16A stik, så er det en sådanne du skal have fat i - men som du ser er der ingen neutral, kun 3 faser og jord.

Vi var så heldige at der var et 400V og et 230V udtage lige ved siden af hinanden, så vi kunne låne Neutral fra 230V stikket, du kan se løsningen her: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4295

Linket har også henvisning til hvor du kan købe stikkene i Italien - det er meget billigere end at få fat i dem i DK.

Vh Tim

Vægudtaget vil se således ud.

Michael84
Michael84 Apr 24 '18
Vi skal en tur til Østrig til sommer og hotellet vi skal bo på har jeg forhørt mig til lademuligheden, men jeg er bange for at mig og receptionisten skriver lidt forbi hinanden... Er der nogen der kan fremvise et billede af et østrigsk kraftstik, så jeg kan spørge den nok så venlige receptionist om de har et sådant stik et sted i nærheden. :-)
Lau
Lau Apr 25 '18

Jeps, jeg har lige været i Østrig i weekenden hvor hotellet havde et almindeligt CEE kraftstik.

Michael84
Michael84 Apr 26 '18
Super - så er det det jeg vil prøve at vise billede af til receptionisten... :-) Tak!
fmm1000
fmm1000 Apr 27 '18
Jeg har ladet i Schweiz på almindeligt CEE.