Loading...
dk

Opladningskabler ved levering | Tesla Forum

MOS
MOS May 20

@hamdergutten

Forstår udmærket din barnlige forventningsglæde!

Du bliver endnu mere glad, hvis du får etableret lademulighed hjemme, da hjemmeladning er meget mere bekvemt. Men det er måske ikke muligt? Hvis muligt, så kan du med dit lave kørselsbehov evt. nøjes med en SR+ og så bruge nogle af de sparede penge på at få etableret opladningsmulighed hjemme. Tilbyd f.eks. udlejer, at du vil betale omkostningerne (evt. delvist) for etablering af opladningsmulighed.

P.S. Sig til, hvis du skal bruge en referral-kode til bestilling af bilen med 7.500 km gratis SuperCharging.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 20
hamdergutten
hamdergutten May 20
Citat fra MOS

@hamdergutten

Forstår udmærket din barnlige forventningsglæde!

Du bliver endnu mere glad, hvis du får etableret lademulighed hjemme, da hjemmeladning er meget mere bekvemt. Men det er måske ikke muligt? Hvis muligt, så kan du med dit lave kørselsbehov evt. nøjes med en SR+ og så bruge nogle af de sparede penge på at få etableret opladningsmulighed hjemme. Tilbyd f.eks. udlejer, at du vil betale omkostningerne (evt. delvist) for etablering af opladningsmulighed.

P.S. Sig til, hvis du skal bruge en referral-kode til bestilling af bilen med 7.500 km gratis SuperCharging.

@MOS:
Jeg har prøvet, men de er desværre urokkelige.
Der er dog ladeplads 800m væk fra min bolig.
Jeg tænker at det vil være en mulighed.
Og så selvfølgelig have Sentry Mode aktiveret, så jeg kan se om der har været nogle lømler på spil :P
Ved du egentlig, er det muligt at få "fjernet" ens ladekabel hvis den sidder til opladning?
Er virkelig bange for at så'n noget skulle ske.
P85DK
P85DK May 20

@PeterE - hvis det primært er til sommerhuset, så har jeg personligt købt en Tesla Wall Charger til 4.000 kr. Det er sgu bare nemmere :-)

PeterE
PeterE May 20
Citat fra P85DK

@PeterE - hvis det primært er til sommerhuset, så har jeg personligt købt en Tesla Wall Charger til 4.000 kr. Det er sgu bare nemmere :-)

Det bliver nok også modellen, ærgrer mig bare pænt meget at købe ny bil til en lille million og så leve med en væsentlig forringelse på ladetiden. Det råber til himlen. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 20
P85DK
P85DK May 20

Enig - men du nåede at få den til 'special price my friend', så de mange hundrede tusind kroner du sparede i forhold til dem som havde købt 4 måneder tidligere må være det lille plaster på såret du har behov for når du står i dine speedos med en 1/2l dåse Royal Export i hånden og kigger på din nye wall charger i sommerhuset ;-)

MOS
MOS May 20
Citat fra hamdergutten
Jeg har prøvet, men de er desværre urokkelige.

De lyder som nogle bagstræberiske typer... :-( De ved måske ikke, hvad vej vinden blæser. Om 10 år kører alle folk i elbil og der bliver i den grad brug for den ladeboks, de ikke vil have sat op lige nu.

Ved du egentlig, er det muligt at få "fjernet" ens ladekabel hvis den sidder til opladning?
Er virkelig bange for at så'n noget skulle ske.

Bare rolig. Ladekablet bliver automatisk låst fast til bilens ladeport, når du sætter stikket i. Det er kun dig, der kan frigive ladekablet, så stikket kan tages ud igen. Det er netop lavet sådan, for at man ikke bare kan stjæle andre folks ladekabler eller drille dem ved at tage stikket ud, så den ikke lader.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 20
S85Claus
S85Claus May 21

@MOS

#18 Hvis man skal have 50 kW på Eons lader med fastmonteret ladekabel, så kræver det en ChaDeMo adapter. Ellers får du kun 11 - 16,5 - 22 kW alt afhængig af din bils onboardlader. Nye S/X leveres med 24 amp. lader = ca 16,5 kW

mbk
mbk May 21
Citat fra S85Claus

@MOS

#18 Hvis man skal have 50 kW på Eons lader med fastmonteret ladekabel, så kræver det en ChaDeMo adapter. Ellers får du kun 11 - 16,5 - 22 kW alt afhængig af din bils onboardlader. Nye S/X leveres med 24 amp. lader = ca 16,5 kW

Siden det her er i en Model 3 tråd, kan jeg jo lige nævne at CDAdeMO er lidt ligegyldigt for Model 3 da den ikke understøtter den og har CCS indbygget som også er understøttet af oft. 'hurtig' ladere med fast kabel. Model 3 har 11kW onboard lader i LR udgaven, det er uvist hvad SR+ har, i USA er den begrænset til 7kW.

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 21
hamdergutten
hamdergutten May 21
Citat fra mbk
Citat fra S85Claus

@MOS

Siden det her er i en Model 3 tråd, kan jeg jo lige nævne at CDAdeMO er lidt ligegyldigt for Model 3 da den ikke understøtter den og har CCS indbygget.

@MBK ogS85CLAUS
ØV :-/
Havde håbet at jeg kunne anvende EONs hurtigladere hvis behovet for hurtig juice skulle opstå.
Er der ingen andre adaptere man så kan anvende i stedet for ChaDeMo?
bskaarup
bskaarup May 21

eon har da hurtigladere med ccs. Der er bare ikke så mange af dem. De er markeret på kortet med stor ikon: https://www.eon.dk/privat/strom-til-din-elbil/oversigt-ladepunkter.html

hamdergutten
hamdergutten May 21
Citat fra bskaarup

eon har da hurtigladere med ccs. Der er bare ikke så mange af dem. De er markeret på kortet med stor ikon: https://www.eon.dk/privat/strom-til-din-elbil/oversigt-ladepunkter.html

@bskaarup:
Ej hvor fedt!!
Når jeg kigger på: https://www.tesla.com/da_DK/support/charging-connectors så fremgår det, at en Model 3 ikke behøver adapter eller noget andet til CCS chargere.
Og ja jeg har lige kigget på kortet, og det fremgår at hurtigladeren tæt på mit arbejde har både CCS, ChaDeMo og Type 2.
TAK FOR INFOEN :D
bskaarup
bskaarup May 21
Citat fra jonsiii

@bskaarup Jeg kunne godt tænke mig noget mere speed, men har desværre kun 5x1,5 mm2 trukket ud til rødt CEE-stik, dvs. max 13 A.

Hvis du kan fastmontere kan man få denne lader fra Ratio https://www.ratio.nl/en/catalog/e-mobility/home-box-ev-wallbox/type-2/groups/g+c+a+view Den kan køre 10A, 14A og 16A og fås med indbygget elmåler og rødt CEE stik og kan derfor bruges ifm. abonnement hos f.eks. evse.dk. Det afhænger naturligvis af hvor meget du skal lade derhjemme. Ladeboksen koster 6.495 (5000 i "udbetaling" ved abonnement) og evse tager kr. 75/måned for at administrere ordningen. Til gengæld får du kr. 1,03 retur per kw/t (dog kun til og med 31/12 med mindre loven ændres igen)

jonsiii
jonsiii May 21

@bskaarup Det er altså endnu smartere. Den koster godt nok lidt mere end den mobile udgave, men har da brugt ca. 360 kWh på 1 måned. Bumbum... Er højest på samme pris som den mobile til nytår. Ringer lige til dem i løbet af ugen.

Sider: « 1 2