Loading...
dk

Højre stilkkontakt | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV May 9

Hej

Jeg har ikke kunnet finde ud af hvad fuldt tryk ned på højre stilkkontakt gør?

Den venstre er komfortblink ved halvt ned og fuldt blink ved helt ned.

Men hvad gør den højre når den ryger i bund??

Ice2EV
Ice2EV May 9
Quote from Ice2EV

Hej

Jeg har ikke kunnet finde ud af hvad fuldt tryk ned på højre stilkkontakt gør?

Den venstre er komfortblink ved halvt ned og fuldt blink ved helt ned.

Men hvad gør den højre når den ryger i bund?? Jeg kan jo starte AP ved kun 2 halve klik.

Leth
Leth May 9

Den højre pind på rattet? Gearvælger samt autopilotkontrol.

Ice2EV
Ice2EV May 9

Ja nøjagtig den. Men der er ligesom med blinkstilken et halvt trin og et fuldt trin. Kan bare ikke regne ud hvad forskellen er, fordi jeg kan slå AP til ved dobbelt halvt såvel som dobbelt helt tryk.

Ice2EV
Ice2EV May 9

I instruktionsbogen står der man skal trykke stilken helt ned 2 gange.

Men I vores kan jeg nøjes med halvt ned får både at slå til trafikbevist fartpilot samt AP........ Det er derfor jeg undre mig over hvad funktion jeg så får ved at jokke stilken i bund, for der må da være en forskel, eller?

MikaelH
MikaelH May 9

Er det ikke sådan at du sætter den i Neutral gear / frigear?

Ice2EV
Ice2EV May 9

Fra instruktionsbog:

"Neutral

Skub håndtaget op eller ned til den første position, og hold det dér i mere end 1 sekund for at skifte til frigear. I frigear kan Model 3 rulle frit, når du ikke træder på bremsepedalen.

Drive

Skub håndtaget helt ned, og slip det. Du kan skifte til køregear, når Model 3 holder stille eller kører under 8 km/t i bakgear. Hvis Model 3 kører mindre end 1,6 km/t, skal du trykke på bremsen for at skifte til køregear"

Men jeg kan sætte i drive ved kun at skubbe ned til første position, ligesom jeg kan sætte fartpilot og AP til i samme position.