Loading...
dk

Long Range eller Standard Range | Tesla Forum

andershvid
andershvid May 13
Jeg har tidligere haft en MS 85D og kigger nu på en M3. Min MS kørte 410 på et fuldt batteri, og det har aldrig været et problem. Man lærer hurtigt at planlægge sine ture efter det.

Nu overvejer jeg en M3 og er komme i tvivl om de 35 tkr. plus +700 kr om måneden er den ekstra rækkevidde værd. Så vidt jeg kan se, er rækkevidde den eneste væsentlige forskel mellem de to modeller (måske bortset fra firehjulstræk). De gange om året hvor jeg kører over 400 km på een dag kan tælles på een hånd.

Er der nogen der har gjordt sig lign tanker?
M3rasmus
M3rasmus May 14

Jeg har gjort nogle af de samme tanker. 

Jeg har kigget meget på det her chart:  https://teslike.com/range/

Og så har jeg tænkt at jeg kun ville lade mellem 10% og 70-80% på batteriet. Det sammen med hvad man skal regne med om vinteren, så er der ikke så meget distance tilbage på SR+.

Jeg må sige at premium interiøret med alle højttalere og subwoofer, samt streaming også har været medvirkende til valget. Samt den smule hurtigere acceleration. 

Jeg vil dog tro vi kunne klare os med SR+ 95% af tiden. Vi har dog ikke nogen bil nr. 2. 

ThomasAnd
ThomasAnd May 14
Den længste tur vi kommer til at køre er cirka 320 km, så SR+ er fint selv med 80 opladning. Vi tager et stop halvvejs, hvilket vi alligevel ville gøre. Da der er superchargere over hele Europa med cirka 200 kilometers afstand, ser jeg ikke noget problem i at have knap 400 km i reel rækkevidde med SR+. vh Thomas
jogvan
jogvan May 14

Har bestilt en Long Range, da jeg kører Sjælland <=> Jylland hver uge. Vil også have mulighed at køre strækningen ude i et, når der minus 10 grader :-)

M3rasmus
M3rasmus May 14
Citat fra ThomasAnd Den længste tur vi kommer til at køre er cirka 320 km, så SR+ er fint selv med 80 opladning. Vi tager et stop halvvejs, hvilket vi alligevel ville gøre. Da der er superchargere over hele Europa med cirka 200 kilometers afstand, ser jeg ikke noget problem i at have knap 400 km i reel rækkevidde med SR+. vh Thomas
Du har ret, hvis man er villig til at tage et stop, så kommer man faktisk langt med SR+. Når vi kører til KBH fra Aalborg, så har vi alligevel en spisepause, så vi kunne sagtens klare os med SR+, med et minimum af planlægning.
jramskov
jramskov May 14

Vi kører jævnligt fra Aarhus til Ringkøbing samt Aarhus - Holstebro og retur. Sidstnævnte er motorvej næsten hele vejen. Vores LR AWD klarer det fint, men det vil kræve en opladning undervejs med en SR+ tror jeg, især når det er lidt køligere. Der er ingen super chargere i området, det er max 50kw ladere og dem er der ikke mange af endnu. Derfor er vi gået efter max rækkevidde.