Loading...
dk

Stort stenslag!! | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV May 20 '19

Hej Gutter

På vej til konfi i fredags, regnen stod ned i stænger, siger konen "hørte et stort stenslag forleden"     AAAAARRHHGHG, der er kørt med det i nogle dage, og det regner i stride strømme.... Ikke det bedste for at få udbedret et stenslag, vel!

Men prøvede lørdag at ringe for at se om de havde åbent. Det havde de ikke.

MEN 08:02 til morgen ringede Aalborg Bilglas i svenstrup "kan se i har ringet i weekenden, kan jeg hjælpe"

Ja hvornår kan du lave et stenslag, jeg har godt nok mega travlt idag, blå mandag, og 12-15 ukendte bolde på arbejdet.

Bilglas " ring npr du kan, så ser vi om vi kan klemme dig ind."

08:48 så jeg lige et hul i programmet på 25 minutter, kørte straks i mod svenstrup, ringede og hørte om de havde tid?

Bilglas "Du kommer bare"

20 minutter efter var den fikset.

Gav ham en lyn tur på 2 gange 150 meter, havde jo travlt!!!!!!!

Fik ikke lov at betale, men skulle så love at komme forbi og sælge den til konen! ;-))

TAAAK Aalborg Bilglas!

hamdergutten
hamdergutten May 21 '19

Lyder heftigt.

Har du billeder af før og efter?

Ice2EV
Ice2EV May 21 '19

Det var stort i mine øjne. selve slaget nok ikke så stort, men med 2 revner op til mellem en 2 krone og en femmer.

mbk
mbk May 21 '19

Har også lige fået et tilsvarende, ryger til carglass over middag. Ugh.

P85DK
P85DK May 21 '19

Er Model 3 en stenslagsmagnet på samme måde en som Alfa 156 var det?

Ice2EV
Ice2EV May 21 '19

Har ikke bemærket det er diskuteret voldsomt. Men kunne godt tænke den har lav front, kort til forruden, at der kunne være et problem. 

Kører dog som regel med fartpiloten på afstand 4, og det burde afværge de fleste.

Har lige trillet 296 km hovedsagligt på AP, med 30 minutters stop midtvejs, snit på 147 wh/km, projected stadig 237 km tilbage efter sidste 50 km's kørsel. ellers siger batteri ikonet 197 km. Ren landevej 80-90 km, lidt trafik mellem 06:45-08:30, ellers begrænset på vejen tilbage.

mbk
mbk May 21 '19

Jeg har ikke kørt ca 1000km motorvej og bemærkede er slag men ikke noget vildt voldsomt. Ruden er relativ stor så større areal giver vel større sandsynlighed for stenslag. 

Ice2EV
Ice2EV May 21 '19

@mbk Jeg kørte indtil skiftet i en Citroen C3 med Zenit forrude, den var vel dobbelt så stor som model 3''s forrude, kørte 50k i den, fik første stenslag ugen inden jeg solgte den. Har tendens til at ligge for tæt, derfor er jeg så glad for adaptiv.

PeterE
PeterE May 21 '19
Der er noget med designet vs stenslag; Både på Model S og Model 3. 
Jeg har i al fald haft utroligt mange stenslag på min Model S - er vist oppe på 6 styks stenslag og to nye forruder på 124000 km. 
Måske har jeg været uheldig, ligesom mange andre Model S ejere...og uanset hvad, så overvej at tilvælge glasforsikring på jeres forsikring. Det tilvalg koster ikke en formue, men en ny forrude er dyr...
hamdergutten
hamdergutten May 21 '19

Tak for jeres inputs, og fordi i deler jeres oplevelser.

Jeg venter stadig på modtagelse af min bil, og vil derfor hører jer om der er nogle tips ift. undgåelse af den slags?

Har læst og set videoer om PPF og OptiCoat, men vil de overhovedet hjælpe på så'n noget som stenslag?

Ice2EV
Ice2EV May 21 '19

Ikke på ruden.

