Loading...
dk

Tesla’s Musk Says Company Will Introduce New Product Next Week | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
Ruderen
Ruderen Oct 2 '14

     Oct. 2 (Bloomberg) -- Tesla Motors Inc. Chief Executive
Officer Elon Musk said the electric-car maker will unveil a new
product next week, along with “something else.”
     “About time to unveil the D and something else,” the
billionaire said in a Twitter post.
     Attached to the post was a picture of an obscured garage
door marked as “D,” lifted enough to show the contours of a
vehicle inside. The picture also showed the date Oct. 9. No
further details were available.
     Besides the Model S, the Palo Alto, California-based
company has announced plans to debut the Model X electric sport-
utility vehicle in 2015 and the Model 3, a smaller, more
affordable premium sedan, by 2017.

Skaarup
Skaarup Oct 18 '14
Der er nogen der har talt om et interview fra Bloomberg hvor det nævnes at eksisterende ejere kan opgradere til dual drive - jeg har ikke kunne finde det. En der kan hjælpe?
KS
KS Oct 18 '14
Jeg har forespurgt service i København om opgradering til Dual. Svaret: blankt nej. P85D er bygget helt anderledes i fronten. Men siden din er helt ny, så måske du kan..
Niels
Niels Oct 19 '14

Jeps, man kan se af video'en at front opbygning og deformations zoner/struktur er helt anderledes (kortere).

En gamle Model S vil per deffinition være mere sikker end en ny pga. større defformations zone i fronten.

Dvs. kommer du til at køre ind i noget, specielt ved høj hastighed vil den gl. have en fordel. Der har allerede været frontal sammenstød ved motorvejs hastighed hvor modpart døde og Tesla ejer blot steg ud af bilen. jeg tror han var meget glad for at bilens defformations zone virkede efter hensigten.

Den nye er dog stadig klasser bedre end en normal bil med frontmotor - da der stadig er hele rummet ude foran til at tage imod - det er kun "mikroovnen" som er forsvundet.