Loading...
dk

Mobiltelefon som nøgle - fail | Tesla Forum

P85DK
P85DK May 13

Jeg havde her til formiddag behov for at bruge min mobiltelefon som nøgle - det virkede så ikke efter hensigten. Jeg kunne bruge alle funktioner, undtagen at låse bilen op og komme ind i bilen. Jeg trykkede på hængelåsen og den åbnede, der skete bare intet på bilen. Efter gentagne forsøg måtte jeg give op.

Bug?

HenrikD
HenrikD May 13

Jeg lod fob'en blive hjemme i går og brugte udelukkende mobilen. Ingen problemer.

koden
koden May 13

Min app virkede ikke det meste af i går.

Sker sjældent, men lidt surt hvis man bruger mobilen til at låse op / køre med.

Hvilket jeg ikke gør.

P85DK
P85DK May 13

Det gør jeg heller ikke normalt, men i går havde jeg behovet. Alt andet virkede, soltag, horn, klima etc. den ville bare ikke åbne så man kunne komme ind

burns
burns May 13
Hvis man glemmer at afslutte Android app'en, så skal man fjerne den fra hukommelsen færre man starter den igen. Gør man ikke det, vil app'en ikke kunne få forbindelse med serveren/bilen. Android kan dog konfigureres til at fjerne apps fra hukommelsen når kan skiftet væk fra dem, og det vil afhjælpe problemet (men give andre, så det er normalt slået fra).
P85DK
P85DK May 14

@burns - det ville jeg kunne forstå hvis intet virkede, men ALT virkede undtagen den ene funktions som låser bilen op.

MOS
MOS May 14
Citat fra P85DK

Det gør jeg heller ikke normalt, men i går havde jeg behovet. Alt andet virkede, soltag, horn, klima etc. den ville bare ikke åbne så man kunne komme ind

Hvis soltaget (eller bagklappen) virker, hvad forhindrer dig så i at komme ind? ;-> 

P85DK
P85DK May 14
Citat fra MOS

Hvis soltaget (eller bagklappen) virker, hvad forhindrer dig så i at komme ind? ;-> 

Den tanke faldt mig også ind, men det var nemmere bare at gå ind og hente nøglen :-) Behovet for at bruge telefonen opstod af dovenskab, og med lidt hurtig hovedregning kom jeg frem til at når det ikke virkede, så var det nemmere at gå ind og hente nøglen end at kravle ind af bagklap eller soltag for i værste fald at opdage at den heller ikke ville starte og så alligevel skulle ind og hente nøglen :-)

P.s. den vil stadig ikke åbne med mobiltelefonen

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 14