Men hvis du får den wrapped i enten 3M kraftig vinyl folie eller spray wrapped, så kan det sikkert tager langt hovedparten af stenslag i lak. De tager nok ikke hvis der skulle være en klaphat der smider en 60x60 køre flise ud fra en motorvejsbro!

Man kunne give en klar vinyl på front, hvis man har den lyst.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 21 '19
bskaarup
bskaarup May 21 '19

Som @Ice2EV skriver så sæt "Cruise Follow Distance" til 4 og brug AP. Jeg fik tidligere en del stenslag, men efter jeg har fået en bil med adaptiv fartpilot har jeg ikke fået et eneste der har krævet reparation i de 3½ år jeg har haft bilen 

voersaa
voersaa May 21 '19
Citat fra hamdergutten

Jeg venter stadig på modtagelse af min bil, og vil derfor hører jer om der er nogle tips ift. undgåelse af den slags?

Har læst og set videoer om PPF og OptiCoat, men vil de overhovedet hjælpe på så'n noget som stenslag?

Coating vil ikke redde dig fra et stenslag.  

P85DK
P85DK May 21 '19
Citat fra hamdergutten

Du køber en bunke af dem her og så leger du puslespil et lille stykke tid og så ruller du 'gangsta' ;-)

https://www.ebay.de/itm/Apple-iPad-Pro-10-5-Zoll-Screen-Protector-Privacy-Filter-4-Way-Protection-dipos/232363197195?epid=12002445334&hash=item3619ed030b:g:TFcAAOSwlMFZN9i1

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 21 '19
mbk
mbk May 21 '19

Kæresten havde bilen forbi carglass, ham der skulle lave den spurgte efter nøglen, hun havde kun mobil med, så hun satte sig ind ved siden af ham mens han skulle køre. Det gik ikke så godt han kunne ikke lige tilpasse sig, så hun endte med at måtte køre den ind i værkstedet for ham. Han fik vist lidt et kulturchok.

De prøvede at reparere fejlen, men sagde at stenslaget var ret dybt og kan revne alligevel. Min forsikring har vist noget gratis stenslag reparation betalte ingen regning.

hamdergutten
hamdergutten May 21 '19
Citat fra P85DK
Citat fra hamdergutten

Du køber en bunke af dem her og så leger du puslespil et lille stykke tid og så ruller du 'gangsta' ;-)

https://www.ebay.de/itm/Apple-iPad-Pro-10-5-Zoll-Screen-Protector-Privacy-Filter-4-Way-Protection-dipos/232363197195?epid=12002445334&hash=item3619ed030b:g:TFcAAOSwlMFZN9i1

@P85DK:
Det var da noget af et useriøst svar..
PeterE
PeterE May 21 '19
Quote from hamdergutten
Citat fra P85DK
Citat fra hamdergutten

@P85DK:
Det var da noget af et useriøst svar..
Men det var da sjovt, der findes faktisk film til st beskytte forruden:
Ice2EV
Ice2EV May 21 '19

Cool, men synes ikke jeg kan finde prisen? 

mbk
mbk May 21 '19

Altså jeg regner da med at jeg har været uheldig med stenslag indenfor 3mdr, men hvis det skulle gå helt galt og ruden skal skiftes er min glasdækning 1500kr. Jeg har tidligere skiftet rude hvert 2 gange over 8 år i min tidligere bil, selvom vi siger at ruden er 50% større (som den nok ikke er) og stenslag ikke kan fikses, så er det måske hvert 3år, så over 12 år en udgift på 6000kr. Samtidig skal du have monteret en film som nok også har en begrænset levetid. Min umiddelbare konklusion er at det ikke giver mening.

Ice2EV
Ice2EV May 21 '19

Har aldrig skiftet en rude pga et stenslag. Jeg har skiftet en bagrude, fordi jeg var en idiot og slap bagklappen, da jeg skiftede støddæmper.

I firmaet har vi dog skiftet 3 ruder på 3 forskellige biler indenfor det sidste år. Og den sidste er også gået, samtidig med den ene af de første igen har fået et slag og revne. Men når ansatte ikke magter at sige noget når der kommer stenslag, så opdager man det først uger efter, hvor der allerede er opstået revne!.

Sider: 1 2 »