Loading...
dk

Overraskende forbrug | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jul 21 '19

10.000 km på 3 måneder og 8 dage. Samlet forbrug 184 Wh/km. Det ligger lidt højere end forventet, men den har nok også været lidt sjovere end god er. Dog hverken klip eller fartbøder. Den er bare for sjov ved start og i overhalinger.

Overordnet mega tilfreds. Dog er der enkelte ting jeg ville ønske anderledes. eks bluetooth opkopling linket til memory på førersæde, mulighed for at benytte almindelig fartpilot istedet for adaptiv(synes den er lidt for nervøs anlagt med alt for mange opbremsninger), perforerede sæder ligesom i Mercedes Artico(man sveder bare tran når der er sommer og kortebukser, ikke så meget os mænd, men tøserne i deres røvkorte KPOP skank shorts ;-).)

Og så kom jeg ud til en Bilka bule i passagerdøren igår!  .-(

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 21 '19
baldur
baldur Jul 21 '19

Bilen leveret i starten af april, 9.986 km, 1.673 kWh og 168 Wh/km.

Jeg kører åbenbart pænere end dig :-). Kan nu godt finde ud af at overhale. Har også været i Tyskland på autobahn med 180 km/t. Men kører i øvrigt sjældent hurtigere end hastighedsgrænsen.

mbk
mbk Jul 21 '19

Jeg har LR AWD med 18" std fælge men kører uden aero dæksler, min siger:

8942km

1727kWh

193Wh/km

Jeg kører ikke øko kørsel og ligger aldrig i læ, sætter ikke hastigheden ned for at nå næste lader, så hellere et ekstra stop. 

baldur
baldur Jul 21 '19
Jeg har godt nok aero kapsler på, men er alligevel overrasket over at vi har så stor variation. Der er langt fra mine 168 kW/km til 193. Og så pænt kører jeg altså hellere ikke. Ingen økokørsel, sjældent hurtigere end hastighedsgrænsen, men hellere aldrig langsommere.
NikolajK
NikolajK Jul 22 '19

Vi har kørt 13.000 km nu og vi ligger på omkring 175kW/km i snit. 18" uden aero kaplser og vi kører primært +10km/t i forhold til fartgrænserne.

Joe73
Joe73 Jul 22 '19
Jeg har kørt 9248km, 1357 kWh, 147 wh/km siden april, i min LR AWD med aero kapsler på.
Det er dog hovedsageligt landevejskørsel, og efter fartgrænserne +2.
Jeg kører heller ikke i læ af nogen, men alligevel altid forrest. ;o)
Superwerder
Superwerder Jul 22 '19
Kan man se gennemsnitsfart et sted (eller regne den ud)?
Betyder jo ret meget for forbruget.
MOS
MOS Jul 22 '19
Citat fra Superwerder
Kan man se gennemsnitsfart et sted (eller regne den ud)? Betyder jo ret meget for forbruget.

Den viser desværre ikke gennemsnitsfart, men det er jo nemt at regne ud: Kørt antal km divideret med antal timer, man har kørt. 

Superwerder
Superwerder Jul 22 '19
Citat fra MOS
Citat fra Superwerder
Kan man se gennemsnitsfart et sted (eller regne den ud)? Betyder jo ret meget for forbruget.

Den viser desværre ikke gennemsnitsfart, men det er jo nemt at regne ud: Kørt antal km divideret med antal timer, man har kørt. 

Ok. Men gemmer den også tid? (Har ikke nogen tesla endnu)
For så kan folk jo evt lige regne den ud og skrive den sammen med forbruget.
MOS
MOS Jul 22 '19
Citat fra Superwerder
Ok. Men gemmer den også tid? (Har ikke nogen tesla endnu)

Ja.

Sider: « 1 2