Loading...
dk

Manglende opladningskabel ved levering | Tesla Forum

B8Peter
B8Peter May 21 '19

Er der andre end mig der ikke for sit type 2 opladningskabel med når bilen leveres !

Jeg skal hente min LR AWD d. 23- 5 og er blivet ringet op af Tesla, fordi der ikke er noget kabel med når jeg henter den !!   Og de ved ikke hvornår de kan levere kablet. øv.

De siger hele den sendning af biler de har fået, er uden kabler. Kan det passe.

KimT
KimT May 21 '19

Tja - mener at det også var tilfældet ved de første 3'er der blev leveret for 3 måneder siden.

Hvis det er kritisk for dig, kan du jo høre om du kan låne et kabel af en fra forum'et. Personligt bruger jeg ikke mit kabel mange gange pr. år.

B8Peter
B8Peter May 21 '19

Jeg har en Tesla væg oplader så det bliver ikke noget problem, måske først hvis skal en tur syd på til sommer.  Det er bare lidt øv det ikke er med, for en sikkerheds skyld er det vel meget rart som et alternativt kabel

Ice2EV
Ice2EV May 21 '19

Fik heller ikke kabel med 12 april, da vores blev leveret. Venter stadig. Men har lejet et af EON for 49 kr om måneden til mit eget kommer.

 

Har brugt det 1 gang. Ellers i garagen og enkelte gange på  Supercharger.

jonsiii
jonsiii May 21 '19

Ja det er da også uheldigt. Jeg hentede også 12. april, og mit blev tilsendt 14 dage efter. Har selvfølgelig ikke skullet bruge det til noget endnu, men skal da med på et lille roadtrip (2x900 km) om et par uger.

BPF
BPF May 21 '19

Jeg har lige hentet min LR AWD i Aarhus i dag, og jeg fik alle kabler med også Type 2.

Fik super service hele vejen igennem fra køb til levering, bestilte d. 30/4 og levering d. 21/5

Forummets indlæg er redigeret af BPF May 21 '19
jogvan
jogvan May 29 '19

Jeg hente min LR AWD i dag men fik ikke type 2 kabel med. Det er i restordre. 

 

PerLeth8210
PerLeth8210 Jun 21 '19

Ladekabler.....? Jeg henter min Standard Plus mandag d. 24. juni i Aarhus. Hvilke kabler skal jeg forvente at få med?

bskaarup
bskaarup Jun 21 '19

@PerLeth8210 Mobil lader med blåt cee stik og alm 3 polet stik. Type 2 kabel. 2 ledninger til mobiltelefonen (en til iphone og en usb c)

Deebee
Deebee Jun 21 '19

Side note: hvis I kun bruger Apple/Android derhjemme, kan du spørge om at få 2 x Iphone / USB-C mobiloplader. 

bskaarup
bskaarup Jun 21 '19

Der var ingen telefonkabler med i min M3. De ville bestille nogle hjem og sende dem. Mens jeg venter har jeg bestilt denne sendt fra Spanien: https://www.aliexpress.com/item/32999316159.html

PerLeth8210
PerLeth8210 Jun 21 '19

Skaarup. Tak for dit svar. Altså 2 ladekabler ialt samt to ledninger til mobiltelefoner/USBc port.

MikaelH
MikaelH Jun 22 '19


 

Citat fra PerLeth8210

Skaarup. Tak for dit svar. Altså 2 ladekabler ialt samt to ledninger til mobiltelefoner/USBc port.

 Du får et (blåt) Type2-type2 kabel der ligger en gennemsigtig pose. Og så får du UMC (den mobile lader), den ligger en sort Tesla taske. De ligger typisk i bagagerummet  

Herudover får du de to mobilkabler. De ligger typisk i midterkonsollen. Begge kabler er i samme pose. 

PerLeth8210
PerLeth8210 Jun 23 '19

Tak for jeres  uddybende svar. Countdown to launch. Om præcis  21 timer og 17 minutter kører jeg hjem i min nye Model 3. Det har været en rejse på 3 år, fra præsentationen og det magiske øjeblik, hvor jeg fattede et naivt håb til Elon og hans vision, men det har absolut været hele turen værd. Jeg kniber nu mig selv i armen og gentager ordene indenad igen og igen: "Det er jo bare en bil", alt mens min kone gentager den samme gamle vits: "Forskellen på  drenge og mænd, er egentlig blot prisen på deres legetøj!"

