Loading...
dk

Premium pakken - måtter ved levering, og FSD prøveperiode? | Tesla Forum

hamdergutten
hamdergutten May 15

Hej alle sammen,

1) Så vidt jeg har forstået det, så leveres premium udgaven med måtter, både til indvendigt i bilen, samt i frunk og trunk.

Er der nogen der ved om det er "all weather" måtter, eller om det er nogle stofmåtter?

2) Har læst mig frem til, at når man har AP som standard, at man kan få den her gratis prøveperiode på FSD.

Er der nogen der kan bekræfte om det er korrekt, og hvor lang tid prøveperioden da vil varer?

Takker på forhånd

Ice2EV
Ice2EV May 15

Måtterne er almindelige stof måtter, ikke all Weather.

Prøveperioden er ikke modtaget tilbud på endnu. Har haft EL Rakettos 3900 km på 32 dage, 23 timer og 44 minutter.  ;-) 

SuneH
SuneH May 16

Jeg har Model S og købte helårsmåtter på all4cars.dk. De har holdt i 3,5 år og er næsten som nye stadig. Jeg har netop bestilt et tilsvarende sæt fra all4cars.dk til min kommende Model 3. Jeg kan med andre ord stærkt anbefale dem, ihvertfald hvis de er i samme kvalitet som dem jeg købte til S'eren. Og det ser det ud til på billederne.

Edit: De hedder "Bundmåtter med kant" på all4cars.dk

Forummets indlæg er redigeret af SuneH May 16
M3rasmus
M3rasmus May 16
Altså er det de samme måtter man få med som jeg har fået med til diverse Kia, SEAT, Skoda, Toyota og hvad jeg eller har haft. Altså sådan nogle grå stof/filt agtige nogen i kunststof?

M3rasmus
M3rasmus May 16

Hvordan ser de originale måtter ud?

jramskov
jramskov May 16

Der er ikke nogen måtte i bagagerummet.

Jeg skal på et tidspunkt have fat i nogen "all weather" måtter til vores. Dem jeg pt er mest lune på er disse: https://3d-liners.com/...l/tesla-model-3.html

Jeg håber lidt de bliver tilgængelige i en EU shop.

ClausK
ClausK May 16
Jeg har købt denne til bagagerum og det er fint
http://www.all4cars.dk/...tte-model-1631p.html
Ice2EV
Ice2EV May 17

2 spørgsmål:

1. Er der nogen der har prøvet den der gummiliste der "skulle sænke vindstøj" på all4cars side?

2. Overvejer selv en bagagerumsmåtte. Kan man bruge kælderen med måtten? Men er egentlig meget glad for kælderen, har som regel låget taget af, og lagt ind bagved, det passer lige. Så kan indkøbsposer etc lige stå i kælderen uden, at blive slynget rundt i hele bagagerummet. 

KimT
KimT May 17

TB har testet gummilisten : https://www.youtube.com/watch?v=oeUtz3hnt4Y

Ice2EV
Ice2EV May 17

Det var vist meget begrænset effekt den gummiliste har.

Undre mig at Kia eNiro er væsentlig mindre støjbelastet, samtidig med e-Tron da klart er skoleeksemplet.

MOS
MOS May 18

Jeg har en mistanke om, at mellemrummet mellem forruden og glastaget varierer en del mellem de enkelte eksemplarer af Model 3 (uens fit & finish). Hvis mellemrummet er pænt, forstyrrer det ikke luftstrømningen ret meget og så giver gummilisten ikke ret meget. Omvendt, hvis mellemrummet er knap så pænt, forstyrrer det luftstrømningen meget og en gummiliste kan så gøre underværker. Det kan i hvert fald forklare de forskellige påstande og testresultater ift. hvor meget gummilisten reducerer støjen.

Hvis det var mig, så havde jeg sparet pengene til en gummiliste og blot sat en strimmel klar tape hen over mellemrummet. Det er da 99,9% billigere og virker sikkert mindst lige så godt.