Loading...
dk

FDM vej service. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV May 7 '19

Gad vide hvad FDM vejservice ville sige til en Tesla med Premium abonnement, hvor batteriet er over 192.000km/8 år og garantien udløbet?

https://fdm.dk/vi-tilbyder/vejhjaelp/priser

Der står batteriskifte.    ;-)

MOS
MOS May 7 '19

Er ikke sikker på, at batteriet i din keyfob er omfattet. Men det er måske bilens 12 V batteri, du mener? ;-)

Ice2EV
Ice2EV May 7 '19

Tænkte nu mere på mit 75 kW batteri i bunden.........formuleringen mangler præcisering.

MOS
MOS May 7 '19

"Bemærk, at batteriskift ikke gælder for litiumbatterier og batterier til elbiler."

https://fdm.dk/medlemskab/batteriskift

Ice2EV
Ice2EV May 7 '19

Det er da snart ved at være USA. Med alle de forretningsbetingelser der skal gennemlæses.......

Overvejede at overgå til uathoriseret service på Ice'en og ville så kigge på mobilitetsservice/garanti som tilkøb. Faldt så over FDM's tilbud. Kan se man endda kan få bil nr 2 med til 39 kr om måneden.

Dieselosaurus
Dieselosaurus May 8 '19

Jeg er i gang med at finde ud af om og hvilket vejhjælp abonnement jeg skal tegne nu hvor jeg har rundet de 80k. Hvad har i?

Var egentlig klar til at hoppe på FDMs, men så blev jeg kontrér over at skulle betale 40 kr ekstra pr. måned fordi bilen har en totalvægt der overstiger 2500 kg (2590 kg...). Det er i øvrigt en generisk vægt for mange modeller uanset batteri og antal motorer. Egenvægten for en 70R ligger på sølle 2000 kg.

Tror at jeg tilkøber det gennem min forsikring eller kommer pengene i et syltetøjsglas...

Gustavsfar
Gustavsfar May 8 '19

Jeg har DAH gennem min forsikring.Har dog aldrig haft brug for det. Tror det er obligatorisk hos Lokalforsikring.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 8 '19
PeterE
PeterE May 9 '19

Jeg har haft Falck vejhjælp siden udløb af garantien og ikke fortrudt det. Da mine parkeringsbremser hang, og bilen ikke kunne rokkes ud af stedet er det rart at bliver transporteret...

KimT
KimT May 9 '19
Citat fra Ice2EV

Faldt så over FDM's tilbud. Kan se man endda kan få bil nr 2 med til 39 kr om måneden.

Det er jeg i gang med at undersøge. Da vi har vores forsikringer igennem FDM (som leveres af Tryg) går bolden lidt mellem FDM og Tryk for at komme med en pris på vejhjælp. Den første pris - for bil nr. 2, selv om jeg fortalte dem at der stod "fra 39,- pr. måned" - var på 1.254,- !!! Men de har ikke svaret tilbage.

PeterE
PeterE May 9 '19

Jeg skal ikke sælge nogen noget, men vær opmærksom på at en aftale med Falck kan inkludere hjulskift, dækopbevaring, stenslagsrep og bilvask - til relativt små penge. Bare en anbefaling.

RobertJ
RobertJ May 9 '19

Husk når i skal ud og shoppe vejhjælp, EU vejhjælp er ALTID inkluderet i kasko forsikringen.
Vejhjælp DK fås hos mange udbydere, Vejhjælp EU abbonnementer er ekstra dækninger og i mange tilfælde dobbelt forsikring.
Man kan alternativt altid ringe til falck / DAH eller lign og få bugserings servicen for ca. 1000-1500kr pr gang uden abb.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 9 '19
PeterE
PeterE May 9 '19
Citat fra RobertJ

Husk når i skal ud og shoppe vejhjælp, EU vejhjælp er ALTID inkluderet i kasko forsikringen.
Vejhjælp DK fås hos mange udbydere, Vejhjælp EU abbonnementer er ekstra dækninger og i mange tilfælde dobbelt forsikring.
Man kan alternativt altid ringe til falck / DAH eller lign og få bugserings servicen for ca. 1000-1500kr pr gang uden abb.

- R

Robert, hvad betyder det at vejhjælp altid er med i kaskoforsikringen?
KimT
KimT May 9 '19

Vejhjælp i EU er dækket via din forsikring vha. det Røde kort - SOS international. Som man kan printe/hente via en App. : https://www.sos.eu/da/roedt-kort/ :

Om Rødt Kort

Har du tegnet en kaskoforsikring hos et af de danske forsikringsselskaber, som er medlem af Rødt Kort-ordningen, har du ret til vejhjælp i udlandet.

PeterE
PeterE May 9 '19

Så er jeg med :) Og det er rart, problemet er vel blot at de fleste af os max kører 5-10% af vores km udenfor DK.  Det vil sige at vejhjælp i DK nok er nødvendigt for de fleste. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 9 '19
voersaa
voersaa May 9 '19

Har FDM og er glad for det, ikke mindst fordi bil nummer 2 betaler for sig selv og mere til via de to gratis hjulskift og opbevaring. Bruger også FDM forsikringen via Tryg.

Ville egentligt godt tage Teslaen til det køretekniske kursus som de tilbyder gratis men jeg har stadig "det er en fin ny bil" syndrom og bliver ked af det hvis jeg kører over en plastikkegle :-D

ElPeter
ElPeter May 10 '19
Citat fra voersaa

Har FDM og er glad for det, ikke mindst fordi bil nummer 2 betaler for sig selv og mere til via de to gratis hjulskift og opbevaring. Bruger også FDM forsikringen via Tryg.

Ville egentligt godt tage Teslaen til det køretekniske kursus som de tilbyder gratis men jeg har stadig "det er en fin ny bil" syndrom og bliver ked af det hvis jeg kører over en plastikkegle :-D

'gratis hjulskift' ? Jeg har benyttet FDM i en del år til hjulskifte, men de vil/må ikke skifte på Teslaen fordi den er for tung til deres lift. Måske der er forskelligt fra center til center, men i Lyngby gør de det i hvert fald ikke. 

voersaa
voersaa May 10 '19
Citat fra ElPeter
Citat fra voersaa

'gratis hjulskift' ? Jeg har benyttet FDM i en del år til hjulskifte, men de vil/må ikke skifte på Teslaen fordi den er for tung til deres lift. Måske der er forskelligt fra center til center, men i Lyngby gør de det i hvert fald ikke. 

Jeg har endnu ikke prøvet at få hjul skiftet på Teslaen da den kun er 2 måneder gammel og kom med sommerdæk. Model 3 er omtrent 250 kg lettere end Model S og på niveau med en halvstor SUV så jeg håber at den kan snige sig igennem. Bliver i hvert fald svært skuffet hvis de ikke vil tage den ind :-S