ThomasAnd
ThomasAnd Jun 23 '19
Citat fra B8Peter

Er der andre end mig der ikke for sit type 2 opladningskabel med når bilen leveres !

Jeg skal hente min LR AWD d. 23- 5 og er blivet ringet op af Tesla, fordi der ikke er noget kabel med når jeg henter den !!   Og de ved ikke hvornår de kan levere kablet. øv.

De siger hele den sendning af biler de har fået, er uden kabler. Kan det passe.

hørt. og sandt. kan heller ikke vente til onsdag klokken 10, hvor jeg skal hente min model 3. heldigvis er jeg udenlands i to travle dage og kommer først hjem, træt forventeligt, tirsdag aften. 
Jenskh
Jenskh Jun 25 '19
Hentede min LR RWD i dag. Den er lækker og hvor er den hurtig i optrækket.
Jeg fik også besked om at ladekabler er i restordre og at det kom i næste uge. Jeg glemte dog at høre om de sender det eller om jeg selv skal hente det
Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Jun 26 '19
PerLeth8210
PerLeth8210 Jun 27 '19

Samme gode oplevelse omkring levering, som jeg har fået under tidligere kontakt med Tesla i Aarhus.

Lak, samlinger og finish o.s.v. er 100% i orden, og alle de små børnesygdomme man stadig kan læse om  i  medierne, synes afhjulpet nu. Gad vide hvorlænge disse 3 år gamle "nyheder"stadig  gentages  af autobranchens loyale repræsentanter.  Min bil har Vin 369.000, så naturligvis er produktionskvaliteten forlængst i top. Når en virksomhed er udpeget som den  foretrukne leverandør af "transportmidler" af NASA, fortæller det om et ekstremt højt niveau, og man ville da være idiot hvis man ikke også  fattede tillid til leverandørens øvrige produkter.

Model 3 SR+ er ikke anderledes i det ydre eller indre, i forhold til den performance model 3  til 300.000 kr mere, som jeg testede ved juletid. Jeg bor midt i Danmark og har ikke brug for ekstra rækkevidde og optrækket (0-100 på 5.4sek)  er rigeligt vildt. Selvfølgelig kunne jeg godt bruge en højere topfart end de sølle 227kmt, når jeg kører på ringvejen i 8210, men det må man leve med i disse sparetider.

Men alt i alt er Tesla Model 3 Standard Range+ et fantastisk køb for pengene. 

Forummets indlæg er redigeret af PerLeth8210 Jun 27 '19
MOS
MOS Jun 27 '19
Citat fra PerLeth8210

Selvfølgelig kunne jeg godt bruge en højere topfart end de sølle 227kmt, når jeg kører på ringvejen i 8210, men det må man leve med i disse sparetider.

LOL! På den måde sparer du nok også et ikke ubetydeligt beløb på fartbøder og til generhvervelse af kørekort. 

makrellen
makrellen Jun 28 '19
Citat fra PerLeth8210

Samme gode oplevelse omkring levering, som jeg har fået under tidligere kontakt med Tesla i Aarhus.

Lak, samlinger og finish o.s.v. er 100% i orden, og alle de små børnesygdomme man stadig kan læse om  i  medierne, synes afhjulpet nu. Gad vide hvorlænge disse 3 år gamle "nyheder"stadig  gentages  af autobranchens loyale repræsentanter.  Min bil har Vin 369.000, så naturligvis er produktionskvaliteten forlængst i top. Når en virksomhed er udpeget som den  foretrukne leverandør af "transportmidler" af NASA, fortæller det om et ekstremt højt niveau, og man ville da være idiot hvis man ikke også  fattede tillid til leverandørens øvrige produkter.

Model 3 SR+ er ikke anderledes i det ydre eller indre, i forhold til den performance model 3  til 300.000 kr mere, som jeg testede ved juletid. Jeg bor midt i Danmark og har ikke brug for ekstra rækkevidde og optrækket (0-100 på 5.4sek)  er rigeligt vildt. Selvfølgelig kunne jeg godt bruge en højere topfart end de sølle 227kmt, når jeg kører på ringvejen i 8210, men det må man leve med i disse sparetider.

Men alt i alt er Tesla Model 3 Standard Range+ et fantastisk køb for pengene. 

 

Jeg kan 100% spejle denne oplevelse - jeg er super glad for min SR+. Et fantastisk køb til prisen.

Superwerder
Superwerder Jun 28 '19
Lyder godt! Hvilke kabler fik i med? Og hvor lange er de?
Forummets indlæg er redigeret af Superwerder Jun 28 '19
Sider: 1 2 »