Loading...
dk

Jaguar I-Pace anmeldelse i Jyllands Posten | Tesla Forum

jramskov
jramskov May 22 '19

https://jyllands-posten.dk/premium/livsstil/ECE11076880/design-og-koereegenskaber-faar-en-til-at-glemme-den-gennemsnitlige-raekkevidde/

 

Han kan godt lide den:

Vognen er nemlig hurtig, rasende hurtig. Og sjov. Involverende. Direkte. Anderledes end andre elbiler. Jeg har testet I-Pace på den gode, gamle og krogede FDM Jyllandsringen og har aldrig kørt en så underholdende elbil.

 

Men opladning og rækkevidde er han til gengæld ikke så imponeret af:

Okay, vi er oppe på 100 pct. styrke på batteriet igen, og Jaguarens kørecomputer er allerede blevet lidt mere realistisk om rækkevidden, så den oplyser, at jeg har 340 km at gøre godt med. Jeg skynder mig ud på motorvejen, taster 110 km/t. ind i fartpiloten (adaptiv fartpilot er ekstraudstyr), og af sted det går. Vi kører konsekvent ikke hurtigere end 120 km/t., selv om grænsen mange steder er 130 km/t. Alligevel er rækkevidden ikke mere end omkring 270 km.
Udfordringen med ladetider ved de mest simple Clever-ladere skyldes, at I-Pace kun kan lade med 1 fase, til gengæld er hjemmeladeren udstyret med fasefordeler, så man der kan oplade med 7,4 kWh, hvilket gir en ladetid på godt 13,5 timer. Det er også lang tid at vente, hvis man kommer sent hjem fra arbejde med et fladt batteri og gerne vil af sted tidligt næste dag.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov May 22 '19
voersaa
voersaa May 23 '19

Det er bare ikke godt nok med den afstand og ladetid når man tager prisen i betragtning. Skide ærgerligt at de ikke ramte det bedre. Jeg ville føle mig noget skuffet hvis jeg havde lagt 750k - 800k for den.

jramskov
jramskov May 23 '19

Ja, det er ikke godt nok. Mon ikke i det mindste ladehastigheden løses i næste version?

MOS
MOS May 23 '19

På så dyr en elbil er en 3-faset, 11 kW onboard lader vel det mindste, man burde kunne forvente.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 23 '19